Kilpirauhasesta ja viitearvoista??

20.04.2009
304
0
16
Osaiskohan joku hiukan valaista nyt.. netin olen selannut täysin läpi ja jos jonkinmoista vastausta löytänyt. Eli epäilyksenä mulla struuma. UÄ vasta viikon päästä mut kilpirauhas arvot sain tänään, ne olivat siis THS 0,96 ja T4V 18,7 eli viitearvojen sisällä juu. Voiko silti tuo THS arvo enteillä liikatoimintaa? Tosin oireet minulla päinvastaiset ja epäilinkin vajaatoiminta lähinnä ylenpalttisen väsymyksen takia. Suvussa meillä on kilpirauhas vaivaa, joten mikään ihme tuo ei sinällään olisi. Ja juu lääkäriin soittelen vasta UÄ:n jälkeen, mut halusin vaan kuulla jonkun "saman kokeneen" ajatuksia.. Niin ja mites tuo paastottomuus vaikuttaa kokeisiin kun enpä sitä aamulla muistanut eli kahvia ja tupakkaa meni molempia :ashamed: Kiitos jos joku viitsii vastailla!!

Kirjoita kilpirauhas palstalle. Sieltä saat varmasti oikeita vastauksia. Rekisteröidy sinne niin voit kirjoittaa oikealle osastolle. Suurin osa osastoista näkyy vain kirjautuneille. http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php?sid=9f15e9e3576f2197cbba318c52355fe8

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni ja tyllerö:
Ok kiitos, kävin tosiaan sielläkin mut vaan vierailijana.. pitänee varmaa sitten reksiteröityä:)

Rekisteröityneenä sinne avautuu kaikille aiheille omat osionsa. Ennen myös vieraat pääsi lukemaan kaikkea, mutta näköjään nykyisin muutettu käytäntöä.
Ja mulla oli liikatoiminnassa aivan samoja oireita mitä vajaallakin ollessa. Väsymystä ja vedottomuutta oli molemmissa havaittavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tsh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei mun mielestä mitään paastoa kuulu kilpirauhas arvoihin, pitää vaan ottaa aamulla ennen kello kymmentä.

ja mä en ainakaan ole saanut syödä edes aamupalaa ennen kokeen ottoa.

Sitten sua on informoitu väärin. Ravinnotta ei normaalien kilpirauhasen seuranta labrojen takia tarvitse olla.

Ei saa polttaa eikä juoda kahvia ennen koetta, koska ne laskee tuota THS:ää. Mutta voithan pyytää että ne otetaan uusiksi, seurantakokeet otetaan varmaan joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kilpirauhasesta kärsivä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni ja tyllerö:
Ok kiitos, kävin tosiaan sielläkin mut vaan vierailijana.. pitänee varmaa sitten reksiteröityä:)

Rekisteröityneenä sinne avautuu kaikille aiheille omat osionsa. Ennen myös vieraat pääsi lukemaan kaikkea, mutta näköjään nykyisin muutettu käytäntöä.
Ja mulla oli liikatoiminnassa aivan samoja oireita mitä vajaallakin ollessa. Väsymystä ja vedottomuutta oli molemmissa havaittavissa.

No joo sen mä halusinki tietää et voisko kuitenkin se väsymys ja saamattomuus johtua myös liikatoiminnasta.. tai sitten yksinkertasesti vaan oon patalaiska:( No ei kun en kyllä ihan terveeltä vaikuta, joten kyllä nyt jotain selville haluan, ei ole normaalia tällainen ja kun tollasia pikkuvaivoja löytyy tie kuinka paljon, olen sentään nuori, eli ei nyt ihan näin rapakunnossa pitäis vielä olla.

en itte tiennytkään, ei mulle ainakaan mitään sanottu kahvista ja tupakasta, tosin en kumpaakaan käytä. mutta hyvä tetää kun taas kohta menen ottamaan uudet testit (on ilmeisesti vajaatoimintaa.)

Yhteistyössä