Kiireellistä tietoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tessa

Jäsen
17.10.2004
48
0
6
Voiko ylipaino olla syynä että koira yhtäkkiä autossa alkaa läähättää ja vapista? tapahtunu kaksi kertaa,kerran loska kelillä ja viimeksi tänään.Kyse ei ole omasta koirasta.Koira ei tykkää vedestä,eli pesut pitää hoitaa nopsaan.Lenkillä kyllä kävelee mutta kiertää rapakot kaukaa.Koira on kuulema nyt lihonut joten voiko se olla syynä? Luin jostain koiran terveys sivulta,että ylipaino voi kuormittaa keuhkoja ja muita elimiä.Kyseessä on kääpiösnautseri.Eli pieni rotu ei varmaan tarvi paljon ylimääräistä painoa jotta se ei alkaisi läähättää? muuten on ihan normaali eli mitään outoa ole sattunu tai tapahtunu.Ja koira käyttäytyy muuten ihan kuten ennenki! Pikaisesti tietoa jos saisi! :attn:

Miten se ilmenee noin yhtäkkiä? Kun meilä oli vielä kyseinen koira niin se oli joka paikassa mukana.Ja todella tykkäs.Uusi omistaja sanoi et tykkää olla autos mut toi "oire"tullu...onneksi vain kaksi kertaa mutta silti.Mietin vain et mikä syynä.Voiko sitä sressata jokin muu asia? Tai sit se ylipaino? Kun en kuitenkaan voi sitä koiraa enää takaisin ostaa vaikka huolissani olen.Ja eikä mun kyllä pakko ole.Silti huolettaa :'(

Se on todellakin meidän aikaan aina ollut joka paikassa mukana ja on viihtynyt ja käyttäytynyt normaalisti.Joten jäin miettii tossa,että onko sitten uuden omistajan kanssa sattunu jotain et se kesken matkan alkaa vapista ja läähättää? Toisaalta,sitä on vain sattunu kaksi kertaa,joten odotan et soittaa mikäli on jatkunu.Ei ole kuulunu tänään mitään.Tietysti voi olla et ovat heti syönnin jälkeen lähteneet et sit on tullu huono olo? en vain ymmärtäny kysyä.Enkä viitsinyt...kun ei enää meidän koira ole.Kuulema on lihonut...Meidän oli pakko luopua koirasta astman takia niin tuntuu kuitenki pahalta,vaikka ei enää meidän oma ole :ashamed:

En nyt tiedä kannattaako hirveesti huolestua moisesta. Meidän vanhempi koira oli pennusta asti miltei päivittäin autossa kun kävi miehen kans töissä ilman mitään hermoiluja ja oireilua ja nykyisin ei pitkälle päästä kun läähätys alkaa. Muuten koira on ihan rauhallinen, katselee vain maisemia. Taitaa toi ikä tehdä osansa, ikää löytyy nykyisin kahdeksan vuotta.

Toivotaan niin.Koira tosin täyttää vasta vuoden,et voi tietysti hakea huomioitakin kun päivällä on niin paljon yksin.Meillä ollessa kun minä olin aina kahden lapsen kanssa kotona ja se kulki aina mukana.
Hiljasta on joten toivon parasta! =)

Yhteistyössä