Kirjastossa nähtyä... ja syötyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lukija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lukija"

Vieras
Lasten osastolle tulee avoimen päiväkodin ryhmä syömään eväitä. Muut asiakkaat pyydettiin siirtymään toisaalle, että pääsevät pöydän viereen syömään. Wtf?? Seinällä isot laput "kirjastossa syöminen kielletty". Niin ja tämä ryhmä tosiaan vain söi eväät ja poistui. Eivät siis asioineet kirjastossa muuten. Näin kun tulivat ja lähtivät.

Jes. Mäkin pakkaan ens kerralla lapsille eväät ja käsken vieläpä muita väistymään, kun me syödään nyt. :)

Siis kuka pyysi siirtymään? Lastenhoitajat vai kirjaston henkilökunta? Jos hoitajat vaan tulivat ja valtasivat paikat, olisin jopa minä huomauttanut asiasta kirjaston henkilökunnalle, vaikka mun onkin vaikea saada vastaavanlaisissa tilanteissa suutani auki.

Ne hoitajat pyysivät siirtymään. Mutta kirjaston hlökunta oli vieressä ja keräsivät kirjoja pois ryhmän tieltä. Näkivät tapahtuman ja hyväksyivät sen.

Itsellä oli melko lähellä etten avautunut asiasta.

Ketä kiinnostaa. Kirjastoista on tullut kansalaisten olohuoneita, ei ne ole enää laitoksia, joissa pitää hiipiä ja olla hiljaa. Jos ryhmä ei lukenut syömisen aikana kirjoja tai muuten sotkeneet, niin mikä ongelma? Kuten näet, edes kirjastohenkilökunta ei jaksa välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27549469:
Ketä kiinnostaa. Kirjastoista on tullut kansalaisten olohuoneita, ei ne ole enää laitoksia, joissa pitää hiipiä ja olla hiljaa. Jos ryhmä ei lukenut syömisen aikana kirjoja tai muuten sotkeneet, niin mikä ongelma? Kuten näet, edes kirjastohenkilökunta ei jaksa välittää.

Selvä. Mä syön myös seuraavalla kerralla. En sotke paikkoja, niin saan syödä.

Koululaiset juoksee,rymyää ja painii kirjastossa niin ettei sekaan tahdo mahtua,kirjaston työntekijät toimivat varsinaisen työnsä ohella iltapäiväkerhon valvojina. Kirosasanat raikaa.

[QUOTE="lukija";27549604]Selvä. Mä syön myös seuraavalla kerralla. En sotke paikkoja, niin saan syödä.[/QUOTE]

No senkus syöt. Luuletko, että joku tulee sanomaan sulle siitä? Korkeintaan joku kylähullu, nimittäin henkilökunnalla on parempaakin tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27551593:
No senkus syöt. Luuletko, että joku tulee sanomaan sulle siitä? Korkeintaan joku kylähullu, nimittäin henkilökunnalla on parempaakin tekemistä.

Niin, tähän on menty kun kukaan ei enään välitä mistään kukaan ei tunne ketään ei näillä nyky ihmisillä ole mm lähimmäisenrakkautta ym. Täällä nykyään aatellan vaan itseää ja sen jälkeenkin vaan itseään ja nauretaan velä päälle paska naurut että hahahaa etpäs saanut tätä

[QUOTE="lukija";27549604]Selvä. Mä syön myös seuraavalla kerralla. En sotke paikkoja, niin saan syödä.[/QUOTE]

Ja jos joku sanoo sulle siitä jotain, itket hyvin aikuismaisesti, että "mutkun lapsetkin saivat"

[QUOTE="kylähullu";27551697]ja sehän olisikin kauheaa jos kaikki noudattaa sääntöjä, ne säännöt koskee vaan meitä tunnollisia kylähulluja[/QUOTE]

Syömiskiellon ajatuksena on, etteivät kirjat sotkeentuisi tai muuten penkeillä olisi mitään leivänmurusia tai roskia. Jos saat syötyä sen banaanisi nätisti ja kiikutettua kuoret bio- tai sekajäteastiaan, etkä nakkaa energiajätteen joukkoon, niin oikeesti, ei ketään kiinnosta.

Meidän kaupungissa kyllä osataan käyttäytyä kirjastossa hiljaa ja olla rauhallisesti. Ei kukaan pidä kirjastoa olohuoneenaan. Myös nuoret osaavat käyttäytyä. Ehkä se on sitten paikkakunnasta kiinni...

Meidän kaupungissa kyllä osataan käyttäytyä kirjastossa hiljaa ja olla rauhallisesti. Ei kukaan pidä kirjastoa olohuoneenaan. Myös nuoret osaavat käyttäytyä. Ehkä se on sitten paikkakunnasta kiinni...

Jaa, minusta on aika ikävää, että teillä on noin vanhanaikaista, missä sitten asutkin. Pk-seudulla ainakin kirjasto on paikka, jonne voi tulla vaikka soittamaan kitaraa tai pelaamaan pelejä. Ylipäätänsä tulla viihtymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27553698:
Jaa, minusta on aika ikävää, että teillä on noin vanhanaikaista, missä sitten asutkin. Pk-seudulla ainakin kirjasto on paikka, jonne voi tulla vaikka soittamaan kitaraa tai pelaamaan pelejä. Ylipäätänsä tulla viihtymään.

Mutta ei kyllä syömään... Ja kitaraakin saa soittaa vain sille varatussa tilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27553698:

Minä myös otin tuon vertauksen olohuoneeseen nimenomaan positiivisena. Että kirjasto on mukava paikka viihtyä ja viettää aikaa.

Yhteistyössä