Kipua häppäreissä (???), lantion löystymistä vai mitä voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outoa

Vieras
Raskausviikkoja on nyt 28+ ja viikonloppuna kävelyllä alkoi tuntua omituista paineen tunnetta ja kipua nivusten tienoilla ja siitä lähtien on jatkunut. Etenkin häpyhuulissa tuntuu omituista kipua, vähän niin kuin lihasten kiristystä??? Kävely on aika onnahtelevaa aina aluksi kun lähtee liikkeelle (esim. nousee tuolista ylös).

Säteileeköhän kipu nivusista ja voiko se johtua lantion löystymisestä vai oisko joku lihas jumissa jossain esim. selässä? Kellään kokemusta?

Mulla oli noita tuntemuksia pitkin raskautta. Noin vkoilla 18-24 olin töistäkin poissa pidempiä jaksoja, kun tuntui kipua jokapuolella (selässä, alavatsassa/häpykummussa, välillä jaloissa). Myöhäisemmillä viikoilla pärjäsin jotenkuten, kun sain tehdä välillä töitä istuen ja välillä seisten. Kävin gynellä & äitiyspolilla tarkistuksissa tuntemusten kanssa, mutta eivät osanneet sanoa,mistä lopulta johtui.

ettekö te käy neuvolassa raskausaikana ja lue alan kirjallisuutta? Ihmettyttää tämän palstalaisten tietämättömyys raskauteen liittyvistä asioista.

Mulla sama ihan vikoilla viikoilla. Ei pystynyt enää käveleen. Tarkastelin jo, ettäkö suonikohjut iski, mutta ei. Oli siis ihan sitä, että vauva laskeutui ja sen tosiaan huomas, et vatsa laskeutui kans.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaustensilta:
ettekö te käy neuvolassa raskausaikana ja lue alan kirjallisuutta? Ihmettyttää tämän palstalaisten tietämättömyys raskauteen liittyvistä asioista.

Kuule kun ei just tähän alkuviikolle ole sattunut neuvolakäyntiä, enkä viitsi tällaisen asian takia sinne soitellakaan! Yritin googlailla jo, mutta en löytänyt ihan vastaavia oireita mistään, joten ajattelin sitten kysyä täällä. Siksi toisekseen, meidän neuvolassa on aina niin kiire, että se on ihan vaan "punnitus-verenpaine-sydänäänet-sf-mittaus-kiittimoi". Th ei todellakaan kerro yhtään mitään ylimääräistä, eikä kaikista vaivoista itsekään ehdi eikä muista kysyä (varsinkaan, jos niitä vaivoja ei edes vielä ole ollut... plaah... ;).

Eikä tämä nyt vaikuta edes olevan niin yleisesti keskusteltu juttu, että se jotenkin pitäisi automaattisesti olla tiedossa. Tuttavapiirissäni kukaan ei ole puhunut vastaavasta. Lantion löystymisestä luin viimeksi tänään, mutta ei siinä häppäreiden kiristymisestä puhuttu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
tuli toisessa ja kolmannessa raskaudessa häpyhuuliin suonikohjuja :D
Ihanaa, mutta tätä se raskausaika välistä on. Eli sitäkin tuo kipu voi olla..

No siltä se melkein tuntuukin! Ei mulla ikinä ole edes ollut suonikohjuja missään, mutta tältä se ehkä voisi tuntua... voi ei...

Yhteistyössä