Kipeät patit emätinaukossa ja virtsarakon läheisyydessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cerasuss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cerasuss

Vieras
olen 14 vuotias enkä ole ollut minkäänlaisessa sukupuoliyhteydessä. Emätinaukkoni suulla on kipeitä patteja ja sisemmät häpyhuulet ovat kipeät. Kuukautiset ovat säännölliset mutta niiden välissä tulee aina venyvää valkovuotoa. Olen kuullut sen olevan ovulaatiovuotoa. Se ei haise pahalta. Mietin että voisivatko patit olla synnynnäisiä ja häpyhuulten kasvaessa kipeät. Niitä arastaa ja nipistää puristaessa.

Älä nipistele niitä. Sinun pitää mennä lääkäriin näyttämään niitä.

Kun sanot, ettet ole ollut sukupuoliyhteydessä, niin oletko kumminkin ollut jonkinlaisessa kontaktissa toisen sukuelimiin, ilman yhdyntää? Jos olisi sillä tavalla voinut joku tarttua.

Ovulaation aikana yleensä voi tulla kirkasta ja venyvää vuotoa, se on ok ja normaalia.

En oikein tarkkaan käsittänyt, ovatko ne patit siis ihan limakalvolla, vai voisivatko ne olla myös tukkeutuneita karvatuppeja, mikäli olet ajellut karvojasi sieltä. Eli siis eräänlaisia finnejä.

Tuleeko sulle herkästi paiseita ja myös esim todella isoja syvällä ihossa olevia finnejä? Itse kärsin tuosta teininä ja paiseta tosiaan tuli myös häpyhuuliin. Ihotautilääkäri määräsi finneihin jotain vitamiinilisää. A vai B, en muista ja sillä helpotti myös alapään paiseet.

Voisi olla myös Bartholinin rauhasen tulehdus. Rauhanen erittää limakalvoille limaa ja voi olla tulehtunut, jos on kipeä. Kannattaa käydä lääkärillä.

kiitos vastauksista (: en ole ollut kosketuksessakaan sukupuolielimiin, toivottavasti nämä saunanlauteilta eivät tartu tai muualtakaan. Minulla ei ole ollut minkäänlaisia paiseita. olen itsekkin miettinyt tätä Bartholin rauhasta. mutta kaipa muutama pikkunäppylä ei sentään ole sellainen, tosin kehot ovat yksilöllisiä... kipeät patit sijaitsevat virtsaaukon ja emätinaukon melkein keskellä, ne ovat tavallaan emätinaukon sisällä tai immenkalvossa. pattejen paikka on vaikea selittää. olen ajellut kyllä karvoja mutta immenkalvon läheisyydessä näitä "finnejä" ei kuuluisi tulla.

Yhteistyössä