Kilpirauhasesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luulosairasko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla vajis; mut oireet siihen; väsymys, painonnousu, äänen käheys, turvotus, ummetus yms. kivaa

liikatoiminta useimmiten "hankalampi" huomata, virtaa piisaa (vissiin liikaakin), paino laskee (voi myös nousta; josai keskusteluketjus luki)

Kantsii hakea googlella; hakusanaksi kilpirauhasen sairaudet(vajaatoiminta/liikaktoiminta/struuma) saat tosi hyvin tietoa.

Mulla monenlaista: kädet tärisee aamuisin, korkea leposyke, hikoilen helposti, tosi väsynyt olo, hermostunut / ahdistunut mieliala, laihtunut on parissa kuukaudessa 6 kiloaa, janottaa...

Mulla käsien tärinä,vauhtia riitti vaikka mihin,leposyke 130 ja laihduin ihan huomaamatta 10kg,kesti tosi kauan ennen ku näky testeissä,rauhottaviakin sain ennen ku selvis mikä on.

vajis on vissiin helpompi huomata, mä tosin jouduin sitäki oottaan ja 6 vuotta et lääkitys alko. (seurattiin koko toi 6 vuotta ku oli vie just "rajoilla")

liikatoiminnas joku josai ketjus kerto et oli hyppyytetty lääkäriltä toisella ja annettu ymmärtää et olis luulotautinen, kesti aika kauan ku se oli saanu lääkityksen

Pissalla sai ravata koko ajan, tukka alkoi lähtä päästä, en saanut nukuttua öisin, paino laski, koko ajan kuuma, oksetti, nivelissä oli kipuja, paskalla sai käydä 5-8 kertaa päivässä ajoittain menikin sit ihan ripulille, ja paniikkikohtauksia alkoi tulla

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Pissalla sai ravata koko ajan, tukka alkoi lähtä päästä, en saanut nukuttua öisin, paino laski, koko ajan kuuma, oksetti, nivelissä oli kipuja, paskalla sai käydä 5-8 kertaa päivässä ajoittain menikin sit ihan ripulille, ja paniikkikohtauksia alkoi tulla

ainii...sit viel vapina ja silmät alko pullistuu päästä (onneksi ei kauheesti).

Yhteistyössä