Kipeä ja ulkoilu?

Hei!

1-vuotias on ollut muutaman päivän flunssassa. Kuumetta ei ole ollut, mutta kova yskä. Välillä hän leikkii iloisesti ja välillä sitten väsähtää melko kovasti. Ruokahalukin vaihtelee, joten ihan kunnossa ei vielä ole. Nyt meinaa vaan äidille tulla mökkihöperyys ja tekisi mieli edes pienelle päiväkävelylle. Voiko pienen toipilaan kanssa mielestänne lähteä kärryttelemään, jos pakkaa hänet oikein lämpimästi vai onko siitä jotain haittaa toipumiselle?

Kiitos kaikista kommenteista!
 
minusta voit käydä kävelyllä, kun lapsella on sopivasti päällä. Itse olen ulkoillut lasten kanssa flunssasta huolimatta päivittäin, jos ei ole ollut kuumetta ja ovat olleet "normaali" kunnossa. Tosin sinulla oli ollut väsähtänyt jne. mutta itse kävisin pienellä lenkillä, tekee varmasti hyvää teille molemmille =)
 
Kyllä saa ulkoilla kun ei ole kova pakkanen. Eikä anna pikkuisen touhuta ulkona kylmässä vaan antaa rattailun merkeissä raitista ilmaa. Mä nukutinkin tytyä vauvana ulkona vaikka oli kuumetta flunssan aikaan, Nukkui paljon paremin siten.

Me oltiin juuri tänään rattailemassa ja tyttö on toipilaana, tänää ei enää lämpöä ollut, räkätauti meneillään. Piristi molempia varmasti.
 
Miskan äiskä
Kyllä munkin mielestä voi lähteä vähän kävelemään ihan hyvin. Jostain oon jopa lukenu, että kun flunssa iskee, niin kannattaisi edes kortteli kiertää, jos tauti ei vielä sänkyyn kaada, niin se tekisi vain hyvää. Ei nyt tietty mitään rankkaa liikuntaa, mutta vähän ulkoilua, niin se tekee limakalvoille hyvää.
 
Voi ulkoilla. Mä soitin kuukausi sitten neuvolaan kun tyttö oli flunssassa ja nukku sisällä tosi huonosti päiväunia, niin th sanoi että ihan hyvin voi antaa nukkua päikytkin ulkona. Silloin oli aika samanlainen nollakeli/pikkupakkanen kuin nyt.
 
Lapsen voi viedä pienessä kuumeessakin ulos. Raitis ilma tekee hyvää. On helpompi hengittää ja avaa keuhkoputkia. Tietysti riehua ei sais eikä kovalla pakkasella mennä mut muuten oikein suotavaa. :wave:
 
Mii
Yhdyn edellisiin, joskus olen kuullut sanottavan että varsinkin nuhaan viileä ja kostea ilma tekevät hyvää, yskä taas saattaa ärsyyntyä kylmästä ilmasta. Tänään on niin ihana talvipäivä että se piristää varmasti vähän flunssaistakin mieltä! =)
 

Yhteistyössä