Kirje käräjäoikeudesta. Itkettää!

• Viestiketjun aloittaja Lannistettu
  • Ensimmäinen viesti
Lannistettu
Minulla on tässäkädessä kirje käräjäoikeudesta. Koko aamun olen sitä lukenut ja lukenut, välillä itkenyt.

Vuosi sitten paljastui, että lastani oli seksuaalisesti hyväksikäytetty. Marssin heti poliisille ja kyseinen henkilö otettiinkin pian kiinni. Tiedän että hänen tietokoneet yms todistusaineisto takavarikoitiin, häntä kuulusteltiin varmaan moneen otteeseen, mutta päästettiin vapaalle jalalle odottamaan jatkoja.

Olin silloin täysin rikki, koko perheemme oli. Lähestymiskieltoa hakiessamme tuomari itki salissa, kun kerroin mikä perheemme tilanne nyt on. Oikeusavustaja pyysi pysymään maltillisena, vaikka oli myös hyvin pöyristynyt tapauksesta. Mielessä kävi oman käden oikeus ja liivimiesten palkkaus, mutta jollain keinoin rauhoittelimme itsemme katsomaan miten oikeus päättää tätä lähes viisikymppistä miestä rangaista.

No, vuosi on kulunut. Tutkinnoissa on löytynyt useita muitakin uhreja. Minulla tässä lista uhreista ja kuvaukset tapahtuneista.
Vielä sen jälkeen kun hän on kiinni jäänyt (vuosi sitten) hän on tehnyt seksuaalisia tekoja 10 vuotiaalle ja mm.ostanut alkoholia alaikäisille.

Kirjeessä ilmenee, että syyttäjä vaatii tällä miehelle 1,5vuoden ehdollista rangaistusta!
En voi käsittää. Tämä ihminen on jatkanut tekojaan kiinni jäämisen jälkeen ja tulos on silti tämä. Hän on jatkanut elämäänsä ja töitään johtaja tason hommissa, kun esimerkiksi lapseni on käynyt terapiassa ja kantaa tätä synkkää muistoa mukanaan koko loppu elämänsä. Ei tietokoneen takavarikointi valtiolle mitään auta, hänellä on varaa ostaa tilalle kolme.

Me emme saa kertoa miehen nimeä tai soittaa hänen työpaikalleen tai sukulaisilleen. Haluaisin huutaa koko maailmalle "varokaa tätä miestä!".

Olo on todella loukattu. Nyt täytyisi mennä taas oikeuteen repimään näitä haavoja auki, puhumaan näistä kamalista asioista vieraille ihmisille, joista edes vähän on jo alettu toipumaan. Pelkkä kyseisen ihmisen kohtaamisen ajattelu saa aikaan kamalan oksettavan olon. Tämä kaikki täytyy kärsiä sen vuoksi, että henkilö voi maximissan saada sen 1,5 vuotta ehdollista!

"vieras"
Väärin on.

Mutta ajattele, että tuomio on kuitenkin julkinen ja sen jälkeen voit julkaista miehen tiedot, vaikka missä. Laiha lohtu, tiedän, mutta lapsesi takia yritä päästä vihastasi ja surustasi yli.

Lannistettu
[QUOTE="tiina";28325591]Tarkoitat varmaan 1,5v ehdotonta.[/QUOTE]

Syyttäjän vaatimukset:

Tietokoneen takavarikointi

X on tuomittava noin 1½ vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja oheissakkoon.

Lannistettu
[QUOTE="vieras";28325597]Väärin on.

Mutta ajattele, että tuomio on kuitenkin julkinen ja sen jälkeen voit julkaista miehen tiedot, vaikka missä. Laiha lohtu, tiedän, mutta lapsesi takia yritä päästä vihastasi ja surustasi yli.[/QUOTE]

Olen kyllä käsittänyt, että missään emme saa nimeä kertoa.

vqe
Toi on kyllä takapuolesta. Oikeasti. Mä varmaan soittaisin syyttäjälle ja kysyisin, onko tossa vaadittavassa vankeusrangaistusvaatimuksessa joku virhe vai miksi hitossa se on noin naurettava.

