Kirjailijaksi unemoivat tarvitsee apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirjailijaksjk?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirjailijaksjk?

Vieras
Onko jokin paikka mihinkä voi lähettä ammattilaiselle (kirjayhtiölle) novellin tai kirja pätkän ja he voisivat arvioida sen? Onko se mahdollista? Pidän kirjoittamisesta ja netissä julkaistut jutut ovat saaneet muille tunteet pintaa ja saaneet ajattelemaan heidät. Se on minun tarkoitukseni ja siit minä pidän kun siinä onnistun. Juuri siksi haluan edes yhden kirja julkaista. Mistä voi sitten tietää, että ovatko ne oikeasti niin hyviä?

Onko jokin paikka mihinkä voi lähettä ammattilaiselle (kirjayhtiölle) novellin tai kirja pätkän ja he voisivat arvioida sen? Onko se mahdollista? Pidän kirjoittamisesta ja netissä julkaistut jutut ovat saaneet muille tunteet pintaa ja saaneet ajattelemaan heidät. Se on minun tarkoitukseni ja siit minä pidän kun siinä onnistun. Juuri siksi haluan edes yhden kirja julkaista. Mistä voi sitten tietää, että ovatko ne oikeasti niin hyviä?

Tartun pikkukohtaan, mutta se, että kirjoituksesi netissä saavat joiltakin muilta tunteet pintaan ei tarkoita, että kirjoituksesi olisivat "oikeasti niin hyviä." Ei tarvitse olla hyvä kirjoittaja saadakseen lukijoiden tunteita pintaan. Ainakin tekemäsi aloituksen perusteella kirjoituksesi taso on heikohkoa, vai onko äidinkielesi jokin muu kuin suomi ja ajattelit kirjoittaa tuolla äidinkielelläsi?

mäkin kiinnitin tuon ap:n huonoon ulosantiin huomiota, otsikkokin on aivan sekava. En tuon pätkän perusteella kyllä usko, että kannattaa tekstejä mihinkään lähetellä vaan parasta on tyytyä päiväkirjan kirjoitteluun tai keksiä uusia harrastuksia.

Tässä kohtaa huomautan, että tietokoneeni ei jostain syystä haluan yhteistyöhöni ja sekoittelee teksin kirjaimia ja muuttelee niitä muutenkin.... Aina se ei niin tee, mutta joskus... Silloin kun se on korjaukseen viety niin siellä se voi tottakai toimia kuin unelma ja kyllä se välillä mullakin toimii.

Uusi kone tulee kyllä, mutta satun vielä asuun vanhemmillani ja ei oikein oo vielä rahaa uuteen koneeseen, kun just ostin tän. Uusi kone tulee silloin varmasti jos kirjoitan oikeen kirjan. Tällä hetkellä kirjoitan novelleja.

Itse (pakko myöntää) rakastan yhtä omaa (omasta mielestäni) hienosti kirjoitettua novellia. Jos luen sen (herraties kuinka monennetta kertaa) silmistäni valuu kyyneliä. Ei sitten missään tapauksessa ollut tarkoitus imarrella itseäni tai mitään muutakaan...

Älä välitä siitä, että täällä heti tyrmätään. Et voi tietää ennen kuin olet yrittänyt. Lähetä tekstejäsi moniin eri paikkoihin, ja ota palaute vastaan avoimin mielin. Älä lannistu heti jos saat kritiikkiä, vaan kirjoita lisää niin kehityt. Tsemppiä! :)

Tsemppiä ei voi koskaan olla liikaa :). Sitä tarvitaan aina lisää. Viime aikoina olen kirjoittellut aika paljon omia mielipiteitä ja pidän siitä. Viimeisin suurin vimma tapahtui eilen illalla tai voi sitä kyllä jo yöksi kutsua. Oliver Wendell Holmes on juuri nyt jotain todella kiinnostava ihminen. Itse asiassa en ole juurikaan kyllä kirjoittanut hänestä, mutta katsotaan nyt. Muut tekstit saavat nyt odottaa ja annan kaiken vallan mielenkiinnolleni jonka herra Holmes avasi. Ehkä minusta ei koskaan tule kirjailijaa, mutta aina saa kirjoittaa eikä kukaan voi estää mua :P

Yhteistyössä