H
huolestunut
Vieras
Olen 17. viikolla raskaana ja minulla todettiin kilpirauhasarvoissa laskua. Lievää kylläkin mutta kuitenkin. Neuvolantäti sanoi vain että kysyy lääkäriltä mitä tehdään kun lääkäri seuraavan kerran on paikalla. Kysyipä tuo vielä että onko mulla jotain oireita. Vastasin asiaa ymmärtämättä että "normaaleja raskausoireita vain" ja kun asiaa tutkin niin kaikki oireet jotka minulla on voivat johtua myös vajaatoiminnasta. Kuten: väsymys, lisääntynyt unen tarve, palelu, painonnousu (enemmän kuin pitäisi raskauden tässä vaiheessa), turvotukset, ummetus, yleinen hitaus, hidastunut aineenvaihdunta ja masentuneisuus.
Nyt olen sitten ymmälläni, että pitäisikö sitä soittaa takaisin neuvolaan ja pyytää että saisin itse jutella lääkärin kanssa? Eli olisiko lääkärin syytä saada jutella minun kanssani oireista jotta voisi erotella onko kysymys raskaudesta vai vajaatoiminnasta ja pitäisikö aloittaa lääkäri. Kun en millään uskaltaisi soittaa neuvolaan kun se täti on jotenkin ilkeän oloinen.
Vajaatoiminta kuulemma aiheuttaa keskenmenon riskiä? Miten? Rappeuttaako se istukkaa vai aiheuttaako se ennen aikaista synnytystä vai mitä? Onko kellään tietoa/kokemusta?
Nyt olen sitten ymmälläni, että pitäisikö sitä soittaa takaisin neuvolaan ja pyytää että saisin itse jutella lääkärin kanssa? Eli olisiko lääkärin syytä saada jutella minun kanssani oireista jotta voisi erotella onko kysymys raskaudesta vai vajaatoiminnasta ja pitäisikö aloittaa lääkäri. Kun en millään uskaltaisi soittaa neuvolaan kun se täti on jotenkin ilkeän oloinen.
Vajaatoiminta kuulemma aiheuttaa keskenmenon riskiä? Miten? Rappeuttaako se istukkaa vai aiheuttaako se ennen aikaista synnytystä vai mitä? Onko kellään tietoa/kokemusta?