Kiltti lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suloisen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suloisen lapsen äiti

Vieras
Pärjääkö kultainan lempeä ihminen elämässä?
Meillä kuopus on sellainen ihana perustyytyväinen ihminen. Aina iloinen ja tyytyväinen. Joustava, kiltti.

No kotona jos jaan jäätelöä, esikoinen katsoo tarkasti kummassa enemmän ja vaatii "omaansa " lisää kun siinä on vähemmän, kuulemma. No kuopus sanoo, että minä voin ottaa sen. Minua ei haittaa, vaikka saisin vähän vähemmän.

Tai kuopus antaa aina toisen olla eka, leikkikaveriensa.

Päiväkodissa lapsi auttaa usein muita peleissä, on rahastonhoitaja jne. eli ei välttämättä itse pelaa vaan auttelee.

En ole nähnyt kenenkään hänen ystävistään tai eskarikavereista toimivan näin. Kaikki muut haluavat olla ensimmäisiä tai määrätä mitä tehdään tai olla se päähenkilö. Hän hakee paperit, kynät, auttaa muita. Jopa laittaa isommille lapsille käsineet käteen kun nämä "eivät osaa". (lue: heitä laiskottaa)

Meillä kans kuopus on tuollainen <3

Uskon että hyvin pärjää, sen kultaisuus tarttuu muihinkin. Ja jos joku tuon tyyppistä ihmistä käyttää hyväksi tai parjaa niin se on itse niin kamala että ei selviä elämässä eteenpäin :)

toisaalta tuntuu et voi pärjätä paremminki mitä ne jotka haluatvat olla aina ensimäisiä.. tietty oma puolensa pitää osata pitää ja pysyä sanojensa takana et ei anna periksi

Onko tyttö vai poika? Suloiselta kuulostaa! Ymmärrän huolesi, jos tässä maailmassa on liian suloinen voi käydä huonosti. Ehkäpä lapsesi on myös tarpeeksi fiksu, niin ettei tule hyväksikäytetyksi ja tallatuksi!

Alkuperäinen kirjoittaja suloisen lapsen äiti:
Pärjääkö kultainan lempeä ihminen elämässä?
Meillä kuopus on sellainen ihana perustyytyväinen ihminen. Aina iloinen ja tyytyväinen. Joustava, kiltti.

No kotona jos jaan jäätelöä, esikoinen katsoo tarkasti kummassa enemmän ja vaatii "omaansa " lisää kun siinä on vähemmän, kuulemma. No kuopus sanoo, että minä voin ottaa sen. Minua ei haittaa, vaikka saisin vähän vähemmän.

Tai kuopus antaa aina toisen olla eka, leikkikaveriensa.

Päiväkodissa lapsi auttaa usein muita peleissä, on rahastonhoitaja jne. eli ei välttämättä itse pelaa vaan auttelee.

En ole nähnyt kenenkään hänen ystävistään tai eskarikavereista toimivan näin. Kaikki muut haluavat olla ensimmäisiä tai määrätä mitä tehdään tai olla se päähenkilö. Hän hakee paperit, kynät, auttaa muita. Jopa laittaa isommille lapsille käsineet käteen kun nämä "eivät osaa". (lue: heitä laiskottaa)

Lapsi päätyy todennäköisesti palvelualalle, jossa voi hoivata muita. Toivottavasti häntä ei tulla käyttämään hyväksi. Maailma on julma.

Meiän poika on kanssa tommonen. En ole yhtään huolissani. On kuitenkin reipas ja sellainen "minä pärjään kyllä"- luonne. Ihanaa, että tuon kaltaisia lapsia on!!

Ihanaa kun lapsi on tuollainen, mutta mä olen itse myös ollut pienestä asti ihan samanlainen, ja nyt vasta lähes kolmekymppisenä osaan joskus asettaa itseni etusijalle... Eikä se edelleenkään kovin hyvin onnistu, esim. pari päivää sitten lupauduin tekemään ylimääräisen vuoron töissä vaikka en oikeasti olis halunnut, en uskalla ottaa lopareita työstäni vaikka haluaisin koska tiedän että joutuisivat pulaan, en osaa tehdä päätöksiä vaan mieheni tekee... Liika kiltteyskään ei ole hyväksi.

Minulla on ollut kerran tuollainen oppilas. Ihana, kultainen, kiltti, positiivinen ja avulias tyttö. Pärjäsi todella hyvin yläkoulussa. Oli tukioppilas, suosittu kaveri ja yleisesti pidetty. Positiivsuus tarttui ja muut nuoret arvostivat hänen apuaan ja tukeaan. Oli suuntaamassa palvelualalla, muistaakseni sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi.

Yhteistyössä