Kiinteitäkö vai mitä?

Kun tuntuu, että meidän melkein 5-kuukautinen ei millään pysy kylläisenä öisin, vaan tankkaa ihan jatkuvasti, tunnin - kahden välein. Tähän asti on menty rintamaidolla pelkästään, mitä voisin antaa nyt sitten lisäksi, jotta saisi vähän pitempiä yöunia aikaan? Päivät menee kyllä ihan ok maidolla, syöttövälien ollessa kolmesta neljään tuntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
En tota velliä haluis alottaa lainkaan, kun äidinmaidolla on menty tähän asti ilman annostakaan korviketta ja vellithän on kait korvikepohjaisia? Mitäs kiinteitä sitten vois illalla antaa?
no ihan mitä vaan millä haluat alottaa... ite oon alottanu perunalla, sit persikkaa ja päärynää hedelmistä ekana.

Keitä itse velliä veteen, pikakaurahiutaleista tulee melko sileää. Sillä minä olen aloittanut viljan tarjoamisen. Minä itse annoin jo tuon ikäiselle päivällä perunaa jonkun verran.

kauno
Ei nyt sentään viljoilla kannata aloittaa. Kun aloitat kiinteät, aloita kokeilut aamupäivällä tai iltapäivällä, jolloin mahdolliset vatsanväänteet tulevat ilmi päivällä eikä keskellä yötä. Jos ei tule vatsanväänteitä, voit alkaa antamaan iltapalaksi, jotta olisi paremmat unet. Jos haluat jonkinlaista velliä tarjota, niin maissijauhoista voit tehdä veteen vellin ja lisätä vaikka reilustikin rintamaitoa siihen, jotta on tutumpi maku. Näin ei tarvitse niitä viljoja heti ensimmäisenä olla antamassa.

Vaikuttaisi kyllä vähän siltä, että tankkaa öisin, jännä että päivällä kuitenkin pitemmät välit. Onko touhukas kaveri, että ei "kerkeä" päivällä syömään/rauhoittumaan tissille, niin että pitää yöllä sitten tankata senkin edestä? Entäs jos yrittäisit tarjota tissiä päivällä useammin?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saru:
Keitä itse velliä veteen, pikakaurahiutaleista tulee melko sileää. Sillä minä olen aloittanut viljan tarjoamisen. Minä itse annoin jo tuon ikäiselle päivällä perunaa jonkun verran.
Näinpä. Ei sen vellin tarvi olla niitä kaupan valmiita vellejä!

Mä tein tokan lapsen kans semmosta omatekosta "velliä", et lypsin rintamaitoo noin desin ja sekotin siihen perunaa (eka vähän, sit pikkuhiljaa enemmän) niin et siitä tuli velliä. Hyvin kelpas, ja piti nälkää pidempään kuin pelkkä maito. Varsinaisesti kiinteiden syönti alotettiin puolivuotiaana, tota perunavelliä annoin jo 4kk:den iässä.

Katriina79
No juu, en minä millään viitsisi viljoilla aloitella ja tiiän, että velliä voi tehdä itsekin, mutta voi olla hankalampi homma lypsää kerralla desiä rintamaitoa. Ehkä sitten kokeilen jotain hedelmäsosetta iltapalalla.

Yhteistyössä