Kilttimiehen vaimolle määrättiin kipulääkettä liuskoittain vaikka on käytännössä yksikätinen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Et tainnut lukea aloitusta kun kyse oli läpipainopakkauksissa olevasta lääkkeestä. Suositeltiin siirtämistä johonkin helppoon askiin tai purkkiin.
Itselläni vasen ranne murtui ja käsi oli kipsissä 5 viikkoa. Farkkujen napin ja vetoketjun sai kiinni narulenkillä jonka pujotin ovenkahvaan ja toisen housun napinläpeen sitten vartalon kiertoa ja niinpä naru hoito vasemman käden osuuden. Kenkien nauhat kiskoin samalla systeemillä kun luistimien eli yhdellä kädellä. Innovatiivisuutta kehiin.
Siis ja painoitko oven kahvaa ja se veti vetoketjun kiinni? Siis miten se nappi meni reikään tuolla konstilla? Mikä oli se mekanismi siinä ku eiks napin joudu vetään sivuliikeessä? Ite riisun housut niin et nappi on kiinni ja vyö hankalaahan sitä oli vetää jalkaan. Mut käytin college housui jotka oli helppo vetää jalkaan. Mul oli kengät valmiiksi rusetissa enkä siis avannut niitä nauhoi olihan siinäkin hankaluutensa saada jalka sisään. Mut jos on kumppani ni voihan siltä pyytää apui
 
vierailija
Juuh mut käsi oli myös turvonnut ja vääntäminen teki kipeää tai kunnolla liikuttaminen. Ja yleensä niitä purnukoita saa vääntää kunnolla ja saako siitä purnukasta kunnolla otetta edes peukulla ja etusormella et riittääkö sormen pituus siihen? Ja siis mä pidän oikeella kädellä purkista kiinni ja väännän vasurilla. Mut nyt vois testaa tota sun ideaa et saisko purkin auki nuin ja et osaisinko purnukan aukaista oikeella kädellä ja pitämällä vasurilla kiinni vain peukkua ja etusormea käyttäen.
Voi myös pyytää apteekissa avaamaan purkin.
 
vierailija
Siis ja painoitko oven kahvaa ja se veti vetoketjun kiinni? Siis miten se nappi meni reikään tuolla konstilla? Mikä oli se mekanismi siinä ku eiks napin joudu vetään sivuliikeessä? Ite riisun housut niin et nappi on kiinni ja vyö hankalaahan sitä oli vetää jalkaan. Mut käytin college housui jotka oli helppo vetää jalkaan. Mul oli kengät valmiiksi rusetissa enkä siis avannut niitä nauhoi olihan siinäkin hankaluutensa saada jalka sisään. Mut jos on kumppani ni voihan siltä pyytää apui
Ensiksi farkut jalkaan kiskomalla oikealla kädellä sitten naru, joka on solmittu lenkiksi (mulla oli luistimen nauha) pujotetaan napinreikään silmukaksi ja sen lenkin toinen pää ovenkahvaan niin että narun suunta jäljittelee vasemman käden työtä pukiessasi. Sen jälkeen vedät itseäsi ovenkahvasta poispäin ja kas oikealla terveellä kädellä voit pujottaa napin napinläpeen ja vetää vetoketjun kiinni. Kylkeä voi vaihtaa jos napinläpi on toisella puolella.
Mies oli töissä ja olin yksin ei ollut apuja.
 
Ensiksi farkut jalkaan kiskomalla oikealla kädellä sitten naru, joka on solmittu lenkiksi (mulla oli luistimen nauha) pujotetaan napinreikään silmukaksi ja sen lenkin toinen pää ovenkahvaan niin että narun suunta jäljittelee vasemman käden työtä pukiessasi. Sen jälkeen vedät itseäsi ovenkahvasta poispäin ja kas oikealla terveellä kädellä voit pujottaa napin napinläpeen ja vetää vetoketjun kiinni. Kylkeä voi vaihtaa jos napinläpi on toisella puolella.
Mies oli töissä ja olin yksin ei ollut apuja.
No hitto täytyypä joskus koettaa ihan huvin vuoksi. Mut miten sait yksikätisenä sen silmukan tehtyä ja laitettua yhellä kädellä siihen reikään ja sit solmu?
 

Yhteistyössä