Kiinnostava testi - paljonko sokeria syöt päivässä huomaamattasi

"Alle 20 palaa. HIENOA! Jatka samaan malliin ja täytä lautasesi monipuolisella ja ravitsevalla ruoalla. Päivä sujuu virkeämmin kuin muilla ja jaksat hyvin harrastuksiinkin. Jos tuloksesi oli reilusti alle raja-arvon, voit pitää tulosta todellisena napakymppinä. Muussa tapauksessa pääset mukaan valiojoukkoon, mutta lepsuiluun ei ole varaa. Sokeriset välipalat antavat hetkeksi energiaa mutta pidemmän päälle sillä ei jaksa. Ole tarkkana!"
 
Jugurtin olen tiennyt jo kauan. Lisäksi kaupan myslit ovat järkyttäviä sokeripommeja välillä. Pohjan maitoa ei pysty syömään edes.

Mulla tulee sokerit rehellisistä kohteista: jäätelöstä, jäätelöstä ja hillosta, mitä laitan maustamattomaan jugurttiin. Joskus karkkia ja suklaata.

Täysmehun sokeri tuli yllätyksenä. Siis onhan siinä hedelmäsokeria, mutta pidän sitä erilaisena kuin tavallista sokeria matalan GI arvon takia. Mutta mitä eroa sillä on, että syönkö appelsiinin puristettuna vai kokonaisena. Puristettuna tulee sokereita :) Lisättyä sokeria ei ole meidän mehuissa. Kotijäätelöön laitan usein hedelmäsokeria tavallisen sijaan.