Kiinnostaisiko teitä mies, joka...

No jos sä teet tällaisen aloituksen, ja sanot että halusit tämän pikagallupin avulla selvittää mitä susta näin yleisesti ajatellaan, niin kyllä jknkj ihan asiallisen kommentin mun mielestäni teki. Jos taas kaksplussan foorumi ei mielestäsi mitenkään kuvasta yleistä mielipidettä/ajatusmaailmaa, niin en ymmärrä aloituksen tarkoitusta. Etenkään kun itse nimenomaan sanoit, että tämän avulla selvität sitä mitä sinusta yleisesti ajatellaan.
Taas ei tajunnut, ettei tuntemattomat ihmiset näe näitä asioita päällepäin. Halusin kait lähinnä sitä hakea että "mitä sellaiset ihmiset ajattelee jotka ovat tunteneet mut pidemmän aikaa"

Taas ei tajunnut, ettei tuntemattomat ihmiset näe näitä asioita päällepäin. Halusin kait lähinnä sitä hakea että "mitä sellaiset ihmiset ajattelee jotka ovat tunteneet mut pidemmän aikaa"
Sellaisilla ihmisillä kuitenkin sitten vaikuttaa sun persoona syvemmin. :) Tollaset listat on aina huonoja, koska ne ei kerro persoonasta itsestään mitään. Kyse on ihan siitä miten ne asiat ilmaisee. Ja miten ne kokee. Joku sun kaveri saattaisi hyvin kuvailla sua hyvin toisella tavalla.

"jaahas"
ainakin sulla on hyvä musiikkimaku.

kerrohan jos yhtään viitsit, että mitä se sun autismi käytännössä meinaa? esimerkiksi nyt sitten sen seksin suhteen, tai mitä sitten haluatkaan kertoa?

miten tarkkaan ylipäätään osaat kertoa, millä tapaa sinun maailma on erilainen kuin muiden? haluaisitko siis tyttöystävän? en nyt kyllä tarjoutumassa ole, kun voisin olla iän puolesta äitisi, ja varattu olen muutenkin. ja kyllähän muutenkin on vaikeuksia ajatella itseäni älykkään autistin seuraan hakeutuvani, kun muutenkin älykkään naisen vaikeus tavallistenkin älykkäiden miesten suhteen on, että ne ovat yleensä turhan autistisia minun makuun.

mitä mieltä olet siitä teoriasta, että autismi on miehisen aivorakenteen äärimuoto?

"nii"
Tässä esim. yksi Hounds of loven kirjoittama kommentti ylipainoiselle naiselle:

"Kuka hölmö päästää itsensä menemään noin läskiksi ja sitten tulee vielä itkemään siitä foorumeille? Helvetti, kukaan mies ei tuollaista läskipersettä kato, ei ihme että miehesi on käynyt "työmatkoilla"."

Että joo, EI kiinnostaisi missään mielessä kaltaisesi ihminen.

[QUOTE="jaahas";25751511]
kerrohan jos yhtään viitsit, että mitä se sun autismi käytännössä meinaa? esimerkiksi nyt sitten sen seksin suhteen, tai mitä sitten haluatkaan kertoa?
[/QUOTE]
No esim. jäin päiväkodissa ilman kavereita. Ja muutenkin että mun ikäsiä kavereita on isänäkin mut ite en oo tehny elämässä mitään järkevää.

miten tarkkaan ylipäätään osaat kertoa, millä tapaa sinun maailma on erilainen kuin muiden?
En kyl osaa kovin tarkasti kertoa kun koskaan ollut "toisen saappaissa", mut esim. ekan kerran koskin alkoholiin vasta noin kuukausi sitten, kun monethan ryyppää alaikäsenä.

mitä mieltä olet siitä teoriasta, että autismi on miehisen aivorakenteen äärimuoto?
Aivojen rakenteesta tiedetään niin vähän että parempi että en kommentoi tähän...

hlhh
Eli sä olet itse diagonosinut itsesi autistiseksi ja lukihäiriöiseksi :D Sori, mutta jos susta TUNTUU että sulla on noi ominaisuudet niin se ei tarkoita että ne oikeesti ok. Kutsu itseäsi lukihäiriöiseksi ja autistiseksi vasta kun sulla on joku lääkäri todennut ne.

