Kipeä patti päässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Minulle ilmestyi 2 päivää sitten pieni patti takaraivolle, ja nyt se on kasvanut ja tuntuu tosi kipeältä. Kannattaisiko käydä näyttämässä lääkärille?

Missä kohtaa tarkalleen patti on ?
Onko patti kosketusarka vai kipeä muutenkin?
Jumittuneet hartiat saattavat aiheuttaa kipeitä patteja (olikohan ne jotain rauhasia tms.) niskanseudulle ja takataivon alueelle.
Jos patti on vain kosketusarka niin neuvon olemaan painelematta sitä pariin päivään, pitäisi hävitä itsekseen. Jos näin ei tapahdu niin sitten lääkärille.

Itselläni oli sellainen peukalonpään kokoinen kipeä (kosketusarka) patti noin kaksi viikkoa sitten viimeksi tuossa missä kallon luut yhtyvät pään takana (hieno selitys).

Mullaki on samanlainen patti takaraivon seudulla.. On kipeä ja sattuu jos koskee, ja tuntuu myös painetta päässä, korvan lähistöllä. Välillä saattaa olla pää kipua. Ei kai ole mikään kasvain kyseessä tms..?

Mulle tuli tollainen pikkurillinpään kokoinen pattipäähän viikko sitten. Se on kosketusarka. Se tulee isommaks jos hiplaan sitä. Mutta näköjään moni muukin täällä valittaa sellaisesta niin en jaksa epäillä että meillä kaikilla olisi kasvain siellä :). Mulla on niskat kyllä ihan helvetin jumissa toivottavasti johtuneen siitä. Mietin vain, että milloin kannattaa mennä lääkäriin jos se patti ei katoa? Onko kokemuksia kuinka nopeasti noi patit katoaa?

Mulle tuli tollanen peukalon pään kokoinen patti päähän vähän aikaa sitten ja kosketusherkkä. Luulin eka että se on vaan finni, koska sen kosketusherkkyys tuntuu samalta. Yritin sitten puristaa mutta mitään ei tullut. Nyt patti on vielä arempi ja meen varmaan ens viikolla näyttämään lääkärille. Voisikohan kyseeessä olla tulehtunut imusolmuke? Pitääköhän se mennä jotenkin poistattamaan, vai paraneeko itsestään ajan myötä? Tietääkö kukaan aiheesta?

Hemuliin patti kuulostaa ateroomalta eli talirauhaskystalta. Ei pidä mennä puristelemaan ettei tulehdu, käytännössä poistetaan paikallispuudutuksessa tekemällä viilto ihoon ja pullauttamalla patti sen läpi ulos. On sileä ja kiiltävä kuin herne ja talimöhnää sisällä.

Hei.

Onko kokemusta lääkärikäynneiltä, että voiko koskettaessa kipeä patti takaraivossa olla iso ja kova patti (vieressä myös pienempi samanlainen) olla jokin muu, kuin rasvapatti ja imusolmuke ei kerta täsmää tuntomerkkeihin, kun ei ole kivuton, kuin rasvapatti tai pavun muotoinen ja pehmeä, kuin imusolmuke...???

Mulla on vähän vasemmalla takaraivossa kans peukalon pään kokoinen patti ja sattuu jos kosken. Muuten ei satu ja tuntuu olevan ihon alla. Please joku kertoo mikä se vois olla

Mulla on nyt samanlainen kipeä pikkurillin kokoinen kova patti takaraivossa. Onko kukaan täällä ketjussa saanut selville, mikä teidän patti oli? Mitä teitte asialle? Tuskinpa kukaan teistä enää tänne tulee vastaamaan, mutta jos jollain on kokemuksia niin mitähän tässä kannattaisi tehdä?

Yhteistyössä