Kipeä punkin purema?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIU1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MIU1

Vieras
Minua puri eilen punkki, joka oli niin pieni, että oli ollut varmaan maksimissaan 4-5 tuntia kiinni ihossa. Sain punkin huomattuani hyvin pois (harjoitusta koirilla..) mutta poiston jälkeen on kohta ollut tosi kipeä ja sattuu kävellessä (purema reiden takaosassa). Paikalla ollessaan ei niinkään. Turvonnut ei ole ja haaleanpunainen "patti" on vain sormenpään kokoinen.

Soitin asiasta päivystykseen, mutta eivät olleet tietoisia että purema olisi kipeä yleensä ja käskivät seurata. Seuraan toki, mutta kummastuttaa tuo kipeytyminen, onko siis muilla ollut?

Tytär poisti itse punkin leirillä. Paikka oli käsivarsi kysyin just ja tarkistin asian niin hänellä oli punkipuremakohta kipeä. Paripv. oli kipeä ja kuuma sitä ihmettelen että lääkäri oli ainoastaan kirjoittanut antibiottisalvaa ei muuta.

Kyllä ne kipeitä on, mutta ei kovin kauaa. Eilen pisti ampiainen niskaan ja oli se vielä vähän kipeämpi. Kipuun osaa jo tottua näin vähän vanhemmalla iällä :)

Kiitos vastauksista, löytyykö lisää punkinpurreita?
Tosiaan itsellä kipu on kosketuskipua ja housut hankaa ärsyttävästi. Ehkä se tästä. Paikka kai on sen verran herkkä, hyttysenpurematkin ovat toisinaan tosi isoja ja pitkäaikaisia minulla. Kortisonia käskivät päivystyksestä laittaa. Enkunkielisiltä suvuilta luin että kipu on normaalia - ainakin siellä. Jos muita oireita ei tule. Pitää seurailla ja pitää peukkuja!

Mulla oli viime kesänä tosi kipeä pari päivää punkin purema. Otin ihan ohjeiden mukaan pois ja silti sattui. Seurasin borrelioosin varalta, mutta onneksi ei renkulaa tullut. Sama homma hyttysten kanssa, iho ärtyy herkästi.

Edit: Mulla oli purema kainalossa. Miehellä oli viime kesänä purema reidessä. Se oli kans pari päivää arka, eikä tykännyt farkuista yhtään.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä