Kiitos rokotteille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokotan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokotan

Vieras
Nyt kun näitä lääkefirmojen salaliitto teoriota on tämäki palsta täynnä niin kirjoitetaan toisin päin välillä, eli iso kiitos rokotteille. Meidän lapset saavat elää ilman hinkuyskää,kurkkumätää,jäykkäkouristusta ja poliota.

Hinkuyskä on hengenvaarallinen alle 3kk ikäisille vauvoille koska yskänpuuskan jälkeen yksinkertaisesti unohtavat hengittää, rokotteiden antama laumasuoja estää ettei pikkuvauvat sitä saa:( Hinkuyskä tarttuu erittäin helposti pisara tartunnalla.

Jäykkäkouristustuksen aiheuttaa clostridium tetani -bakteerin itiöt, jotka haavaan joutuessa alkavat lisääntyä. Bakteerit erittävät hermomyrkkyä joka leviää elimistöön. Myrkky pääsee myös keskushermostoon. Yleistynyt jäykkäkouristus voi aiheuttaa kokonaisvaltaisen lihasjäykkyyden ja jopa hengitysvajauksen, mikä johtuu hengityslihasten kouristuksesta.
Jäykkäkouristuspotilaat kuuluvat aina tehohoitoon, hoitamaton jäykkäkouristus johtaa lähes aina kuolemaan.

Kurkkumätä eli corynebacterium diphtheriae-bakteerin aiheuttama vakava nielun,kurkunpään, nenän ja ihon tulehdustauti. Mikäli kurkkumätäbakteeri tuottaa sille tyypillistä myrkkyä se vahingoittaa useita elimiä verenkierron kautta. Kurkkumädän tehokkain ennalta ehkäisy on rokotus,jolloin vaikeimmat tautimuodot voidaan ehkäistä jopa täysin!

Tässä on monta hyvää syytä miksi lapseni rokotan:)

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8565150 Tuolla on nyt 5 naista, jotka ovat joutuneet sairaalaan otettuaan rokotteen!

Kantsii lukea viestiketjun loppupään kirjoitukset. Kyllä minua pelottaa edelleen tuon rokotteen ottaminen.

Kiitos myös siitä että isorokko on saatu hävitettyä.

----------------------------
Isorokko on variolaviruksen aiheuttama infektiotauti. Maailman terveysjärjestö (WHO) julisti isorokon hävitetyksi maailmasta rokotusten avulla vuonna 1980. Viimeinen tautitapaus todettiin 1977. Vielä 1970 -luvun alussa isorokko aiheutti n. 2 miljoonan ihmisen kuoleman vuosittain. Isorokkovirusta säilytetään kahdessa turvalaboratoriossa, jotka sijaitsevat Yhdysvalloissa ja Venäjällä.

Tautiin ei ole olemassa parantavaa hoitoa. Bakteerien aiheuttamat sekundaari-infektiot voidaan hoitaa antibiooteilla. Suurin osa isorokkoon sairastuneista toipuu, mutta jopa 30% sairastuneista voi menehtyä tautiin.

Isorokko hävitettiin maapallolta rokotusten avulla. Rokote valmistetaan vacciniaviruksesta eikä se siis sisällä isorokkovirusta. Suomessa isorokkorokotukset jatkuivat vuoteen 1980.

Sen jälkeen syntyneillä ei ole suojaa isorokkoa vastaan, ja tätä aiemminkin rokotettujen immuniteetti on todennäköisesti heikentynyt ajan kuluessa, joten rokotetutkin henkilöt ovat luultavasti alttiita taudille.

Isorokkorokotetta on edelleen varastoituna useissa valtioissa, myös Suomessa. Maamme rokotevarastoja ja rokotteen käyttökelpoisuutta tarkistetaan Kansanterveyslaitoksessa. Isorokolle altistuneet henkilöt ja heidän lähiympäristönsä voidaan rokottaa, mikä lievittää taudin oireita tai voi ehkäistä sen kehittymisen kokonaan, jos rokote annetaan 4 vrk:n sisällä altistumisesta.

Väestötason rokotuksia ei suositella taudin ehkäisyyn eikä rokote ole käytössä.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/ohjeet_ja_suositukset/isorokko_%28smallpox%29/

en ymmärrä tätä rokotuskiitosta,onko sulla ap todistettavasti prosentit näyttää kuinka monta rokottamatonta lasta on sairastanut noita mainitsemiasi sairauksia?eihän kaikki rokota lapsiaan ja itsekkin olen katunut pikkuhiljalleen tätä.mutta kun suomalaiset on niiin yksinkertaisia et jos joku sanoo et tää on hyvä ni niin tehdään,vaik ei oo todisteitakaan onko asia noin..huh käyttäkää järkeänne kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja pakko kommentoida:
en ymmärrä tätä rokotuskiitosta,onko sulla ap todistettavasti prosentit näyttää kuinka monta rokottamatonta lasta on sairastanut noita mainitsemiasi sairauksia?eihän kaikki rokota lapsiaan ja itsekkin olen katunut pikkuhiljalleen tätä.mutta kun suomalaiset on niiin yksinkertaisia et jos joku sanoo et tää on hyvä ni niin tehdään,vaik ei oo todisteitakaan onko asia noin..huh käyttäkää järkeänne kiitos

