kilpirauhasesta.. arvot viitearvojen sisällä, lääkitys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirtsu

Jäsen
18.08.2008
416
0
16
Eli onko kenelläkään ollut niin, että kilpirauhasarvot olisivat olleet viitearvojen sisällä, mutta olisi silti aloitettu lääkitys? Ja minkälaisia oireita oli, entä millaiset arvot?

Viimeksi muokattu:
Mulla oli ihan siellä alarajalla, mutta normaalin puolella vielä. En muista arvoja ulkoa. Tosin ovat vuosien varrella heitelleet välillä normaalit välillä ei, muttei mitään ihan rajuja arvoja. Mutta siis lääkitys aloitettiin kun oli normaaliarvojen alarajalla. Ja vajaatoiminnan oireisiin helpotti huomattavasti. (oli vilua, ihon kamalaa kuivuutta, maha meni kovemmalle kuin yleensä jne. ) On myös välillä ollut liikatoiminnan puolella. Sain luvan käyttää lääkkeitä omien tuntemusten mukaan (mulle tuli heti rytmihäiriöitä kun tuntui että annosta liikaa).

Eiks toi TSH oli aivan täydellinen? Mä oon kuvitellu että ideaali olis 2,5. Mulla oli 4, lähellä ylärajaa, eikä mitään lääkityksiä vaikka oireita olis vaik muille jakaa. Toinen arvo mul oli 14.

Mulla oli huonoimmillaan arvot TSH alle 4 ja T4V noin 15, en muista ihan tarkkaan. Olin ihan rauniona ja kärsinyt monta vuotta erilaisista oireita. Yksityinen endokrinologi aloitti lääkityksen ja pääsin välittömästi esim. silmätipoista eroon. Muihinkin oireisiin auttoi, muttei kaikkiin, esim. tukka ei enää kasva takaisin, meni liian kauan ennenkuin sain lääkityksen.
Sun T4V on kyllä aika alhaalla..kurkkaas tänne, saat paljon tietoa. http://www.kilpirauhas.info/foorumi/

Yhteistyössä