Kilot eivät lähde, vaikka imetän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annabellux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annabellux

Vieras
Mulle syntyi helmikuussa kolmas lapsi, ja olen aivan ihmeissäni, miten minulla voi olla edelleen 10 synnytyksestä jäänyttä kiloa. Toiset kymmenen on hävinneet itsekseen, joista varmaan 7 jäi laitokselle.

Olen 174 cm pitkä ja ennen raskautta painoin 65 kg. Olen siis suhteellisen normaalipainoinen ja näytän jopa hoikalta. Mutta mikä piru nyt riivaa, kun paino keikkuu 75 kilon tietämillä eikä häviä minnekään?! Olen ollut nyt kaksi viikkoa makealakossa ja täysimetän vauvaani. Minulla on kolme pikkulasta, joten en ole paikallani päivän aikana juuri ollenkaan ja käyn myös vaunukävelyillä. En tajua, mikä ihme mua riivaa?! Onko tämä nyt tällaista, kun rupeaa synnytyshommiin yli 3-kymppisenä?

Olen tosi pahantuulinen ja itseinho vaivaa viimeksi tänään vauvauinnissa, jossa oli niin ihanan hoikkia äitejä, että pahaa teki. En muista, miten kilot ovat karisseet edellisissä raskauksissa ja toki tajuan, että imettäjillä on usein vararavintoa. Eikä paino ole muutenkaan maailman tärkein asia just nyt, kun on pieni vauva. Mutta mun on vaan niin vaikea ja paha olla kehossani! Antakaa tukea!

Niin. Mua ainakaan imetys ei laihduttanut. Paino alkoi laskea vasta imetyksen loputtua, vaikka söin ja liikuin koko ajan samalla tavalla. Ajattelin vain, että liittyisi jotenkin hormoneihin. Mulla tosin oli näin molempien lasten kohdalla. Kuopuksen imetysaikana en enää ihmetellyt asiaa, vaan tiesin painon alkavan laskea (vasta) imetyksen loputtua.

En nyt tiedä, oliko tästä mitään apua. Mutta näinkin voi siis olla, että painosi alkaakin laskea sitten imetyksen loputtua.

minulla vain yhdestä (toistaiseksi) kokemusta, mutta mulla jämähti paino myös tuhon 75/74 kg:n imetyksen ajaksi. kun imetys loppui lähti paino taas putoamaan.

ja söin terveellisesti, liikuin säännöllisesti ja jumppasin vauvan kanssa. täysimetin..

ei se paino kaikilla imettämisestä lähde, joillain jopa nousee kuulemma

Kiitos! Tuosta oli todellakin apua. Saattaa olla, että mullekin on aina käynyt noin edellisissä raskauksissa, mutta en vaan muista, miten kroppani toimi. Jotenkin vain tuntui, että vedin vanhat farkkuni päälle jo jälkitarkastuksen jälkeen. Mulla tulee nytkin just ja just riittävästi maitoa. Toisaalta jotkut sanovat, ettei paino ja imetys liity millään tavalla yhteen. Eli ihminen ei tarvitse kiloja imettääkseen.

[QUOTE="vieras";26295870]Niin. Mua ainakaan imetys ei laihduttanut. Paino alkoi laskea vasta imetyksen loputtua, vaikka söin ja liikuin koko ajan samalla tavalla. Ajattelin vain, että liittyisi jotenkin hormoneihin. Mulla tosin oli näin molempien lasten kohdalla. Kuopuksen imetysaikana en enää ihmetellyt asiaa, vaan tiesin painon alkavan laskea (vasta) imetyksen loputtua.

[/QUOTE]

Minulla myös meni molempien lasten kanssa juuri näin. Ja sitten kun imetys loppui niin paino hurahti nopeastikin alas. Esikoisen kohdalla imetyksen jälkeen taisi tippua 4-5 kiloa, kuopuksen kohdalla 7-8 kiloa. Ja tähän ei mennyt kuin 2-3 kuukautta. Enkä tosiaan laihduttanut vaan ihan samaan malliin söin ja liikuin kuin imetysaikanakin.

Yhteistyössä