Kiinteistön kiinnityksistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvvv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvvvv

Vieras
Ollaan ostamassa taloa, jossa kiinnityksiä noin 160.000 ja talon arvo 230.000 euroa. Ymmärrän, että kiinnitykset ovat talokohtaisia ja niillä on saatu lainaa taloa vastaan. Ymmärrän, että kiinnitykset ánnetaan ostajalle vapaina eli me saamma kaikki panttikirjat noista kiinnityksistä. Mutta, tarvitsemme itse lainaa talon ostoa varten vielä 60.000 euroa. Miten tälle "omalle lainalle" käy? Olen jo aivan sekaisin näistä kiemuroista....

Ollaan ostamassa taloa, jossa kiinnityksiä noin 160.000 ja talon arvo 230.000 euroa. Ymmärrän, että kiinnitykset ovat talokohtaisia ja niillä on saatu lainaa taloa vastaan. Ymmärrän, että kiinnitykset ánnetaan ostajalle vapaina eli me saamma kaikki panttikirjat noista kiinnityksistä. Mutta, tarvitsemme itse lainaa talon ostoa varten vielä 60.000 euroa. Miten tälle "omalle lainalle" käy? Olen jo aivan sekaisin näistä kiemuroista....

Sun pitää antaa pankille valttudet hakea lisää kiinityksiä, ei tartte juuri itte huolehtia vaan nää on pankin hommia.

Siis omaa lainaa tarviitte koko 230 000 eurolle mutta VAKUUKSIA tai TAKAAJAN sille 60000 eurolle.

http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/mml_e3021/index.html

Tuolta voit tulostaa kiinnityksen hakulomakkeen ja toimittaa sen kiinteistön oman alueen maanmittauslaitokseen.

Kiinnityksiä kannattaa hakea aina ylimääräisisiä, hae vaikka 60000 ja 60000. Jos tarvit myöhemmin vaikka autolainaa. Pankki sitten päättää kuinka paljon hyväksyvät kiinnityksiä talostasi.

Voit teettää homman myös pankilla, mutta itse tekemällä säästät jopa satoja.

Kiinnitys takoittaaa että talo on lainan vakuutena. Jos ette maksa lainaa pois pankki myi talon ja saa pitää rahoista sen osuuden minkä verran pankilla on panttikirjoja vakuutena (eli kiinnityksiä).

Kannattaa nyt neuvotella sielä pankissa ennenkuin itse menee hakemaan lisää kiinnityksiä. Minun pankissani vakuudeksi käy vain 70 % kiinteistön arvosta. Eli tuo 161 000 tässä tapauksessa. Lopulle rahalle on oltava muuta vakuutta (esim. vanhemmilta kiinnitysvakuutta) tai takaajat. Eli vaikka panttikirjoja hommaisi lisää, pankki ei voisi niitä käyttää ellei talon arvo nouse esim. remontissa. Vakuuden arvostaminen on pankkikohtaista, ja ne kyllä osaavat kertoa mitä lopulle lainalle tarvitaan vakuudeksi. Kiinnityksiä voi sitten hakea itse tai antaa se pankin tehtäväksi

Yhteistyössä