Kipuja, kipuja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoilija!!

Vieras
Kovia menkkakipuja ollut kp10 lähtien. Aluksi luulin oviskivuiksi. Nyt jo kp24 ja edelleen kipuilee. Alaselällä, ihan kuin olis just pahin menkkapäivä menossa. Mulla ollut suht kivuliaat kuukautiset aina mutta ei koskaan ole alkanut oireilemaan näin aikaisin kun tässä kierrossa. Välillä tuntuu kuin navan alta olis maha tulessa, välillä tuntuu sama alaselässä. Pitäiskö mun soittaa gynelle aika jos saan sen ajan ennen menkkoja?
Hormoonihäiriö?

Raskautta ollaan yritetty nyt vasta puolisen vuotta. Testin tein varulta eilen mutta oli ihan selvästi negatiivinen. Siis ääk, sanokaa että teilläki on ollu joskus kipuja ja silti kaikki ollu ok? ettei oo mitää kystia tms :/

Mulle tulee noista kivuista ensimmäisenä mieleen endometrioosi :/ Ite kärsin siitä lievänä, mulla se ei siis aiheuta kuukautiskipuja, mutta usein taudinkuvaan kuuluu että kivut alkavat jo pari viikkoa ennen kuukautisia ja säteilee myös selkään. Myös runsaat kuukautiset ovat yleiset.
Tietenkään sulla ei välttämättä ole endometrioosia, kivut voivat johtua mistä tahansa muustakin, mutta kyllä kannattaa mennä tutkimuksiin.

Mulla oli tollaset oireet raskaudessa... Ehkä testi ei näytä vielä oikeeta tulosta? odottele vaikka siihen asti ku pitäs menkkojen tulla ja tee uusi testi. Voi olla myös joku tulehus alapäässä joka oireilee kipuna vatsalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljainen:
Mulle tulee noista kivuista ensimmäisenä mieleen endometrioosi :/ Ite kärsin siitä lievänä, mulla se ei siis aiheuta kuukautiskipuja, mutta usein taudinkuvaan kuuluu että kivut alkavat jo pari viikkoa ennen kuukautisia ja säteilee myös selkään. Myös runsaat kuukautiset ovat yleiset.
Tietenkään sulla ei välttämättä ole endometrioosia, kivut voivat johtua mistä tahansa muustakin, mutta kyllä kannattaa mennä tutkimuksiin.

Hui, nyt pelästyin :( Mitä tuo tarkalleen tarkoittaa? Mikä siihen on hoito? Voiko saada lapsia? :(

Yhteistyössä