Kiloklubista tai yleensäkin kaloreista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pudottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pudottaja

Vieras
Oon tuonne yrittänyt laittaa noita ruokia, siis nimenomaan tarkotan lämmintä ruokaa. Tuntuu hankalalta, kun eihän sieltä löydy juuri sellasta ruokaa, mitä minä teen ja sitten oon miettinyt, että tuleekohan ne kalorit sinnepäinkään.

Ongelma meinaa olla tämän painon pudotuksen kanssa ja lisänä tuo palveluhan sinänsä on ok, mutta ei meinaa olla aikaa sinne joka ilta laittaa kaikkea ylös. Siksi oon kirjannut nyt eri kalorimääriä paperille ja mietin, että jos otan kohtuullisesti ruokaa, niin on se sitten mitä tahansa, niin minkähän kalorimäärän kirjaisin paperille?

Esim. yksi kanafile ja siihen sopivasti riisiä tai lohipalanen (mitähän se nyt olis, en osaa grammoina sanoa, mutta ei paljoa) ja siihen muusia (vähän voita seassa ja maitoa). Tai vaikka spagettia ja jauhelihakastiketta.

Kun tietäisin kohtuullisen pienen annoksen kalorimäärän suurinpiirtein, niin voisin laskea sitten muut päivän kalorit ja kattoa auttasko tuo painon pudotukseen. Tuntuu, että aina syö joko liikaa tai liian vähän.

About joka ruoassa on pakkausmerkinnät jotka kertovat kalorit. Jos ostat vaikkapa sitä kanaa niin voit laskea palan kalorimäärän sen avulla kun käytät keittiövaakaa.
Kiloklubiin en ole tutustunut mutta kalorilaskuri.fi on mun mielestä kätevä.

Ethän sä voi päättää että merkkaat samat kalorit vaikka ottaisit mitä ruokaa, niissä on hurjasti eroja...

Siinä on vähän alkukankeutta että oppii syöttämään sinne ruoat. Joskus on syötettävä raaka-aineet, kuten broilerin filee 100g, puolikas paprika, 2 tomaattia, 1 dl kuohukermaa, 1 rlk ruokaöljyä, 5 kpl vihreä oliivi.

Tiedän kyllä... Mutta joku keskiarvo tällaselle perusruualle, ettei tarvis aina jonku laskurin kanssa heilua, joka ei kuitenkaan sitten näytä juuri sen mun ruuan arvoja.

En oo aatellukaan noita pakkausjuttuja esim. raa'asta kanasta, että niissä olis. Täytyypä vilkasta.

Mä käytin aiemmin tuota Kiloklubia ja koin hankalaksi ruokien merkkaamisen. Sinne sai kyllä tehtyä omia reseptejä, joka helpotti käyttämistä.

Nyt käytän Kalorilaskuria ja se on paljon helppokäyttöisempi. Siitä on ilmainen versio myös, ja "täysversiokin" on erittäin edullinen. Kannattaa käydä katsomassa olisko sitä helpompi käyttää, ainakin siellä on paljon ruokia ja valmiita annoksia. Lisäksi Kalorilaskuri toimii myös kännykässä ja tabletissa, joten saisit ehkä pitkin päivää ruokia merkkailtua eikä kaikki jäisi illaksi.

Niin ja ostat digitaalisen talousvaa'an ja sillä kun olet vähän aikaa ruokia punninnut niin osaat ilman vaakaakin pian arvioida paljonko tietyn kokoinen peruna tai lihapulla painaa. Sit pärjää muuallakin kuin kotona.

Tsemppiä!

Ravintosisältö - Kalorilaskuri.fi

kanssa ihan hyvä. Jokaisessa pakkauksessa lukee määrä grammoina. Pieni keittiövaaka on myös kätevä. Itse laskin koko ruokasatsille kalorit ja jaoin ruoan sopiviin annoksiin ja sain näin annokselle kokonaiskalorit (tein ruokaa vain itselleni)

mutta esimerkkinä, jos teet vaikka makaroonilaatikkoa, laske kalorit koko makaroonilaatikolle. Jos syöt siitä 1/6 niin osaat helposti laskea kalorit

Mä oon tehnyt sinne omia reseptejä niistä ruuista mitä syön useimmin. Tyyliin "aamupalaleipä" (=ruispala, 1tl oivariinia, 1 viipale edamia, 2 ohuen ohutta leikkelettä, puolikas tomaatti), joinakin aamuina kinkkuleikkeleen tilalla on kalkkunaleikkelettä, edamin tilalla jotain muuta juustoa ja tomaatin tilalla paprikaa, mutta kalorit ja ravintoarvot pysyy suunnilleen sinne päin, eikä mun tarvitse syöttää tuota koko litaniaa sinne, kun valitsen vaan omista resepteistä sen leivän. On luonut reseptejä lämpimistäkin ruuista, mitä teen usein.

Jos sulla ei ole keittiövaakaa, käytä hyväksesi pakkausmerkintöjä. Jos käytät 2dl purkin ruokakermaa johonkin safkaan mistä syö neljä ihmistä, yhteen annokseen tulee silloin 0,5dl. Mun mielestä on helpointa luoda uusi resepti, laittaa sinne kaikki ainekset mitä ruuanlaitossa käytti ja ilmoittaa montako mun syömää määrää vastaavaa annosta ruuasta tuli, ja ilmoittaa se annosmääräksi. Ohjelma laskee sitten, paljonko niistä aineksista kertyi ravintoaineita yhtä annosta kohti.

Ruokaa voit aluksi annostella ihan desin mitalla lautaselle (esimerkiksi riisiä, pastaa).

Aluksi voi olla vähän työlästä, mutta kyllä se äkkiä alkaa mennä rutiinilla :)

Osta vaaka (varmana saa alle 20e) ja http://www.fineli.fi/ on hyvä paikka kanssa. Sieltä vasemmalta otat Elintarvikkeet aakkosjärjestyksestä tms.

Mulla on vanhat painonvartijain taulukot ja koska olen tarkka, niin laskin kyllä kalorit itse ja PV:n pisteet oli mitä sattuu...

Yhteistyössä