Koska suurin osa rokottaa, taudit eivät leviä. Tästä syystä Suomessa myös rokottamattomat lapset ovat suhteellisen turvassa. Mutta jos kaikki vanhemmat kieltäisivät lastensa rokottamisen nuo taudit pääsisvät taas leviämään. Nykyisinhän meille tulee satunnaisia sairastumia lähinnä ulkomaanmatkoilta saatujen tartuntojen vuoksi. Kaikkialta maailmasta nuo taudit eivät ole hävinneet, koska kattavia rokotuksia ei ole joka paikassa.

Miksi kadut annettuja rokotteita? Onko niistä tullut pysyviä haittoja?

juu, kyllä, minäkin olen antanut rokottaa lapseni näillä "pakollisilla" rokotuksilla (tällä tarkoitan siis normaali rokotusohjelman mukaisia rokotuksia, tiedän pakollisiahan ne ei ole!) mutta en ole yhtään ylimääräistä rokotusta heille antanut koska:

a) kyllä ihmisellä pitää hyvänen aika olla normaali vastustuskyky; jos aletaan rokottamana kaiken maailman tauteja niin kohta ihmisen elimistö ei enää osaa puolustaa itseään kun tulee jokin ihan pienikin tauti.. näin ollen kumpikaan lapseni ei ole saanut mitään rotavirus, vesirokko tms. rokotetta.

b) ja nimenomaan tässä sikainfluenssassa en rokota lapsiani koska rokotetta ei ole tarpeeksi kauaa testattu; kukaan ei oikeasti voi tietää mitä ne voi aiheuttaa, vrt. 70-luvulla oli se lääke pahaan raskauspahoinvointiin.. Mitä siitä seurasikaan.. Ja koska lapseni ovat perusterveitä niin perusterveillehän sen ei pitäis olla niin paha..

Joten kyllä ap:n luettelemat rokotukset kuitenkin on pikkusen eri juttu kuin jos nyt oli tarkoitus verrata tähän sikainfluenssarokotus-juttuun..

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

ei todistettavasti,mutta ois voinu jättää ottamattakin kai..sikaa ei meidän perheessä oteta.

Aika mollaavaa tyyliä on tuossa linkissä. En viitsi moista lukea. Voisiko joku kertoa, miksi juuri TÄMÄ rokote on vaarallinen?? En ole vieläkään saanut tähän vastausta. Vastustajista suurin osa kuitenkin hyväksynee lasten rokotusohjelman.

Eilen oli telkkarissa raskaana oleva äiti, joka totesi suunnilleen näin: "Mä pidän itsestäni tosi hyvää huolta, enkä usko sairastuvani." Hän ei siis ota rokotetta. Se pöpöhän tarttuu ilmastakin. Kaupassa ja muissa julkisissa paikoissa on käytävä. Eli voi tarttua ja kyllä voi sairastua vaikka popsii kaikkea D-vitamiineja jne. Ja hänellä on kaksi lasta jo. Miten nämä välttyvät pöpöiltä? Olemalla kotona koko ajan? Ärsytti vain ajatus "kun teen niin tai näin, MULLE ei mitään tapahdu". Sorry vaan, kyllä voi tapahtua, ihan kelle vain.

No, suurimmalle osalle tauti ei ole vaarallinen. Liikaa hysteriaa siitä on. Poikkeus muihin pöpöihin on, että nimenomaan nuoret (alle 30v) saavat tämän pahimmin, eivät vanhat, kuten muissa influenssoissa. Uskon, että sairastin sen itse jo kesän lopussa. TOSI huono olo oli, mutta eihän tässä kuolemankielissä sentän oltu. Mutta kun en voi olla varma, että possu oli kyseessä, otan rokotteen.

En kiellä, että lääkefirmojen kanssa voi olla jotain hämärääkin. Rahan ahneus saa tällaista aikaiseksi. Varmaankin tämän vuoksi myös psyykelääkkeitä määrätään aivan liikaa. Mutta, HALOO! Mistä tällainen poru YHDESTÄ rokotteesta?????

Joo, rokotetta ei ole tutkittu, miten vaikuttaa raskaana oleviin. Mutta tietoa on sikaflunssasta. Ei hyvä varsinkaan loppuraskaudessa. Tämä tiedetään.

