Kinkkupiirakka ohjetta kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse teen näin: pohja: 3dl vehnäjauhoja, 100g sokeria, nypitään keskenään. sitten purkki kermaviiliä ja vuokaan. täyte: purjo(käytetään pannulla)pussi kinkkua,pussi juustoraastetta, 1 muna 2dl ruokakermaa ja hyvä tulee :) uuni 200 ja 35-40min

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
itse teen näin: pohja: 3dl vehnäjauhoja, 100g sokeria, nypitään keskenään. sitten purkki kermaviiliä ja vuokaan. täyte: purjo(käytetään pannulla)pussi kinkkua,pussi juustoraastetta, 1 muna 2dl ruokakermaa ja hyvä tulee :) uuni 200 ja 35-40min

Varmaan rasvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

oikeesti sokeria? Itse laitan voita, vehnäjauhoa ja vettä sopivassa suhteessa, ripaus suolaa lisäksi. Päälle kinkkua, sipulia, paprikaa ja emmentalraastetta. Sit tuhti munamaitoseos, jossa rouhittua mustapipuria.

Mä laitan pohjaan sämpyläjauhoja, rypsiöljyä, suolaa, vehnänalkiota.

Päälle punaista paprikaa, purjosipulia, sipulia, kinkkua tai vastaavasti lohta lohipiirakkaan.

Siihen vielä kananmuna/ruokakerma, mustapippuri,valkosipulirouhe ja juustoraaste.

Tälläinen on mun versio:

Pohja:
2dl vehnäjauhoa
1dl perunamuusijauhetta
1tl leivinjauhetta
100g rasvaa
1dl vettä

Pohja painellaan voideltuun vuokaan ja uuniin n.10min.

Täyte:
1pussi kinkkusuikaleita
puolirasiaa kirsikka tomaatteja
1 paprika
2dl juustoraastetta
fetaa oman maun mukaan
muna-ruokakermaseos (purkki ruokakermaa 3-4munaa)

eka muut täytteet vuokaan ja muna-ruokakermaseos ja juustoraaste päälle.
uunissa jok 30min.

Niin joo ja mausteina laitan oreganoa, pippurirouhetta, valkosipulirouhetta, paprikajauhetta...mitä nyt sattuu kaapist löytymään. Siis laitan mausteina sekä pohjaan että täytteeseen.

Pohja:

75grammaa voita
2,5dl hiivaleipajauhoja (tai vehnä tai graham, mitä ny tkäytätkin leivonnassa)
1 tl leinvinjauhetta
puoli tölkkiä kermaviiliä
ripaus suolaa

nypi pehmeä rasva ja jauhot(ja suola) keskenään, lisää kermaviili, laita jääkaappiin vetäytymään/turpoamaan n. 15-30 min...en oo koskaan aikaa mitannut, on ollut kaapissa sen ajan minkä on kerennyt ;)

Nyrkitse taikina pyöreään vuokaan, (kaksinkertaisesta annoksesta tulee n. uunipellillinen)

Täytteeksi voit valita mitä tykkäät, mutta jos kinkkua laitat, laittaisin vaikka pappilan hätävarana kinkkuleikkelettä silpuksi kera tuoreen paprikan, on aika jees. Sitten mausteeksi vaikka hitunen pippuria ja juustoraastetta.

Sitten mä olen laittanut sen toisen puolikkaan siitä kermaviili tölkistö tuohon täytteeksi, yhdella munalla terästettynä. Saa näin aina laktoosittoman tai hyla jutun helposti , vink vink.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Mä laitan pohjaan sämpyläjauhoja, rypsiöljyä, suolaa, vehnänalkiota.

Päälle punaista paprikaa, purjosipulia, sipulia, kinkkua tai vastaavasti lohta lohipiirakkaan.

Siihen vielä kananmuna/ruokakerma, mustapippuri,valkosipulirouhe ja juustoraaste.

No ohhoh, tietysti vettä kans...mietinkin, että jotain unohtui :D

niin ja paistaakin tietty vois :), tuosta tulee aika littana piiras, mutta täytteitä lisäämällä saa sitä voluumiakin jos haluaa. Ja pohja on ah, niin ihanan rapsakka ja minusta makoisampi kuin pelkällä voilla leivottu kun on sitä kermaviiliä.

Yhteistyössä