Kiristää, joulun vietto jo nyt

Mies kyseli että miten aiomme viettää joulun. Hän kuulemma omilla vanhemmillaan. Minä ja esikoinen joudumme ehkä minun vanhemmillani olemaan aaton, kun sinne tulee pukki. Ilmapiiri on erikoinen, ja itse en siellä haluaisi olla, mutta en jaksa riidellä äitini kanssa. Mieheni vanhemmille ei pukkia tule. Vauvakin on syntynyt siinä vaiheessa, ja molemmat isovanhemmat haluavat vauvaakin nähdä.
Toki miehini vanhemmilla ilmapiiri olisi ihanampi, mutta en haluaisi esikoiselta viedä perinteistä joulua..Olemme siis uusperhe, ja viime jouli vietettiin erikseen.
 
[QUOTE="pop";22127342]Saisiko sinne miehen vanhemmille järkättyä pukin? Vai onko se heille periaatekysymys?[/QUOTE]

Esikoinen on 7 vuotta ja varmaan viimeinen joulu kun pukin haluaa nähdä..itse haluaisin että pukki tulisi. Miehen vanhemmilla ei oo pukkia käynyt varmaan 20 vuoteen, toki sellaisen sinne voisi tilata. Tiedän vaan että mun äiti suuttuu, vaikka en olekaan siellä jolua viettänyt pariin vuoteen, vedoten töihin. Esikoinen siellä on ollut, ja nytkin äitini jo olettaa että tulemme kokoporukka. Mieheni vanhemmat taas joutuisivat yksin olemaan aaton, jos me emme olisi siellä, ja he ovat tosi herttaisi muutenkin..
Olen monta kertaa sanonut että äitini saa yksin viettää aikansa vanhainkodissa, sitten huomaa että olisi kannattanut elää vähän toisin.
Nyt tosin vähän muuttanut asennettaan, kun lupasi maksaa puolet vaunuista + muista isoista hankinnoista vauvalle.. Silti, se ei muuta asioita jotka on tapahtuneet, ja vaikka 7 vuoden taistelua, voisiko hän nähdä lapsenlastaan muutenkin kuin kerran vuodessa..
Hankala selittää, ja raskaushormonit ei auta asiaa yhtään :|
 
"vieras"
Vastaavassa tilanteessa viettäisin jouluaaton miehesi vanhempien luona ja omien vanhempien luona kävisin esim. päivällä aattona tai joulupäivänä. Meillä lapset on vielä sen verran pienet, että heidän isänsä on vielä käynyt pukista. Viime jouluna ostettiin joulupukin varusteet. Muutaman vuoden päästä otetaan mahdollisesti maksettu pukki tai joku tuttu pukiksi.
 
Niin tai miksette ole kotonanne?
Tai näin =)

Mulla on kaikki isovanhemmat elossa, miehellä ei sukua Suomessa ole. Ennen teimme niin, että vanhempani ja me vietimme osan jouluaatosta äitini vanhemmilla, sieltä äkkiä vanhemmilleni, kun isän vanhemmat tulivat. Kamala kiire ja stressi koko jouluaaton.
Nykyään kokoonnumme kaikki vanhemmilleni. Meillä on 6v, 4v ja 2v8kk lapset, enkä jaksaisi lasten kanssa sellaista ravaamista, mitä aiemmin oli (olen vieläpä raskaana viikoilla 24+).
 
"hankey"
oma joulustressini loppui 13v sitten kun viimeinkin sanoin, että MINÄ vietän joulun kotonani. (huom. piste ) Jälkikäteen olen harmitellut, miksi en tehnyt niin jo aiemmin. Oma rauha, mieluisat ruuat ja ruokajuomat, saa nukkua tai valvoa, kukaan ei rajoita karkin syömistä. Kukaan sukulaisista ei ole halunnut matkustaa jouluruuhkassa ja nukkua meillä olohuoneen lattialla. olemme saaneet olla ihan omissa oloissamme tai lähteä reissuun. Suosittelen.
 
Ettekö voisi kaikki kokoontua yhteen paikkaan, vai onko jo ideana ihan mahdoton?
öh, on mahdoton :D Eivät ole ikinä tavanneet....Siis mieheni vanhemmat ja mun vanhemmat, ristiäiset sitten vietetään jo mun äidin luona ja saa siinä hössöttää..
Luulen että paras on käydä mun vanhemmilla nopsaan ehkä joulupäivänä..Tiedän kyllä jo valmiiksi että äitini suuttuu, mutta itse on kuoppansa kaivanut.
 
"minä"
No saahan sen pukin tilattua minne vaan. Ei minunkaan mieheni vanhemmilla tietenkään käy pukkia, jos me emme vietä joulua siellä. Menkää miehen vanhemmille, jos siellä viihdytte paremmin. Sinun vanhemmilla kai muutakin seuraa, kun sinne on pukkikin joka tapauksessa tulossa. Oma perhe (=mies ja lapset) etusijalle, kun näitä asioita mietitään.
 
Kiva tytär
Olen monta kertaa sanonut että äitini saa yksin viettää aikansa vanhainkodissa, sitten huomaa että olisi kannattanut elää vähän toisin.
Nyt tosin vähän muuttanut asennettaan, kun lupasi maksaa puolet vaunuista + muista isoista hankinnoista vauvalle.. :|
No huh huh, vaikutat todella lämminsydämiseltä ja huolehtivalta tyttäreltä. Heti jos äiti osallistuu sinun laskujen maksamiseen, on hän vähän siedettävämpi.. jep jep. Veikkaisin että teille kaikille olisi parasta viettää joulut ihan vain yksinänne omissa kodeissanne, niin saatte ainakin olla mieleisessänne seurassa.
 

Yhteistyössä