Kiinteiden aloittamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Kuinka nopeasti vauvalle teidän mielestänne pitäisi antaa lihaa, jos kiinteät on aloitettu 6 kk iässä? Ku neuvolasta annettiin ohje, et eka viikko perunaa ja sit heti tokalla viikolla lihaa joukkoon. Mut entäs sit kasvissyöjävauvat? Niin ja lisäksi ruokamäärien olisi pitänyt heti ekalla viikolla olla ½ dl 2 krt/pv, mut ei meillä mene kyllä niin paljon.

Siis etkö ole antanut vauvalle yhtään kiinteää ruokaa ennen 6 kk ikää...?!

Mitkä kasvisuorkavauvat...? Miksi vauvalle ei saisi antaa kanaa, kalaa, lihaa? Eikös kasvisvaihtoehto ole jokaisen OMA asia.....itse en henk.koht ymmärrä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:15 vieras kirjoitti:
Siis etkö ole antanut vauvalle yhtään kiinteää ruokaa ennen 6 kk ikää...?!

Mitkä kasvisuorkavauvat...? Miksi vauvalle ei saisi antaa kanaa, kalaa, lihaa? Eikös kasvisvaihtoehto ole jokaisen OMA asia.....itse en henk.koht ymmärrä...

Nykyään suositellaan täysimetystä 6 kk asti. Eli ei kiinteitä ennen sitä!

Mitä ap:n asiaan tulee, meillä meni muutama viikko maistellessa, ennen kuin alkoi mennä täysiä määriä ruokaa. Otin kaksi uutta makua/vko.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:21 vieras kirjoitti:
Ennen EUta vauvolle alettiin antaa kiinteää ruokaa jo 3 kk iässä...

Joo varmaan, ja 70-luvulla annettiin 2-viikkoiselle appelsiinimehua kun "siinä on enemmän vitamiineja kuin äidinmaidossa". Nyklytietämyksen mukaan vaan vauvan suolisto kypsyy aika hitaasti, eikä tarvi tehdä samoja virheitä kuin ennen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:23 Vepasto kirjoitti:
Lähinnä nyt haluaisin tietää, et onko siitä oikeasti haittaa, kun en ole antanut vielä lihaa vauvalle? Ens viikolla ajattelin...

Minä sain ohjeet neuvolasta, että muutaman viikon päästä kiinteiden aloittamisesta saa alkaa antaa lihaa, alkuun ihan vähän vaan kerrallaan. Meillä tais syödä lihaa ekan kerran 7 kk vanhana.

Yhteistyössä