Kinkun sulattaminen vedessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tosi nuija taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tosi nuija taas

Vieras
Auttakaa nyt... Meillä on siis eilen otettu myöhään illalla 7,5 kg kinkku huoneenlämpöön ja pantu tänään tappelun säestämänä jääkaappiin alkuillasta. Tarkoitus olisi paistaa se ti-aamuna. Ilmeisesti ei kerkeä jääkaapissa sulamaan ja huoneenlämmössäkö ei saa sulattaa?

Joku sanoi, että on nopeaa sulattaa kylmässä vedessä. Miten se tapahtuu käytännössä? Auttakaa nyt kun oon ihan hermoraunio... Anoppi ja mun vanhemmat on tulossa jouluksi ja nyt mä oon pilannut koko kinkkujutun...

Laita johonkin suureen vatiin/ämpäriin tai vastaavaan kylmää vettä ja kinkku sinne. Annat siis muovisuojan olla kinkun päällä. Jos vesi lämpenee niin vaihda kylmempi vesi. En ole kokeillu kinkulle, mutta muille lihoille on näin joskus tehty. Kylmä vesi siis tietty siksi ettei liha pinnasta ala lämpeneen ja mene pilalle. Luulen että jäinen kinkku pitää veden kylmänä pitkälti itsekseenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joulua:
Laita johonkin suureen vatiin/ämpäriin tai vastaavaan kylmää vettä ja kinkku sinne. Annat siis muovisuojan olla kinkun päällä. Jos vesi lämpenee niin vaihda kylmempi vesi. En ole kokeillu kinkulle, mutta muille lihoille on näin joskus tehty. Kylmä vesi siis tietty siksi ettei liha pinnasta ala lämpeneen ja mene pilalle. Luulen että jäinen kinkku pitää veden kylmänä pitkälti itsekseenkin.

Näin juuri.Mä laitan tiskialtaaseen.Kyllä sä huomaat,kun kinkku on sulanu.Kuivaa paperilla ja anna olla tunti/pari huoneenlämössä ennen kuin laitat uuniin.

Yhteistyössä