Kiinteistövälittäjä tienaa myös taksikuskina - tulot yli 4 000 euroa kuukaudessa taksirenkinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Taksin rattiin

Viime syyskuussa Jussi Hyrkäs suoritti tarvittavat luvat, ja hän alkoi ajaa taksia viikonloppuisin.

Joulukuussa Hyrkäs alkoi ajaa taksia enemmän, kun kiinteistönvälittäjän työt vähenivät, ja hän halusi pitää lomaa.

Taksinkuljettajan työssäkin Hyrkästä on auttanut laaja ystävien ja tuttavien verkosto.

– Koko uudenvuoden ajoin periaatteessa tuttuja kavereita. Se on etu, että ihmiset soittelevat minulle suoraan, Hyrkäs kertoo.

– Se on provisiopalkkaista, niin kuin myös välitystyö. Saat tietyn prosentin siitä, mitä auton kassaan tulee. Jos makaan tolpalla, on paljon huonompi mahdollisuus saada ajoa.

Hyrkäs kertoo tienaavansa taksiajosta noin 4 000 euroa tai enemmän kuukaudessa.

”Pitäisi olla haave”

Nyt Jussi Hyrkäs on taas jatkamassa kiinteistönvälittäjän töitä joko toisen palveluksessa tai omassa yrityksessä.

Hän aikoo jatkaa myös taksilla ajamista, koska hän tykkää asiakaspalvelusta ja hän tykkää olla ihmisten kanssa tekemisissä.

– Olen joskus miettinyt, että minulla on ollut kaikki, mitä olen halunnut. Sitten olen miettinyt, onko minulla jotain tarkoitusta eteenpäin. Se on uskomaton tunne. Pitäisi aina olla joku sellainen haave, jota ei pysty tavoittamaan, Jussi Hyrkäs sanoo.

Pitkää päivää, pitkää päivää.... Jos ajatellaan, että kuski saisi 40 % alv-0-kassasta, pitäisi kuukaudessa ajaa 11000 euron edestä kyytejä. 160 työtunnille jaettuna se olisi 68,75 euroa jokaiselle tunnille. Todennäköisempää kuin ylläpitää noin korkeaa keskiarvolaskutusta on ajaa pidempää päivää. Esim. 50 tuntia viikossa. Silloin ei enää tarvitsisi kuin 55 euroa jokaiselle tunnille. Aika paljon sekin. Tai sitten on tietenkin mahdollista, että kaveri ihan vaan valehtelee.

Pitkää päivää, pitkää päivää.... Jos ajatellaan, että kuski saisi 40 % alv-0-kassasta, pitäisi kuukaudessa ajaa 11000 euron edestä kyytejä. 160 työtunnille jaettuna se olisi 68,75 euroa jokaiselle tunnille. Todennäköisempää kuin ylläpitää noin korkeaa keskiarvolaskutusta on ajaa pidempää päivää. Esim. 50 tuntia viikossa. Silloin ei enää tarvitsisi kuin 55 euroa jokaiselle tunnille. Aika paljon sekin. Tai sitten on tietenkin mahdollista, että kaveri ihan vaan valehtelee.
Oikeistolaiset tienaa kummasti ja ostavat myös viikkojen ruuat 20 eurolla.

Taksit tekevät töitä 12/7/365.

Yhteistyössä