KILTTIMIEHEN KANIT SYNNYTTI ENSIMMÄISEN POIKUEEN 🤩🤩🤩

Kävin äsken eläinkierroksella kun huomasin että yhteen häkkiin on tullut lisää asukkaita. Ei sinällään yllätä sillä astutettiin kaikki tyttökanit heti kun saatiin ne. Nyt ensimmäinen niistä on synnyttänyt kolme pentua ja muut seuraa oletettavasti perässä. Se tarkoittaa että saadaan vielä jouluksi omaa kanipataa kun teurastetaan urokset pois alta. Niitä kun ei voi pitää kimppahäkissä kun ne tappelee keskenään.

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja m1es
Ne siis siirrettiin minun rakentamiin häkkeihin omiin oloihinsa kun selvisi että kaikki on astutettu ja odottaa poikasia. Nyt ei auta muuta kun antaa emon hoitaa työnsä ja vieroittaa ne, mitä, kuuden viikon iässä. Lähdetään suunnittelemaan jatkoa kunhan kaikki naaraat ovat synnyttäneet.

Niin ja kaikki teurastetaan aiheuttamatta turhaa kärsimystä. Siihen on eri välineitä mutta se tainnutusjousi pitää varmaan hankkia jossain vaiheessa. Toinen olisi sellainen V-muotoinen, pöytään kiinnitettävä rauta joka murtaa niskan.

Joo oman ruuan kasvattamisessa ei ole mitään väärää.

Mut mihin liittyy nuo sydänsilmähymiöt otsikossa?
-söpöjä pupuja syntyi
-maha täyteen jouluiltana

Mä en laittais "Meidän Pipsa Possu söi komeesti rehua! Pääsee sinappihunnussa juhlapöytään :love: "

Se...tuotantoeläimen lopettaminen ei ole kuitenkaan iloinen asia. Monet omistajat itkevät niiden perään, vaikka ruuaksi kasvattaisivat.

Niin ja kaikki teurastetaan aiheuttamatta turhaa kärsimystä. Siihen on eri välineitä mutta se tainnutusjousi pitää varmaan hankkia jossain vaiheessa. Toinen olisi sellainen V-muotoinen, pöytään kiinnitettävä rauta joka murtaa niskan.
Mitä niitä turhia vimpaimia moisen asian vuoksi kalliila rahalla ostelemaan. Sopiva puupölkky, hakokirves tai vesuri on tosi nopea ja vähäkipuinen kokonaisuus tuohon hommaan. Samalla systeemillä hoituu sitten aikanaan siipikarjakin.

-söpöjä pupuja syntyi

Mä en laittais "Meidän Pipsa Possu söi komeesti rehua! Pääsee sinappihunnussa juhlapöytään "

Se...tuotantoeläimen lopettaminen ei ole kuitenkaan iloinen asia. Monet omistajat itkevät niiden perään, vaikka ruuaksi kasvattaisivat.
No joo, voihan siihen asiaan noinkin suhtautua. Mutta jonkunhan ksvattama se elukka aina on.
Tässä just viime viikonlopulla kun pidettiin grillipileet nelikymppishääpäivän merkeissä, muisteltiin siinä pöydän ympärillä että kumpikohan se nyt olikaan, jota syödään, Roni vai Antti. Siinä samalla muisteltiin kummankin hyviä ja huonoja puolia edellisessä elämässään, eikä kenenkään fiilikset siitä sen pahemmiksi mennyt. Olipahan vaan samalla sonnipoikienkin muistojuhla.

• Tykkää
Reactions: m1es ja Lispetti
Mitä niitä turhia vimpaimia moisen asian vuoksi kalliila rahalla ostelemaan. Sopiva puupölkky, hakokirves tai vesuri on tosi nopea ja vähäkipuinen kokonaisuus tuohon hommaan. Samalla systeemillä hoituu sitten aikanaan siipikarjakin.
Muuten joo mutta tainnutusjousi maksaa alle satasen. Saman voi tehdä myös puunuijalla tai vasaralla. Yritetään kuitenkin hoitaa tämä mahdollisimman siististi. Parhaassa tapauksessa löydetään sopivat sähköpihdit.