Eli sä olet itse diagonosinut itsesi autistiseksi ja lukihäiriöiseksi :D Sori, mutta jos susta TUNTUU että sulla on noi ominaisuudet niin se ei tarkoita että ne oikeesti ok. Kutsu itseäsi lukihäiriöiseksi ja autistiseksi vasta kun sulla on joku lääkäri todennut ne.
Hehe, todettu jo 8-vuotiaana autismi ja lievä/keskivaikea lukihäiriö tuossa viime vuoden puolella. =)

"..."
Syö mielialalääkkeitä, on syvästi autistinen, ei ole koskaan ollut työelämässä edes määräaikaisena tai kesätöissä, keskeyttänyt kaksi koulua, asuu vanhempien luona, on parikymppinen, on lähes kyvytön seksiin mutta hakkaa pokeria pelaamalla monta kymmentä tuhatta euroa vuodessa ja hänen älykkyysosamääränsä riittäisi kevyesti mensaan?
Kiinnostaisi jos olisi vähän "tylsempi", eli nuo mielialalääkkeet ja pokerit ovat vähän liikaa...

Oma mieheni on melkein tuollainen, tosin minä olen meistä se autistisempi tapaus (lievä Aspergerin syndrooma vain)

"vieras"
[QUOTE="jaahas";25751511]
mitä mieltä olet siitä teoriasta, että autismi on miehisen aivorakenteen äärimuoto?[/QUOTE]

Tässä vähän epävirallista tietoa tiedemaailmasta. Teorian kehittelijä on itse tullut hieman toisiin aatoksiin teoriastaan, mutta ei ole ainakaan vielä sitä julkisesti myöntänyt. Teoria perustuu pitkälle tieteellisesti varsin epäilyttäviin kokeisiin. Suosittelen siis unohtamaan tämän soopan. :)

"jaahas"
[QUOTE="vieras";25752539]Tässä vähän epävirallista tietoa tiedemaailmasta. Teorian kehittelijä on itse tullut hieman toisiin aatoksiin teoriastaan, mutta ei ole ainakaan vielä sitä julkisesti myöntänyt. Teoria perustuu pitkälle tieteellisesti varsin epäilyttäviin kokeisiin. Suosittelen siis unohtamaan tämän soopan. :)[/QUOTE]

tänks! jos viittit niin vihjaa vähän, mitä kokeita ja mikä niissä epäilyttää.

Ja kyllä mä ainakin syyllistyn tuohon naisaivoineni vähän väliä, etten ymmärrä ettei muut ihmiset tiedä mitä mun päässä liikkuu, niinkuin tuo ap tuossa edellä. Sitten aina hämmästyn kun tajuan. Siis hämmästyn ettei ne tajua, ja hämmästyn itseäni. Taidan olla autisti minäkin...

"vieras"
[QUOTE="jaahas";25752578]tänks! jos viittit niin vihjaa vähän, mitä kokeita ja mikä niissä epäilyttää.

Ja kyllä mä ainakin syyllistyn tuohon naisaivoineni vähän väliä, etten ymmärrä ettei muut ihmiset tiedä mitä mun päässä liikkuu, niinkuin tuo ap tuossa edellä. Sitten aina hämmästyn kun tajuan. Siis hämmästyn ettei ne tajua, ja hämmästyn itseäni. Taidan olla autisti minäkin...[/QUOTE]

Tästä on jo aika kauan kun tutustuin aiheeseen tarkemmin, joten olen jo unohtanut useita yksityiskohtia, mutta tällainen on ainakin jäänyt mieleen. Simon Baron-Cohen tiimeineen teki kokeita, joissa testattiin vastasyntyneiden reaktioita ihmiskasvoihin. Tarkoitus oli tutkia onko tyttöjen ja poikien välillä eroa. Pieni ero löydettiin (taisi olla n. 48/52 %). Periaatteessa hymyilijän ei pitänyt tietää onko kyseessä tyttö- vai poikavauva, jotta se ei vakuttaisi tulokseen. Hymyilijä kuitenkin osassa tapauksissa tiesi kummasta sukupuolesta oli kysymys. Jo tämä tekee tuloksen kyseenalaiseksi. Lisäksi otanta oli varsin pieni eikä koetta ole onnistuneesti toistettu.

Näihin "miesten aivot" ja "naisten aivot" -juttuihin liittyy todella paljon jopa ristiriitaisia tutkimustuloksia. Usein ne kokeet, joissa eroja löydetään saavat mediahuomiota enemmän kuin ne, joissa eroja ei löydetä. Suosittelen siis suhtautumaan tällaisiin tutkimuksiin - varsinkin niihin, jotka julistavat jotain kategorista eroa - erittäin suurella varauksella.

Luulen muuten, että melkeinpä jokainen - mies ja nainen - ainakin joskus syyllistyy siihen, että olettaa muiden aivojen ja ajatuksenjuoksun olevan samanlainen kuin itsellään. :) Minäkin teen sitä aika ajoin, vaikka en varmasti ole yhtään "autistinen". :)

"Joopanoo"
No ei, ei minua kiinnostaisi sinunlaisesi "mies". Enkä usko, että olet syvästi, tai edes keskivaikeasti autisti. Tai todella älykäs. Tai mitään muutakaan kertomaasi :D

Yhteistyössä