Kiinteytyykö jos kävelee 5 päivänä viikossa noin tunnin reippaan lenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jumppa ja kuntosali vaikuttaa paremmin.
En tiedä vaikuttaako, mutta ainakin ihan älyttömän paljon tylsempää ovat, ainakin omasta mielestäni.
Itse en ole ikinä käynyt missään kuntosaleilla tai jumpissa, jotain vauvajumppaa lukuunottamatta. Monipuolinen liikunta (pyöräily, lenkkeily, pallopelit hiihto, uinti yms.) ovat paitsi tehokkaita, myös paljon hauskempia kuin joissain hikisissä liikuntasaleissa vartavasten työskentely.

En tiedä vaikuttaako, mutta ainakin ihan älyttömän paljon tylsempää ovat, ainakin omasta mielestäni.
Itse en ole ikinä käynyt missään kuntosaleilla tai jumpissa, jotain vauvajumppaa lukuunottamatta. Monipuolinen liikunta (pyöräily, lenkkeily, pallopelit hiihto, uinti yms.) ovat paitsi tehokkaita, myös paljon hauskempia kuin joissain hikisissä liikuntasaleissa vartavasten työskentely.
Mä tykkään. Jumpan ja salin lisäksi olen lenkkeillyt. Kotona voi jumpata.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Paras on molempien, aerobisen pitkäkestoisen treenin ja lihaskuntoharjoittelun vuorottelu. Kaikkia suurimpia lihasryhmiä treenaa painoilla ym. vastuksilla 2-3 kertaa viikossa noin tunnin ja kuntokävelee sen lisäksi 2-3 kertaa viikossa tunnin verran.

Kävely on hyvä treeni ja vielä paremmaksi muuttuu kun otat siihen mukaan lihaskuntoharjoittelua ihan omalla kehonpainolla. Siis ei todellakaan tarvitse lähteä punttisalille tai mitään muutakaan, mutta tee kyykkyjä ja askelkyykkyjä ja etunojapunnerruksia vaikka polvet maassa ensialkuun. Netistä löytyy ohjeita vaikka millä mitalla.

Yhteistyössä