Olen joskus miettinyt matkustelevatko perheet joissa lapsia ei ole rokotettu. Ovatko vanhemmat ajatelleet rokotuksia tältä kantilta? Joissakin maissa kun nuo Suomesta lähes hävinnet taudit ovat ihan arkipäivää. Kaikki kaukomatkailu on lisääntynyt huimasti. Lähteekö joku esim. Thaimaaseen rokottamattomien lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Koska suurin osa rokottaa, taudit eivät leviä. Tästä syystä Suomessa myös rokottamattomat lapset ovat suhteellisen turvassa. Mutta jos kaikki vanhemmat kieltäisivät lastensa rokottamisen nuo taudit pääsisvät taas leviämään. Nykyisinhän meille tulee satunnaisia sairastumia lähinnä ulkomaanmatkoilta saatujen tartuntojen vuoksi. Kaikkialta maailmasta nuo taudit eivät ole hävinneet, koska kattavia rokotuksia ei ole joka paikassa.

Ja on käsitykseni mukaan lapsia, joille rokotus ei tehoa ainakaan kunnolla, vaikka on annettu. Esim syöpää sairastavat. Näiden kannalta on välttämätöntä, että ympäristö on rokotettu. Ovat näin "lauman suojassa".

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
juu, kyllä, minäkin olen antanut rokottaa lapseni näillä "pakollisilla" rokotuksilla (tällä tarkoitan siis normaali rokotusohjelman mukaisia rokotuksia, tiedän pakollisiahan ne ei ole!) mutta en ole yhtään ylimääräistä rokotusta heille antanut koska:

a) kyllä ihmisellä pitää hyvänen aika olla normaali vastustuskyky; jos aletaan rokottamana kaiken maailman tauteja niin kohta ihmisen elimistö ei enää osaa puolustaa itseään kun tulee jokin ihan pienikin tauti.. näin ollen kumpikaan lapseni ei ole saanut mitään rotavirus, vesirokko tms. rokotetta.

Tuota.. Rokotuksen idea on juuri se, että elimistö taudinaiheuttajan kohdatessaan osaa puolustautua nopeasti sitä vastaan. Elimistö on siis jo valmistanut vasta-aineet etukäteen rokotteen ansioista. Joten silloin kun sattuu sairastumaan, aikaa ei kulu enää vasta-aineiden valmistukseen, koska ne ovat jo valmiina. Seuraus -> tauti on lieväoireisempi tai et sairastu ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Snörkfröken:
Aika mollaavaa tyyliä on tuossa linkissä. En viitsi moista lukea. Voisiko joku kertoa, miksi juuri TÄMÄ rokote on vaarallinen?? En ole vieläkään saanut tähän vastausta. Vastustajista suurin osa kuitenkin hyväksynee lasten rokotusohjelman.

Eilen oli telkkarissa raskaana oleva äiti, joka totesi suunnilleen näin: "Mä pidän itsestäni tosi hyvää huolta, enkä usko sairastuvani." Hän ei siis ota rokotetta. Se pöpöhän tarttuu ilmastakin. Kaupassa ja muissa julkisissa paikoissa on käytävä. Eli voi tarttua ja kyllä voi sairastua vaikka popsii kaikkea D-vitamiineja jne. Ja hänellä on kaksi lasta jo. Miten nämä välttyvät pöpöiltä? Olemalla kotona koko ajan? Ärsytti vain ajatus "kun teen niin tai näin, MULLE ei mitään tapahdu". Sorry vaan, kyllä voi tapahtua, ihan kelle vain.

No, suurimmalle osalle tauti ei ole vaarallinen. Liikaa hysteriasa siitä on. Poikkeus muihin pöpöihin on, että nimenomaan nuoret (alle 30v) saavat tämän pahimmin, eivät vanhat, kuten muissa influenssoissa. Uskon, että sairastin sen itse jo kesän lopussa. TOSI huono olo oli, mutta eihän tässä kuolemankielissä sentän oltu. Mutta kun en voi olla varma, että possu oli kyseessä, otan rokotteen.

En kiellä, että lääkefirmojen kanssa voi olla jotain hämärääkin. Rahan ahneus saa tällaista aikaiseksi. Varmaankin tämän vuoksi myös psyykelääkkeitä määrätään aivan liikaa. Mutta, HALOO! Mistä tällainen poru YHDESTÄ rokotteesta?????

Joo, rokotetta ei ole tutkittu, miten vaikuttaa raskaana oleviin. Mutta tietoa on sikaflunssasta. Ei hyvä varsinkaan loppuraskaudessa. Tämä tiedetään.

No mikset lukenut ketjun loppupäätä? Siellä 5 naista joutunut sairaalaan otettuuaan rokotteen ja tämän jälkeen tullut joko ongelmia raskauteen tai ennen aikainen synnytys.

Yksi keskenmenokin on eilen illalla tullut erälle, joka otti rokotteen aamulla.

