kipeät supistukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 33

Vieras
Kertoisiko joku, miltä mahdollisesti tuntuvat kipeät supistukset, eli siis sellaiset supistukset mitä mielellään ei vielä vkolla 33 saisi olla?

Itsellä välillä kävellessä tai muuten vaan pystyssä ollessa vihlaisee ikävästi kohdun seudulta, niin että yleensä tulee oikein voihkaistua ja pitää sitten pysähtyä tai ainakin hidastaa tahtia minimiin. Vihlaisu tuntuu ehkä n. muutaman sekunnin ajan. Aina kohtu ei kovetu samalla, ainakaan huomattavasti. Välillä illalla tuntuu kuukautiskipumaista jomotusta, aika lievää kipua mutta ihan maatessakin tuntuu. Lähinnä olen noista 'vihlaisuista' huolissani.

Kuulostaako nämä teidän mielestä supistuksilta? Sitä on ihan hukassa kun esikoista odotaa... Kannattaisikohan ottaa yhteyttä neuvolaan jotta kohdunsuun tilanne tarkistettaisiin? Nyt menossa rv 32+3.

Kyllä nuo voi jonkunlaisia supistuksiakin olla,tai sitten liitoskipuja. Tietääkseni kuukautismaiset jomotuksetkin voi kypsyttää kohdunsuuta eli kannattaa tilanne tarkistuttaa,viikkoja kun ei liikaa vielä ole... Itselläni (samoihin aikoihin kuin sinulla) kivuttomat supistukset lyhensivät kohdunkaulaa puolella ja sairaslomaa sain äitiysloman alkuun. Supistukset loppuivatkin ja kohdunkaula palautui puoli senttiä pidemmäksi...

Olen vain vähän sinua pidemmällä ja soitin juuri neuvolaan vastaavien oireiden takia. Jomotuksia, vihlontaa ja paineen tunnetta vähänkin pitemmän istumisen tai seisomisen jälkeen. Kyllä meillä kätilö vähän huolestui ja passitti torstaiksi lääkäriin. Ja jos alkaa säännöllistymään niin äippäpolille, mars. Parempihan se on tarkistaa tilanne, kuin antaa vahingon sattua. Minulla ei tosin enää estettäisi synnytystä, jos lapsi päättäisi tulla ennen aikojaan.

Yhteistyössä