Kiiti vaan, mummi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keikas

Vieras
Meillä on nää mummit iha eri puusta veistettyjä: toinen on turhankin tiukka, toinen taas ihan löperö. Eilen oli sit tää löperö tapaus hoitamassa lapsia. Tulin sit kolmelta kotiin ja kas, itkuhälyttimestä kuuluu mummun ja tyttöjen leppoisaa jutustelua. Menin yläkertaan ajatellen, että tytöt on just heränneet. Vaan ei, ei ne olleet nukkuneet ollenkaan! "Kun ei ne suostuneet", sanoi mummi ja alkoi pakata kamojaan. Mä jäin sit illaks kahden yliväsyneen lapsen kanssa. Että taidanpa hoitaa lapseni ihan itse tästä lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Meillä on nää mummit iha eri puusta veistettyjä: toinen on turhankin tiukka, toinen taas ihan löperö. Eilen oli sit tää löperö tapaus hoitamassa lapsia. Tulin sit kolmelta kotiin ja kas, itkuhälyttimestä kuuluu mummun ja tyttöjen leppoisaa jutustelua. Menin yläkertaan ajatellen, että tytöt on just heränneet. Vaan ei, ei ne olleet nukkuneet ollenkaan! "Kun ei ne suostuneet", sanoi mummi ja alkoi pakata kamojaan. Mä jäin sit illaks kahden yliväsyneen lapsen kanssa. Että taidanpa hoitaa lapseni ihan itse tästä lähtien.
No onks toi nyt NIIN kauheeta. Mummi ainakin haluu olla lastesi kanssa ja nauttii siitä ja kaikilla on mukavaa. :/

no onko tuo oikeesti noin iso asia että tarvii suuttua. ymmärrän kyllä että väsyneiden lasten kanssa on ikävä olla, mutta onhan kiva että sait hengähtää. kivahan se on että mummot lapsia hoitaa.

No onks toi nyt NIIN kauheeta. Mummi ainakin haluu olla lastesi kanssa ja nauttii siitä ja kaikilla on mukavaa. :/

[/quote]

Peesi!

meillä kun mummi ei tule hoitamaan kun toinen on erityislapsi.

[/quote]

Peesi!

meillä kun mummi ei tule hoitamaan kun toinen on erityislapsi.

no ei oo, ei. Vaan ärsyttää se silti. Sitäpaitsi en suinkaan hengähtänyt, vaan olin töissä. Mummi oli paikalla, koska miehenkin piti lähteä aikaisin, enkä halunnut lapsia niin aikaisin päikkään. Joten olin itsekin väsynyt.

Se on niin suhteellista. Jos meidän mummo tulee hoitamaan meidän tenavia, silloin kun menen keikalle, olen siitä äärettömän kiitollinen. Minulle on sen päivän osalta sama, vaikka senssit meneekin vähän sekaisin . Pääasia on, että mummo ja lapset viihtyy.

Ymmärrän täysin sua meillä sama juttu. Anoppi on onneksi se fiksumpi mun äiti on se jolle en lapsia haluais antaa hoitoon . Joka kerta ovat syöneet vaan herkkuja, pojilla uusia leluja , valvottu myöhään eli rytmit sekaisin jne.
Olenkin oppinut jo sen että kun mies matkoilla ei kannata ottaa äitiä avuksi siitä ei ole kun haittaa. Lapset taantuu 2v mariseviksi ja iniseviksi vauvoiksi ja multa menee hermot kun toinen "vetää mattoa jalkojen alta" kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Se on niin suhteellista. Jos meidän mummo tulee hoitamaan meidän tenavia, silloin kun menen keikalle, olen siitä äärettömän kiitollinen. Minulle on sen päivän osalta sama, vaikka senssit meneekin vähän sekaisin . Pääasia on, että mummo ja lapset viihtyy.

Samat sanat

No joo, totta kai olen kohtuuton, mutta kyllä se vaan ottaa aivoon, kun on ajatellut, että kerrankin tulen kotiin kaikessa rauhassa, lapset on siellä valmiina iloisina tähtisilminä, mummo on siivonnut koko lukaalin ja laittanut ruoan uuniin. Minä siinä sit lueskelen vähän lehteä kahvikupposen kanssa sillä välin, kun mummo leikkii ulkona lapsosteni kanssa. Todellisuus on sit sitä, että mummo työntää kiljuvat kakarat syliini, talo on hyrskynmyrskyn ja ruokaa pitäis alkaa jo kiireesti tehdä. Ja tietysti on vielä maanantai, mites muutenkaan! No joo, se oli eilen se. Laitan anopille kuukauden porttikiellon, ja sen jälkeen jo rukoilen häntä tulemaan...

No joo, totta kai olen kohtuuton, mutta kyllä se vaan ottaa aivoon, kun on ajatellut, että kerrankin tulen kotiin kaikessa rauhassa, lapset on siellä valmiina iloisina tähtisilminä, mummo on siivonnut koko lukaalin ja laittanut ruoan uuniin. Minä siinä sit lueskelen vähän lehteä kahvikupposen kanssa sillä välin, kun mummo leikkii ulkona lapsosteni kanssa. Todellisuus on sit sitä, että mummo työntää kiljuvat kakarat syliini, talo on hyrskynmyrskyn ja ruokaa pitäis alkaa jo kiireesti tehdä. Ja tietysti on vielä maanantai, mites muutenkaan! No joo, se oli eilen se. Laitan anopille kuukauden porttikiellon, ja sen jälkeen jo rukoilen häntä tulemaan...

sun tarttee varmaan palkata kotiapulainen....?
jos meille joku tulee hoitamaan lapsia teen selväksi että ei tarvi tehdä välttämättä muuta ku hoitaa lapset. jos siinä sivussa haluaa puuhata niin ihan vapaasti...

jos meille joku tulee hoitamaan lapsia teen selväksi että ei tarvi tehdä välttämättä muuta ku hoitaa lapset. jos siinä sivussa haluaa puuhata niin ihan vapaasti...

Varmaankin kerroit mummille, että toivot hänen hoitavan lapset tähtisilmiksi, siivoavan ja laittavan ruoan sekä vielä takaavan sulle mukavan lepohetken kotiin palattuasi?

Meillä ei mummot ainakaan osaa ajatuksia lukea...

Meillä ei ole mummot ole ikinä olleet sekuntiakaan lapsenvahteina enkä voi ymmärtää, miten joku viitsii marista, jos mummo ei laitakaan lapsia minuutilleen oikeaan aikaan lapsia nukumaan + sen lisäksi laiminlyö vielä leipomisen, ruuanlaiton, siivouksen, kahvinkeiton miniälle/tyttärelle....

Palkatkaapa joskus joskus maksullinen lapsenvahti, joka ei todellakaan tee mitään muuta kuin hoita lapset ja joka ei hoida lapsia hetkeäkään pidempään kuin on ennalta sovittu. Kotiavusta maksetaankin sitten erikseen, jos sellaista tarvitaan.

Yhteistyössä