Kyllä minäkin kiittelen kaikkia vanhoja tutkittuja rokotteita, joilla on saatu pahoja tauteja kitkettyä.
En silti suostu vielä tällä näkemyksellä kiittelemään sikaflunssarokotuksesta. Tämä tauti on levinnyt hyvin hitaasit maailmalla ja tappanut/vammauttanut hyvin pienen osan sairastuneista. Onko joukkorokotukset huonosti testatulla rokotteella tarpeellisia, se on minun kysymykseni?

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää noiden äitien ja vauvojen puolesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8565150 Tuolla on nyt 5 naista, jotka ovat joutuneet sairaalaan otettuaan rokotteen!

Kantsii lukea viestiketjun loppupään kirjoitukset. Kyllä minua pelottaa edelleen tuon rokotteen ottaminen.

No jos tuo rokote on laittanut synnytyksen ennenaikaisesti käyntiin, niin synnytys lähtee käyntiin myös sikainfluenssaan sairastuttua. Ja silloin seuraukset voi olla paljon pahemmat, mitä nyt oli tuossa ketjussa.
Ja sen yhden keskenmenon kohdalla samoin. Ja mistäpä sitä tietää, olisko mennyt kesken muutenkin. Tai jo ennen rokotetta. Tämän takia joissain maissa on suositus, ettei 1. kolmanneksella rokoteta, ettei sekoteta muutenkin kesken meneviä siihen, että rokote olis aiheuttanut km:n.
Itse otin vko sitten ja ultras kävin tällä viikolla ja kaikki oli oikein hyvin. Enemmän ihan varmasti on tällaisia tapauksia.

Rokotuksilla ehkäistävien tautien esiintyvyys Suomessa.

Ennen rokotuksia (vuosi) v. 2006
Kurkkumätä 17 899 (1945) 20
Hinkuyskä 18 969 (1952) 535
Jäykkäkouristus1) 7 (1969) 0
Polio 623 (1956) 0
Tuhkarokko 11 353 (1974) 0
Sikotauti 15 543 (1959) 8
Vihurirokko 6 418 (1979) 1
Tuberkuloosi 15 543 (1950) 293
Hepatiitti B 286 (1992) 37
Hemofilustaudit 174 (1986) 2

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00801

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää noiden äitien ja vauvojen puolesta:

Keskustelupalstoja ei saisi ikinä käyttää lähteinä. Kuka tahansa voi kirjoittaa niihin ihan mitä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

ei todistettavasti,mutta ois voinu jättää ottamattakin kai..sikaa ei meidän perheessä oteta.

Eihän noita tauteja ole kun rokotetaan tai ovat hyvin lieviä;) oletkos nähny koskaan lasta joka on sairastanu polion ja halvaantunu? minä olen, tauti teki tälle pojalle tuhoja myös aivoissa eli kehitysvammainen ei myöskään kävele kunnolla. Täysin terve lapsi oli ollut 4vuotiaaksi nykyään reilu 20vuotias..
Tautiviranomaisten ja WHO:n mukaan rokotteet ovat erittäin turvallisia ja maailmassa annetaan vuosittain miljardeja rokotuksia. Rokotusten turvallisuutta tutkivat ja valvovat sekä kansalliset tahot, kuten suomessa lääkeleitos ja kansanterveyslaitos ja Yhdysvalloissa FDA ja CDC, että myös kansainväliset järjestöt kuten maailman terveysjärjestö WHO.

Juu katsos se rokotus kun nimenomaan antaa vastustuskykyä. Helpompi vaan saada piikistä, kuin hirveän taudin (ja mahdollisten jälkiseuraamusten) seurauksena.

Mua kiinnostaa myös että miten ne matkustelevat jotka eivät rokota lapsia ollenkaan, siis millään Suomen rokotusohjelmaan kuuluvalla rokotteella. Vai pysyvätkö kotona sitten vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mua kiinnostaa myös että miten ne matkustelevat jotka eivät rokota lapsia ollenkaan, siis millään Suomen rokotusohjelmaan kuuluvalla rokotteella. Vai pysyvätkö kotona sitten vaan?

Minua myös!! Ja kuinkahan moni on oikeasti sairastunu ilman rokotetta, tuskin tänne tulevat sitä sanomaan että oliki virhe jättää rokotus väliin..

Alkuperäinen kirjoittaja tööööööt:

Juu katsos se rokotus kun nimenomaan antaa vastustuskykyä. Helpompi vaan saada piikistä, kuin hirveän taudin (ja mahdollisten jälkiseuraamusten) seurauksena.

hei,korjataan että rokote ei anna ihmiselle vastustuskykyä.vaan jokaisen ihmisen pitäisi huolehtia omastaan jo ennekuin taudit iskee mutta suomalaiset on rapakunnossa.

Yhteistyössä