Kiinnostaisiko teitä mies, joka...

Se että mm. vaikeasti autisti ei tee noita sun mainitsemia juttuja tuskin johtuu vapaasta tahdosta tai erilaisuuden tavoittelusta tai halusta tapella normeja vastaan.
Niinpä. Vaikkei ihminen olisi autistinenkaan, niin itse koen kyllä ongelmaksi sen, jos ei kykene mitään työtä tai opiskelupaikkaa pitämään. Riippuu tietenkin iästäkin, tässä on ilmeisesti kyseessä aika nuori ihminen, mutta kun itse olen jo yli kolmenkymmenen, niin edellytän kyllä ihmisiltä, varsinkin niiltä, joista kiinnostun romanttisessa mielessä, jonkinlaista kykyä työntekoon, elannon hankkimiseen, itsenäiseen elämään ja/tai opiskeluun. Riippumatta siitä riittääkö äo mensaan vai ei.

• Tykkää
Reactions: lakaisukone
"vieras"
Mitä tarkoittaa sinusta "syvästi autistinen"? Kuvailemasi henkilö ei kuulosta oikeasti siltä, että hänellä olisi vaikea autismi, korkeintaan keskivaikea, jos sitäkään. Vaikeasti autistiset eivät useinkaan edes juuri puhu, joten siinä tuskin on romanttiset suhteet ensimmäisenä mielessä.

....
Autistien empatiakyvyttömyys on yksi myytti, jonka sietäisi unohtua kollektiivisesta tietoisuudesta. Toisaalta, eihän lapsiakaan puudutettu esim. 1980-luvullakaan, kun ajateltiin, etteivät lapset tunne kipua kuitenkaan. Ehkä käsitykset voivat korjaantua.
Käytin tietoisesti sanaa "usein" sanojen "yleensä" tai "aina" sijaan. Rohkenin näin tehdä, sillä kaksi autistista ystävääni on minulle kuvaillut miten he hahmottavat maailmaa ilman myötäelämisen taitoa.

[QUOTE="vieras";25751142]Mitä tarkoittaa sinusta "syvästi autistinen"? Kuvailemasi henkilö ei kuulosta oikeasti siltä, että hänellä olisi vaikea autismi, korkeintaan keskivaikea, jos sitäkään. Vaikeasti autistiset eivät useinkaan edes juuri puhu, joten siinä tuskin on romanttiset suhteet ensimmäisenä mielessä.[/QUOTE]
Anteeksi, liioittelin vähän. Keskivaikea autismi taitaa olla mun tapauksessa oikea termi.

Ainiin, sellainen jännä juttu että omaan myöskin lukihäiriön vaikka osasin lukea teknisesti täydellisesti jo 3-vuotiaana. Kun pitkä teksti tulee niin päässä sumenee...

Tietysti heitin tämän kuvauksen itsestäni sillein raflaavasti mutta kaikki mitä sanoin oli todenmukaista.=)
Jos kyse on siis sinusta, niin tarkoitus ei todellakaan ole mitenkään loukata. En vain usko, että meillä olisi mitään yhteistä. :) Oletan, että otsikossa nimenomaan viitattiin romanttiseen kiinnostukseen, ja sen vuoksi lähes kaikki, mitä luettelit, on minulle ns. turnoff.

Mielialalääkkeiden syöminen on ok riippuen siitä mikä on diagnoosi ja sen hoitotasapaino. Vanhempien luona (pysyvästi) asuminen on ihan nou nou, haluan itsellään ja itsenäisesti toimeen tulevan kumppanin, joka on asunut joskus yksinkin ja pystyy itsestään huolehtimaan. Jos taas asuu vanhempiensa luona näitä hoitaakseen, on sekin ongelma, koska haluan kumppanin, joka voi asua minun kanssani. Työelämässä haluan kumppanini olleen edes joskus, kouluakin haluan hänen pystyvän käymään, vaikka sitten omat urahaaveet olisivat hiukan epätyypilliset. Rahapelejä ei minun maailmankuvaani mahdu, en ymmärrä niitä, enkä niiden koukuttavaa ominaisuutta pidä hyvänä. Jos niistä rahaa on mahdollista saada, niin on sitä mahdollisuus myös hukata, sellaisenaankin se vaikuttaa aika epävarmalta tulonlähteeltä. Tai ainakin sellaiselta, jota en omalle kumppanilleni haluaisi. :)

Ei mulla muuta kuin halusin tän pikagallupin avulla selvittää mitä musta näin yleisesti ajatellaan kun kävelen kadulla tai oon ihmisten kanssa tekemisissä. =)
No tuskinpa ne kadulla kävellessä tai edes sun kanssa kommunikoidessa näkee, että mitä diagnooseja tai lääkityksiä sulla on. :) Silloin varmaan merkkaa enemmän se, miten tuot itseäsi esiin ja kommunikoit muiden kanssa, minkälainen on ulkonäkö, käyttäytyminen jne.

werw
"Ei mulla muuta kuin halusin tän pikagallupin avulla selvittää mitä musta näin yleisesti ajatellaan kun kävelen kadulla tai oon ihmisten kanssa tekemisissä."

Mistä kukaan kadulla tietäisi noita, ellet itse kerro niitä?

No en tietenkään esittele itseäni vaikkapa työhaastattelussa noin. Mitä oikein kuvittelet? Kaksplus foorumi on hieman eri asia.
No jos sä teet tällaisen aloituksen, ja sanot että halusit tämän pikagallupin avulla selvittää mitä susta näin yleisesti ajatellaan, niin kyllä jknkj ihan asiallisen kommentin mun mielestäni teki. Jos taas kaksplussan foorumi ei mielestäsi mitenkään kuvasta yleistä mielipidettä/ajatusmaailmaa, niin en ymmärrä aloituksen tarkoitusta. Etenkään kun itse nimenomaan sanoit, että tämän avulla selvität sitä mitä sinusta yleisesti ajatellaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="viekku";25751427]Onko sulla ollut syvempää suhdetta vastakkaiseen sukupuoleen? Ja kerrot että olet ns kyvytön seksiin mutta kiinnostaako se edes? Ja siis haluaisitko tyttöystävän?[/QUOTE]
Ei kiinnosta seksi eikä naiset pahemmin. En ole edes koskaan pussannut tyttöä.

Yhteistyössä