Kirjattu kirje, AARGH!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakee!

Vieras
Elikkä mun pitäisi tilata yksi juttu ulkomailta internet-kaupasta ja se tulisi kirjattuna kirjeenä. Jahas ja minulla ei ole mitän kuvallista henkilötodistusta. Ei todellakaan mitään.

Postin sivuilla vielä lukee:
"Mikäli lähettäjä on rajannut kuittausoikeutta niin, että lähetys luovutetaan vain vastaanottajalle, ei lähetystä luovuteta kenellekään valtakirjalla."

En tiedä miten lähettäjä lähettää tavaran, joten jos tulisi rajattuna niin en saisi sitä ollenkaan itelleni vai, kun ei valtakirjasta olisi hyötyä?

Pitäiskö mun pistää jonkun perheenjäsenennimi tilauslomakkeeseen, koska ainakin joku niistä sen sitten voi hakea? Maksan tietysti omalla Paypalillani tavaran.

Sun pitää varmaan laittaa koko tilaus jonkun perheenjäsenen nimellä - korjatkoon joku jos olen väärässä.

Miten tuo kirjattu kirje on luotettavampi, esim. huutonetistä tilattaessa? Kun moni mainostaa että lähettää tuotteen kirjattuna kirjeenä :ashamed:

Kirjattu kirje annetaan vain siinä kirjeessä vastaanottajana olevalle.

Kirjattu kirje on luotettavampi sen vuoksi että sen kulku kirjataan kuten paketinkin ja sitä voi seurata.

Mikäli kirjeessa tai paketissa (myös suomessa) lukee vastaanottajan tiedoissa vaikkapa että Matti JA Maija Meikäläinen niin silloin heidän molempien pitäisi olla hakemassa sitä lähetystä.
Mutta jos siinä lukee että Matti TAI Maija Meikäläinen niin silloin sen saa jompi kumpi.
Jossain paikoissa tosin posti antaa nuo JA paketitkin vain yhdelle hakijalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Sun pitää varmaan laittaa koko tilaus jonkun perheenjäsenen nimellä - korjatkoon joku jos olen väärässä.

Miten tuo kirjattu kirje on luotettavampi, esim. huutonetistä tilattaessa? Kun moni mainostaa että lähettää tuotteen kirjattuna kirjeenä :ashamed:

Eikös siitä jää joku "tosite" itsellekin.Auttaa jos esim posti "hukkaa".

Kirje voidaan lähettää kirjattuna, jolloin lähettäjä saa erillisen kuitin lähetyksestä ja vastaanottaja saa tiedon tulleesta kirjeestä. Kirjattu kirje pitää hakea postista. Näin varmistetaan kirjeen kulku varmasti vastaanottajalle.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje

Yhteistyössä