Kilttimiehen kälyä pelotti naapureiden riitelyn aikana niin että soitti meille kunnes tilanne oli ohi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No just joo. Nyt pistetään vanhat jutut kiertoon kälyn kautta. Kai sä olet virittänyt sinne jo pari kameraa...
Totta, vaimolle kävi sanoin kun asuttiin paritalossa. Hän joutui poistumaan kotoa naapureiden yhden riidan takia.
Me ollaan siis kaikki kolme vietetty lapsuus ja nuoruus rauhallisessa ympäristössä. Me ei olla totuttu siihen kun pariskunnat huutaa ja solvaa toisiaan.
 
vierailija
Miten muuten Kilttimiehen kalastusreissut on mennyt?
Vähän huonosti. Pieniä ahvenia lähinnä mutta kokeilen vasta eri verkkoja ja katiskoja. Teen siis niin että ajan autolla lähimmälle rannalle, pumppaan siellä kumiveneen ja lähden kunnan kalavesille. Lisää laalista voisi tulla jos saisin kerralla me kolme täyspitkää verkkoa mukaan. Vielä ei olla nautittu omaa kalaa. Onneksi auto ja perämoottori on täyssähköjä ja saadaan ne ladattua omilla paneeleilla.
 
vierailija
Vähän huonosti. Pieniä ahvenia lähinnä mutta kokeilen vasta eri verkkoja ja katiskoja. Teen siis niin että ajan autolla lähimmälle rannalle, pumppaan siellä kumiveneen ja lähden kunnan kalavesille. Lisää laalista voisi tulla jos saisin kerralla me kolme täyspitkää verkkoa mukaan. Vielä ei olla nautittu omaa kalaa. Onneksi auto ja perämoottori on täyssähköjä ja saadaan ne ladattua omilla paneeleilla.
Mato-onki tai virveli voisivat olla parempia vaihtoehtoja. Verkkoja on viheliäistä laskea yksin varsinkin jos on tuulista. Kannattaa myös käydä katsomassa esim Kuusamon uistimen kalakalenteria siitä koska kala syö parhaiten.
 
vierailija
Kannattaa hankkia vastamelukuulokkeet tai napit korvaan ja kuuntelemaan musiikkia. Elämä on ja ihmiset ovat luonteiltaan erilaisia ratkoessaan ongelmia.
Hyvä pointti muuten.
Oikeastaan ihmettelen miten ihmiset jää suhteisiin missä riidellään jatkuvasti. Itse olen aina lähtenyt siitä että oma avioliitto olisi kriisissä jos esimerkiksi huorittelisin vaimoa ja päättyisi ensimmäiseen lyöntiin. Kaikki ollaan joskus vihaisia mutta omaa pahaa oloa ja turhautumista ei pureta puolisoon.
 
vierailija
Hyvä pointti muuten.
Oikeastaan ihmettelen miten ihmiset jää suhteisiin missä riidellään jatkuvasti. Itse olen aina lähtenyt siitä että oma avioliitto olisi kriisissä jos esimerkiksi huorittelisin vaimoa ja päättyisi ensimmäiseen lyöntiin. Kaikki ollaan joskus vihaisia mutta omaa pahaa oloa ja turhautumista ei pureta puolisoon.
Suurin syy jäädä huonoon suhteeseen on yksinjäämisen pelko siis mieluummin huono suhde kun yksin. Ihmiset eivät uskalla irrottautua ja moni odottaa, että se toinen tekisi jotenkin ne kipeät ratkaisut.
Toinen on tottumus jos kotona lapselle on huudettu ja rähjätty sekä vanhemmat keskenään riidelleet, niin mallikäyttäytyminen siirtyy helposti myös omaan käyttäytymiseen.
 

Yhteistyössä