Kipeät rinnat ja alavatsakipuja

  • Viestiketjun aloittaja PiiKu
  • Ensimmäinen viesti
PiiKu
Olen kärsinyt jo yli viikon oudoista alavatsakivuista ja todella kipeistä rinnoista. Olin hcq-verikokeessa, joten kyse ei voi olla raskaudesta. Rinnat kipäytyivät noin kaksi viikkoa kuukautisten jälkeen ja pian alkoivat myös alavatsakivut munasarjojen kohdalta. Raskaustestissä olin kiertopäivänä 17/36.

Rinnat ovat todellakin poikkeuksellisella tavalla kipeät ja myös niiden muoto on muuttunut suuremmaksi lähinnä rinnan kärjestä. Rintoja vihloo nännien läheltä ja koko rinnat ovat todella arat, myös kuppikoko on kasvanut pienestä A:sta lähemmäs B:tä. Joskus rinnat ovat arastelleet ja turvonneet ennen kuukautisia, mutta ei koskaan ennen kierron alussa.

Alavatsakivut ovat myös hämääviä. Lähinnä oikea alavatsa kipuilee. Meninkin raskaustestiin lähinnä siksi, että YTHS:n hoitaja epäili kohdunulkoista raskautta, jonka verikoe onneksi sulki pois.

Minulla oli myös virtsatieinfektio iski pari päivää sitten ilman mitään selkeää syytä. Oireet ovat uusia ja omituisia, joten olen miettinyt pääni puhki onko kyse esim kasvaimesta tai sukupuolitaudista. Olen 29 v, en käytä ehkäisyä enkä mitään lääkkeitä. Olen vakavassa parisuhteessa. Vauvakuumetta on, mutta en voi mitenkään uskoa näin kivuliaiden oireiden voivan johtua pelkästä toivomisesta.

Osaisitteko sanoa mistä voisi olla kyse? Haluaisin kuulla mieluiten muita kuin raskausteorioita, sillä googlettamalla olen päätynyt vain raskauden oireita käsitteleville sivustoille. Kiitoksia kuitenkin kaikista mahdollisista vastauksista!!
 
Yes we can
Apua, ei kuulosta kivalta- onko sun kipuihin tullut mitään helpotusta? Kauhean vaikea arvailla mistä on kysymys ilman että menee lääkäriin. Alavatsan ja munuaisten ultraääni voisi olla paikallaan? Toikin on vaan yksi ehdotus, mahdollisesti ei sellainen jota sulle voisi suositella ilman, että tutkisi tarkemmin.
Jos on tosi paha ja kivulias olo niin menethän ensiapuun?
 
PiiKu
Apua, ei kuulosta kivalta- onko sun kipuihin tullut mitään helpotusta? Kauhean vaikea arvailla mistä on kysymys ilman että menee lääkäriin. Alavatsan ja munuaisten ultraääni voisi olla paikallaan? Toikin on vaan yksi ehdotus, mahdollisesti ei sellainen jota sulle voisi suositella ilman, että tutkisi tarkemmin.
Jos on tosi paha ja kivulias olo niin menethän ensiapuun?

Alavatsakivut ovat itse asiassa helpottaneet aika paljon. Välillä vain vähän nipistelee. Rinnat sen sijaan jatkavat kasvuaan... Kyllä tän luulis jotenkin hormoneihin liittyvän.
 
Viimeksi muokattu:
Nainen :(
Varmasti hormonit asialla. Ne kun naiselle näyttävät aiheuttavan mitä eriskummallisimpia oireita milloinkin, oli ikä tai elämäntilanne mikä tahansa. Itselläni tapahtunut aikanaan ihan samanlainen ilmiö ilman mitään syytä 2 kertaa ja syystä 1 kerran. Noin kolmekymppisenä ihan muuten vaan, sitten esivaihdevuosi-ikäisenä ja seuraavaksi e-pillerihormonihoidon aikana. 2 ensimmäisenä kertana ei siis syytä ja kolmannella nuo pillerit. Siitä yhteenvetona ajattelisin, että hormoneissa tapahtuu muutoksia koko eliniän.
 
PiiKu
Varmasti hormonit asialla. Ne kun naiselle näyttävät aiheuttavan mitä eriskummallisimpia oireita milloinkin, oli ikä tai elämäntilanne mikä tahansa. Itselläni tapahtunut aikanaan ihan samanlainen ilmiö ilman mitään syytä 2 kertaa ja syystä 1 kerran. Noin kolmekymppisenä ihan muuten vaan, sitten esivaihdevuosi-ikäisenä ja seuraavaksi e-pillerihormonihoidon aikana. 2 ensimmäisenä kertana ei siis syytä ja kolmannella nuo pillerit. Siitä yhteenvetona ajattelisin, että hormoneissa tapahtuu muutoksia koko eliniän.

Kiitos vastauksestasi! Pitänee vaan hyväksyä oireet ja toivoa, että kuukautisten alkaessa (2 vko kuluttua) helpottais.
 
Viimeksi muokattu:
Eskimo
Mulla oli viime kesänä monta viikkoa koviakin alavatsakipuja ja arat rinnat. Gynekologilla syyksi selvisi keltarauhaskysta toisessa munasarjassa. Lääkärin mukaan oireet ovat juuri alkuraskauden oireiden kaltaisia.
 

Yhteistyössä