Kovasti voimia perheellenne!

haarmaana
Syyttäjän vaatimukset:

Tietokoneen takavarikointi

X on tuomittava noin 1½ vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja oheissakkoon.
Uskomatonta :( Petos syytteestä napsahti sakot ja tyyppi sai 6kk ehdotonta vankeutta, joka voitiin katsoa muunnettavaksi yhteiskuntapalveluksi koska oli ensikertalainen.

Tuon teidän tuomion olisi pitänyt olla vähintäänkin ehdotonta, 1,5v nyt on aika normi aika tuollaisissa, eihän tapostakaan saa kovin paljoa enempää.

NIIN VÄÄRIN

järkyttävää
Ihan järkyttävää! Paljon mitättömämmistä rikoksista on kovemmat tuomiot, esim. rahan kavalluksesta istut useamman vuoden!

Lapsiin sekaantujat on käsittääkseni vankilassa alinta kastia, sinne vain kaikki toisten vankien muilutettavaksi joutaisivat!

Lannistettu
Otan kohta yhteyttä oikeusavustajaan ja kyselen asiasta. Hän kyllä antoi jo ymmärtää vuosi sitten, että mitään kummoista ei valitettavasti ole odotettavissa, samoin sanoivat poliisit.

Olen jotenkin ihan tyypertynyt kun mietin tätä koko prosessia. Kuinka hidasta ja kankeaa se on ollut. Kuinka tämä ihminen on vielä tutkinnankin aikana jatkanut tekojaan, eikä kukaan ole voinut pysäyttää. Mikä ihmeen mahti maailmassa saisi hänet nytkään lopettamaan.

Olen keskustellut aikoinaan lääkärin kanssa sairaalassa aiheesta, kun olin siellä töissä. Hän sanoi, että mikään ei saa pedofiilia lopettamaan tekojaan. Se on sama kuin sanoisi hetero miehelle, että älä ole enää kiinnostunut naisista. Pedofiili jatkaa tekojaan vaikka vehje vietäisiin ja syötettäisiin hormooneja jotka lopettavat halut. Tätä on tutkittu vapaaehtoisten tuomittujen avulla.

Itse haluaisin, että jokainen pedofiili joutuisi loppuelämäksi todela tarkkaan valvontaan kauas kaikista lapsista (pahempaakin soisi kyllä). Tiedän kuitenkin, että tämä ei tule toteutumaan. Jotain enemmän olisin kuitenkin toivonut :(

"jaa-a"
[QUOTE="paula";28325712]Mutta onhan tuo kova paikka tuomitun vaimolle ja lapsillekkin.[/QUOTE]

Valitettavasti vaimoa kohtaan en tunne sääliä, itsepän on kuvottavan luuserin miehekseen valinnut, lapsiakin kohtaan vain jos isänsä on heitä hyväksi käyttänyt!

Täällä päin oli vasta aika samanlainen tapaus, toisin ko.mies pidätettiin työpaikallaan niin onneksi tiedetään kuka on kyseessä, en sääli hänen vaimoaan yhtään!

kehottaa
Kirjeessä ilmenee, että syyttäjä vaatii tällä miehelle 1,5vuoden ehdollista rangaistusta!

Me emme saa kertoa miehen nimeä tai soittaa hänen työpaikalleen tai sukulaisilleen. Haluaisin huutaa koko maailmalle "varokaa tätä miestä!".
Suomessa rikollisia hellitään ja suojellaan. Vuoda "vahingossa" nimi julkisuuteen vaikka fb:n tai muun sosiaalisen median kautta. Tai ota kopioita tuomiosta ja hukkaa paperit jonnekin kahvilaan ja julkisille paikoille.
Paras tuomio on julkinen häpeä.

Vahinko ei ole rikos.

• Tykkää
Reactions: Puhero
"paula"
[QUOTE="jaa-a";28325724]Valitettavasti vaimoa kohtaan en tunne sääliä, itsepän on kuvottavan luuserin miehekseen valinnut, lapsiakin kohtaan vain jos isänsä on heitä hyväksi käyttänyt!

Täällä päin oli vasta aika samanlainen tapaus, toisin ko.mies pidätettiin työpaikallaan niin onneksi tiedetään kuka on kyseessä, en sääli hänen vaimoaan yhtään![/QUOTE]

No eihän sitä tietysti tajua jos ei ole omalle kohdalle sattunut.

Yhteistyössä