Kiinnitysvuoto, totta vai tarua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipsu

Vieras
Hei,
menneenä viikonloppuna olin tosi surullisella tuulella ja kovasti itketti, sitten sunnuntaina iltapäivällä vessassa käydessä huomasin että oli veristä vuotoa. Ensin luulin kuukautisiksi kun oli tuo pms oireita muistuttava masentunut olokin, vaikka niiden pitäs tulla vasta viikon päästä. Mutta jo muutaman tunnin kuluttua verinen vuoto loppui, eli ei sitten ollutkaan kuukautiset (jotka mulla on runsaat ja kestää 5-6päivää).

Muistin sitten lukeneeni että alkion kiinnittyessä, noin 1-2 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen joillain naisillä tulee pientä vuotoa, joka on paljon vähäisempää kuin kuukautiset. Tästä aiheesta on kuitenkin aika vaikeaa löytää tietoa. Joten ajattelin kysellä onko teillä ollut kiinnitysvuotoa, ja milloin se on tullut? En jaksaisi millään odottaa vielä viikkoa, kun kuukautisten pitäisi alkaa ja voin tehdä testin.

Vuotoa oon kuullut joo mutta itellä oli kauheen kovaa kipua vatsassa kiinnittymisen aikaan.Mulla kiinnittyminen tapahtui 10 päivää hedelmöityksestä ja oli tosi kipee masu.Ihan kuin olis puukolla iskenyt tunnin verran.Sitten katos.Raskaustestin tein ma,tä kipu oli sunnuntaina.Negaa näytti silloin mutta saman viikon pe oli jo plussa!!Eli jos pe teet testiä niin vois jo näyttää.Ei tarttis ihan koko viikkoa oottaa...

Tsemppiä!!

Minulla ei mitään kipua eikä mitään vuotoa, olin asiasta onnellisen tietämätön, kun tein testin olin jo viikolla 6. Sitten alkoi panikointi joka nyt yli puolivälin päästyäni helpottaa ...

Mulla tuli pyyhkiessä kirkasta verta muutama päivä ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Laitoin siteen ja ajattelin, että tällä kertaa olikin sitten lyhyempi kierto. Koko päivän odottelin että kuukautiset alkasivat, kun siteeseen ei alkanutkaan tulla mitään, eikä pyyhkiessäkään tullut verta. Odottelin sitten siihen päivään kun kuukautisten normaalikierron mukaan olisi pitänyt alkaa ja tein raskaustestin. Tuli niin vahvat kaksi viivaa testiin, ettei voinut erehtyä! :)

Alkuraskaudessa viikoilla 5-6 tuli pari kertaa tuhruvuotoa ja kerran uudelleen vähän kirkasta vertakin, mutta kaikki oli ok ja nyt on raskausviikkoja kasassa jo 33. :)

Plussaonnea!

Totta on, ainakin minun kohdallani. Hieman kirkasta punaista verta, mielestäni selkeästi erilaista kuin kuukautisten alussa. Tiesin heti mistä kyse, sillä sama myös edellisessä raskaudessa. näin minun kohdallani!

...tietenkin siksi kun ittelläni samoja oireita, oletettuihin kuukautisiin MINIMISSÄÄN 10 päivää...voiko OVULAATION aikana tulla veristä tiputtelua?

KUka tietäisi, onko kokemusta??? KIITOS!

Ovulaation aikaan joillakin naisilla voi tulla tiputteluvuotoa. Lääketieteessä tunnetaan myös toi kiinnitysvuotokäsite, tosin osa asiantuntijoista on sitä mieltä, et se on puppua, mutta kai suurin osa sitä mieltä kuitenkin että sellainen on mahdollista.
Joten mitään yksimielistä vastausta tuohon ei nyt varmaan saa ...

Tuli hyvin niukkaa ja ruskehtavaa vuotoa parin päivän ajan paria päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa (kierto on 24 pvä). Olisko ollut noin 5 päivää arvioidusta hedelmöitymisestä. Tämä on toinen raskaus, ekaa en enää muista.

Mulla tuli 8 päivän kuluttua hedelmöittymisestä (oman oletuksen + ovistestien mukaan)ruskeaa vuotoa, kolmena päivänä. Raskaana ollaan, testin mukaan, mutta eihän tuo varmaa ole, ennen kuin käy ultrassa.

Kysymys: mikä luteaalivaihe? En ymmärrä kommenttiasi ollenkaan, koulutus on kaupalliselta ja juridiselta puolelta, ei lääketieteelliseltä.
Joka tapauksessa, kierto on 24 pvä, ovulaatio kp 10, ja vuotoa oli parin päivän ajan ennen kuin menkkojen piti alkaa. Jos tuo ei voi pitää paikkansa lienen sitten lääketieteellinen ihme kun kerran raskaana olen... mene ja tiedä.