Kipeä aihe, kun mies joutuu vankilaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku

Vieras
Onko kenenkään mies istumassa/ lähdössä istumaan?

Mä en tosiaankaan tiedä miten meidän suhde kestää, istumista tiedossa vähän reilu 6 vuotta, josta ekakertalaisena kuuemma istuu yhden kolmas osan.

Voiko joku, jonka mies/tuttu/läheinen on vankilassa ollut, selventää hiukan että miten häntä pääsee esim. tapaamaan? Onko se suunnilleen samanlaista kun kakissa sarjoissa??

Huoh, tunteet ihan solmussa, eilisestä asti vaan itkenyt ja itkenyt.. Eilen siis tuomio, ei valita hoviin ja puhe oli että linnaann menisi joulu-tammikuussa.

mä luulin että ensikertalainen istuu puolet. mitä sun mies on tehnyt? mulla ei ole samaa tilannetta mutta serkun avokki jätti hänet kun oli linnassa... kerkesi mennä naimisiin ja saada lapsenkin ennenkä serkku vapautui, eivät kai ole missään tekemisissä olleet sen jälkeen...

Työni kautta olen kohdannut paljon pariskuntia, joilla on lapsia ja toinen osapuoli on vankilassa. Tai siis yleensähän se on se mies.. Ainakin pk-seudulla vierailuja on viikonloppuisin. Ne ovat sellaisia "lasintakaa" vierailuja, mutta toiset vartijat antavat isän ottaa lapsen syliin tms. Sitten kerran kuukaudessa voi anoa perhetapaamista, jossa on aikaa useampi tunti ja silloin saa käyttöön erillisen huoneen, jota ei kukaan valvo. Riippuu tietysti paljon vangin käyttäytymisestä, miten näitä vierailuita myönnetään.

Pelottaa ettei meidän suhde kestä tätä :/

Ja juuri kun tulevaisuus oli niin lupaava, kumpikin valmistunut ja saanut vakipaikan ja lapsikin jo 3-vuotias. Voi kamala, miten tämä häneenkin vaikuttaa :/

Tietysti tilanne on kurja ja vaatii sopeutumista puolin ja toisin. Tässä on kuitenkin aikaa sopeutua ajatukseen, sillä yleensä passitusmääräyksen saamiseen kuluu hyvä tovi aikaa. Sä olet miehen sisällä ollessa käytännössä yksinhuoltaja, joten rankkaa tulee olemaan. Noinkin pitkästä tuomiosta kolmasosakin on ihan pitkä aika.. Kannattaa myös miettiä, mitä lapselle kerrotte ja miten lapsi asiaa sit käsittelee. Itse ottaisin yhteyttä vaikka neuvolapsykologiin tms. jolta saisi neuvoja lapsen tukena olemiseen. Mutta teidän parisuhdekin on tiukoilla, ilman muuta. Harvoin se sisällä oleva haluaa suhdetta lopettaa ja jos itselläsi tunteet säilyy, niin sitten sun täytyy vaan päättää, että tästäkin selvitään. Ja kun aika on ohi, olette ison vastoinkäymisen verran vahvempia!

Onko kenenkään mies istumassa/ lähdössä istumaan?

Mä en tosiaankaan tiedä miten meidän suhde kestää, istumista tiedossa vähän reilu 6 vuotta, josta ekakertalaisena kuuemma istuu yhden kolmas osan.

Voiko joku, jonka mies/tuttu/läheinen on vankilassa ollut, selventää hiukan että miten häntä pääsee esim. tapaamaan? Onko se suunnilleen samanlaista kun kakissa sarjoissa??

Huoh, tunteet ihan solmussa, eilisestä asti vaan itkenyt ja itkenyt.. Eilen siis tuomio, ei valita hoviin ja puhe oli että linnaann menisi joulu-tammikuussa.

Ukkos saa siellä anaaliseksiä ja homoutuu. Näin se vaan menee.

Pelottaa ettei meidän suhde kestä tätä :/

Ja juuri kun tulevaisuus oli niin lupaava, kumpikin valmistunut ja saanut vakipaikan ja lapsikin jo 3-vuotias. Voi kamala, miten tämä häneenkin vaikuttaa :/

Niin sitä usin joutuu makaamaan kuin petaakin. Ilmeisesti leikitty huumeiden kanssa, kun noinkin pitkä tuomio ensikertalaiselle.

Mitäs läksi.

Niin, neuvolapsykologiin on jo otettu yhteyttä, ennen käräjiä jo kun tiedossa oli että aika pitkä tuomio tulee. Vielä on hakusessa että miten tämä lapselle kerrotaan ja mitä kerrotaan, tuskin ainakaan että isä on vankilassa.

Passitus tulee tod.näk joulu-tammikuussa, niin vähän veikkailtiin kun eilen tuli tuomio. On tässä siis jonkin verran aikaa, mies on sen ajan töissä ja säästää palkkansa että meille jää jotain lapsen kanssa, lähinnä lainan lyhennykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sössitty taas;21958209:
Niin sitä usin joutuu makaamaan kuin petaakin. Ilmeisesti leikitty huumeiden kanssa, kun noinkin pitkä tuomio ensikertalaiselle.

Mitäs läksi.

Ennemminki veropetos kun tuollainen tuomio.

mies on alle 21v ja 3v lapsen isä. Lupaava tulevaisuus ja kaikki hyvin kunnes tulee tuon mittainen tuomio yhtäkkiä. Eikö se tuomion syy pistä suhdetta koville vai ahdistaako sua pelkästään se että mies joutuu istumaan?

[QUOTE="siis";21958217]mies on alle 21v ja 3v lapsen isä. Lupaava tulevaisuus ja kaikki hyvin kunnes tulee tuon mittainen tuomio yhtäkkiä. Eikö se tuomion syy pistä suhdetta koville vai ahdistaako sua pelkästään se että mies joutuu istumaan?[/QUOTE]

Kyllä, mies on 20-vuotias ja 3v pojan isä.

Enhän minä sitä syytäkään hyväksy, en tietenkään mutta ei se meidän parisuhteeseen vaikuta.

[QUOTE="huoh";21958219]ehkä surkein trollaus[/QUOTE]

Jaa miksi?? Eikö isit ja jopa äidit joudu joskus syystä tai toisesta vankilaan, minun tuttu joutui 18-vuotiaana veropetoksesta, sai viiden vuoden tuomion josta tais istua noin kaksi.

Kyllä, mies on 20-vuotias ja 3v pojan isä.

Enhän minä sitä syytäkään hyväksy, en tietenkään mutta ei se meidän parisuhteeseen vaikuta.

Jos mun mies tekisi jotain mitä mä en hyväksy ja mistä voi saada vielä tollasen tuomion niin kyllä se väkisinkin vaikuttaisi meidän suhteeseen, vaikkei mies siitä kiinni jäisikään. Enkä kyllä pidä rikollista elämäntapaa mitenkään loistavana tulevaisuutena. Se vankeustuomio tuossa olisi vaan jäävuoren huippu. Helpompi se olisi kestää kuin tuo arvoristiriita mikä tulee tuomion syystä.

Ei, siis mieheni sekaantui eläimiin, jonka jälkeen joi liikaa, kärysi ratista, jatkoi ajamista ja kävi raiskaamassa naapurin lampaan. Tämän jälkeen tuli kotiin ja varasti talousrahamme ja joi nekin. Siksi tein rikosilmon ja nyt tosiaan ukko joutuu linnaan. Parisuhteeseemme tämä ei vaikuta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä