Kipuja raskausaikana,mikä on normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Eli nyt on rv 19+4 ja mua on nyt illan nipistellut oikealle alavatsaan. ei ole mitään sellaista kovaa kipua mitä ei kestäisi vaan pieniä vihlovia tuntemuksia pienin väliajoin. (yksi vihlaisu kestää ihan sekunnin tai pari ja sitten välissä ei tunnu mitään erikoista kunnes taas vihlaisee). Voiko näillä viikoilla olla vielä tällaista? Varmaan aika lähellä tämä on sitä vihlontaa mitä oli alkuraskaudessa..ehkä. voisko johtua kohdun kasvusta, tai liitoskivuista?

Tänään oli rakenneultra ja vauvalla oli kaikki hyvin eli sinänsä ei kai kannattaisi huolehtia. Eka raskaus vaan niin on ehkä vähän varovainen kaiken kanssa :snotty:

Älä huoli. Tai yritä ainakin olla huolehtimatta...se johtuu varmaan siitä kun kohtu kasvaa..
Mutta jos tuntuu todella pahalta niin suosittelen soittoa Äpolille tai mene käymään siellä..niin ei tarvi menettää yö unia. =) tsemppiä loppuraskauteen!

Voi olla ihan kohdun kasvukipujakin, mutta jos vihlonta jatkuu, kannattaa varmistaa ettei ole kyse hiiva- tai virtsatietulehduksesta. Minulla muuten oireeton hiiva aiheutti raskausaikana tuollaista vihlontaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Voi olla ihan kohdun kasvukipujakin, mutta jos vihlonta jatkuu, kannattaa varmistaa ettei ole kyse hiiva- tai virtsatietulehduksesta. Minulla muuten oireeton hiiva aiheutti raskausaikana tuollaista vihlontaa. :/

voiko tuommonen muuten oireeton hiiva aiheuttaa raskausaikana sitten jotain ikävää jos ei sitä hoida tarpeeksi nopeasti?

Yhteistyössä