Tarkasti ottaen totta, mutta jäniseläimet ovat kuitenkin hyvin läheisiä jyrsijöille.
Kani ei ole jursijä vaan kuuluu jäniseläimiin.
Erot ovat huomattavia. Hampaatkin ovat erilaiset!
Ainoastastaan jotkut tavat ovat samankaltaisia kuin joillain jyrsijöillä.

Tässäpä sinulle kiva nippelitieto kaneista. Tiesitkö että kani syö ulosteensa?😁 Ensin tulee löysä uloste jonka kani syö ja sitten tulee vasta kuiva papana jonka kani jättää syömättä.🥴

T. mulla on ollut kaneja

-söpöjä pupuja syntyi

Mä en laittais "Meidän Pipsa Possu söi komeesti rehua! Pääsee sinappihunnussa juhlapöytään :love: "

Ei tuotantoeläimiä pitäisi edes nimetä.😐

Kilttimies näkee kanit ruokana mikä on ihan järkevää jos ne on tarkoitettu syötäväksi.
Vaikka pitää eläimiä ruokana niin ei niitä inhoa/kiduta tms, niitä hoitaa tietenkin äärettömän hyvin koska mitä parempi hoito sitä parempi liha.

Turhat kontaktit sylittelyt sun muut saattavat johtaa eläimen elinikäiseen suhteeseen jos on heltyvä ihminen, silloin noita kannattaa tietoisesti välttää.

• Vau!
Reactions: Echo
Ei tuotantoeläimiä pitäisi edes nimetä.😐

Kilttimies näkee kanit ruokana mikä on ihan järkevää jos ne on tarkoitettu syötäväksi.
Vaikka pitää eläimiä ruokana niin ei niitä inhoa/kiduta tms, niitä hoitaa tietenkin äärettömän hyvin koska mitä parempi hoito sitä parempi liha.

Turhat kontaktit sylittelyt sun muut saattavat johtaa eläimen elinikäiseen suhteeseen jos on heltyvä ihminen, silloin noita kannattaa tietoisesti välttää.
"Hoitaa äärettömän hyvin" ei tapahdu, koska ovat joissain kopeissaan. Kani on eläin jota ihmisellä ei pitäis koskaan olla tuotantoeläimenä eikä lemmikkinä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"Hoitaa äärettömän hyvin" ei tapahdu, koska ovat joissain kopeissaan. Kani on eläin jota ihmisellä ei pitäis koskaan olla tuotantoeläimenä eikä lemmikkinä.
Lajilleen ominainen kasvatus kaneille voisi olla tosiaan haaste. Mutta olet oikeassa, tilaa tulisi olla paljon jotta pääsee spurttaamaan. Kanitkin saavat zoomeja!

Apropoo, (voitte kivittää) olen pitänyt lemmikkikaniani kaupungissa ja maalla vapaana! Se ei koskaan ollut karannut.
Noh, olimme kesälomalla maalla, kani oli monia kesäpäiviä vapaana ulkona silmieni alla syömässä ruohoa ja voikukanlehtiä kunnes yksi kerta se katosi. Huusin ja itkin ja etsin myöhään yöhön asti. Kaikki kania lopulta etsivät ja pelottelivat havukan vieneen. Yö oli yhtä itkua kun en saanut olla etsimässä rakasta eläintäni. Aamuyöllä juoksin yöpaidassa ulos kun kuulin raapimista. Siinä se rakas kanini oli rappusten vieressä. Olin maailman onnellisin kun suljin tämän syliini. Mentiin nukkumaan loppuyö rauhassa. En enää koskaan pitänyt kaniani irti.
Kani oli ilmeisesti ollut talon alla piilossa.
Olin hyvin nuori tuolloin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kani ei ole jursijä vaan kuuluu jäniseläimiin.
Erot ovat huomattavia. Hampaatkin ovat erilaiset!
Ainoastastaan jotkut tavat ovat samankaltaisia kuin joillain jyrsijöillä.

Tässäpä sinulle kiva nippelitieto kaneista. Tiesitkö että kani syö ulosteensa? Ensin tulee löysä uloste jonka kani syö ja sitten tulee vasta kuiva papana jonka kani jättää syömättä.

T. mulla on ollut kaneja
Kukas täällä nyt on assi :geek:

Äh, minä nyt halusiin vain jatkaa tuota orava/kani/rotta/rämemajava-vitsailuani....
Toisesta ketjusta olisit voinut lukea, että minulla on ollut kaneja ihan ruoaksi kasvamassa.

• Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä