Kiitollisuuden osoitus isovanhemmille lapsen hoidosta.

  • Viestiketjun aloittaja hiippi
  • Ensimmäinen viesti
hiippi
Mummo on hoitanut lastamme viime aikoina paljon, ei pitkiä aikoja kerralla mutta 0-3 krt/vko. Meillä talon rakennus meneillään joten mummo on auttamut hoitamalla lasta ja pappa rakentamisessa.

Emme ole kukaan kovin "hyviä" suullisesti kehumaan, kiittelemään ja kertomaan kuinka tärkeää apu on. Toki aina kiitän hoidosta kun haen lapsen, mutta vain sen perus "kiitos hoidosta". Miten se voikin olla niin vaikeaa :/ :(

Mietin millä/miten osoittaisn mummolle (ja papalle) kiitollisuuden heidän avusta.. Keväällä vein silloin tällöin tulppaaneja, mutta kesään ei tunnu sopivan leikkokukat oikein. Lahjakorteille heillä tuskin on tarvetta koska rahaa piisaa ja ostavat lähes tulkoon heti sen mitä tarvitsevat joten sekään ei tunnu sopivalta.

Koska isovanhemmat ovat kaikki erilaisia ni olis mukava kuulla millä kiittäisit heitä vastaavan tyyppisessä tilanteessa, josko sieltä jotain vinkkiä löytyisi ;)
 
"Vieras"
Osta jotain luksusta, jotain mitä he osaavat arvostaa mutta ovat liian pihejä käyttämään rahojaan siihen, anopille esim jalkaohoito tai kosmetologi tms. Tai sitten jotain erikoiskahvia tms mistä nyt tykkäävätkään.
Tai koitat saada hyvän kuvan missä isovanhemmat ja lapsi ja kehystät sen
 
"aloittaja"
Sanomisella on ihmeen suuri merkitys, sitä mä harrastan. Ei maksa mitään.
Näinhän se on. Pitäis ihan vissiin opetella se taito! Musta on jo hankala sanoa parhaalle ystävälleni että hän on mulle tosi tärkeä ja oikeastaan ainoa YSTÄVÄ. Kait se on se kun ei ole lapsesta saakka oppinut ni tuntuu vaikelta puhua tollasia.

En esim. muista koskaan et vanhemmat olis kehuneet tai kiittäneet kun olin lapsi. En mitenkään huonoakaan kohtelua saanut, tunteista ei vaan puhuttu :(
 
[QUOTE="aloittaja";26779734]Näinhän se on. Pitäis ihan vissiin opetella se taito! Musta on jo hankala sanoa parhaalle ystävälleni että hän on mulle tosi tärkeä ja oikeastaan ainoa YSTÄVÄ. Kait se on se kun ei ole lapsesta saakka oppinut ni tuntuu vaikelta puhua tollasia.

En esim. muista koskaan et vanhemmat olis kehuneet tai kiittäneet kun olin lapsi. En mitenkään huonoakaan kohtelua saanut, tunteista ei vaan puhuttu :([/QUOTE]Sanominen on ihmeellinen asia ja täysin ilmainen. Jää mieleen enemmän kuin mikään lahja. Suosittelen, toimii kaikissa ihmissuhteissa.
 
[QUOTE="aloittaja";26779734]Näinhän se on. Pitäis ihan vissiin opetella se taito! Musta on jo hankala sanoa parhaalle ystävälleni että hän on mulle tosi tärkeä ja oikeastaan ainoa YSTÄVÄ. Kait se on se kun ei ole lapsesta saakka oppinut ni tuntuu vaikelta puhua tollasia.

En esim. muista koskaan et vanhemmat olis kehuneet tai kiittäneet kun olin lapsi. En mitenkään huonoakaan kohtelua saanut, tunteista ei vaan puhuttu :([/QUOTE]Ei muakaan kehuttu tai ainakaan ei jäänyt mitään kehumistilanteita mieleen lukuunottamatta yhtä kertaa kun sain kympin kokeesta ja kuulin ohimennen kun faija sanoi mutsille että "toi on mun poika". Se jäi niin vahvasti mieleen ja niin toisaalta merkityksettömänä mutta merkityksellisellä mulle että oon yrittäny omille lapsille jättää enemmän tollaisia muistoja, en tiedä jääkö ne ikinä mieliin mutta ainakaan eivät oo jääneet kehuja paitsi. Ja ne ansaitsee joka ikisen.
 
Meinasin kanssa ehdottaa tota, että kirjoitat kirjeeseen/korttiin, kuinka paljon heitä arvostat ja heidän apuaan. Ja kuinka toivot, että voitte auttaa heitä, jos he apua tarvitsevat ja kuinka toivot, että pyytävät jos jotain tarvitsevat. Ja ojennat kirjeen/kortin esim. kukan, suklaarasian ja kahvipaketin kera.
 
"Mintus"
Opeta lapsi kunnioittamaan ja arvostamaan isovanhempiaan. Kerro lapselle miten hienoa on kun he auttavat. Lapset toistavat aina niitä asioita joita vanhemmiltaan kuulevat. mun äiti auttoi mua kun lapset olivat pieniä ja nyt isona lapset käyvät siivoamassa mummolle kun mummo tarvitsee apua eikä enää itse jaksa.
 
Minni harmaana
Minä olen hoitanut lapsenlastani nyt puolitoista vuotta arkipäivisin, enkä tosiaankaan odota mitään huomionosoituksia. Lapsi itsessään on mulle niin tärkeä ja palkitseva, että sitä ei millään rahalla tai tavaralla voi mitata.
 
"Vieras"
Suullinen kiitos on parasta. Jos haluat, voit vielä sanoa, että teille voi aina soittaa jos tarvitsee kyytiä kauppaan tai jos ovat sairaita ja kaupasta pitää jotain hakea.
 

Yhteistyössä