Kiinnittymiskivut yms. siihen liittyvät oireet?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko kellään ollut ns. kiinnittymiskipuja tms. oireita? Millaisia ja missä vaiheessa (kuinka monta päivää oviksen jälkeen)?

Mulla 5-6 päivää oviksesta aikaa ja alaselkää jomottaa välillä pikkusen, vähän kuin menkkojen aikana mut kevyemmin siis... Voisko olla oire kiinnittymisestä? Ei kai ne raskauoireet kuitenkaan heti ala kiinnittymisen jälkeen, eikös siihen tarvita jonkin verran hcg:tä elimistöön kuitenkin?!

lisään vielä että esikoisesta mulla alkoi raskausoireet varmaankin aika pian kiinnittymisen jälkeen (en sitä silloin tuntenut) koska jo ennen menkkojen pois jääntiä oli jo kaiken laisia oireita vaikken tiennyt raskaudesta.

kakkosen kohalla tunsin kiinnittymisen mutta kunnon oireet alkoi vasta rv6-7 sitä ennen oli pelkkää janon tunnetta, ei muita oireita.

kissinminttu
Alkuperäinen kirjoittaja kuupas:
mulla kiinnittyminen tuntui nopeasti ohi menevänä vihlaisevana kipuna kohdussa.. sen jälkeen tuli 2pv hennon vaaleanpunaista/rusehtavaa valkovuotoa.
juu, sama täällä, vaikken sitä silloin tiedostanutkaan. ei mitään pitempiaikaista tunnetta.

• Tykkää
Reactions: Tepias
Minulla
Mulla kiinnittyminen tapahtui 6 päivää ovulaatiosta ja sen koko päivän oli menkkamaiset kivut, jotka oli seuraavana päivänä poissa. :) Eli aika selvä merkki, koska kuukautiset eivät voi vielä silloin alkaa. Mitään vuotoa ei ollut. Rinnat alkoi tulemaan tuosta aika nopeasti jo aroiksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Minulla:
Mulla kiinnittyminen tapahtui 6 päivää ovulaatiosta ja sen koko päivän oli menkkamaiset kivut, jotka oli seuraavana päivänä poissa. :) Eli aika selvä merkki, koska kuukautiset eivät voi vielä silloin alkaa. Mitään vuotoa ei ollut. Rinnat alkoi tulemaan tuosta aika nopeasti jo aroiksi.
Rohkaisevaa! :) Ehkäpä nää mun (kuvitellut?) oireet vois sitten liittyä kiinnittymiseen...

maria
mulla rinnat kipeytyi jo n. 3 päivää ovulaation jälkeen (tikutin oviksen) ja kaamea kivut alkoivat 6. päivänä ovulaatiosta aamuyöstä ja kesti n. 15 min. sen jälkeen tuli aina sillon tällön kipukohtauksia 1 päivän ajan ja ne sai kyl kylmän hien päälle.

Muumi
Heissan! :) Törmäsin tänne ihan sattumalta ja itelläni on sellainen tilanne, että olen ihan hukassa.. On jo pidemmän aikaa ollut raskausoireita - hälyttäviä sellaisia. Vessassa saa ravata jatkuvasti! Ennen ei ole ollut tällaista... mutta sitten eilen tuli niin hirveät kivut että ajattelin että nyt ne menkat alkaa, mutta ei sitten alkanutkaan. o_O No, tänä aamuna kouluun ja tuli taas kesken päivän ja sitten sitä vuotoa alkoi tulla. Ensin aluksi oli aika runsasta, kesti ehkä 30-60 minuuttia, mutta sitten muuttui rusehtavaksi ja loppui melkein kokonaan. Kerran piti vaihtaa sidettä ja nyt jo näyttää siltä että on kohta loppumassa. :O Mitä ihmettä? Kyllä kun käyn vessassa niin välillä ei tule mukana vuotoa (menkat kun on niin aina on tullut) ja välillä taas tulee, mutta siteeseen ei tule paljon mitään. Help me!

i hope
Mä oon myös ku öö aapisen laidalla, kun mietin kans et voiks olla kiinnittymisest kyse ku tänää jomotti kohtua sillee, et ei kumminkaa aivan samanlain ku menkkojen aikaa. Joskus viikko sitte oli ovis, sen kyl huamas ku oli kyl semmoset kivut ja tuntu et menkat alkaa mut tiäsin et ne on oviskipuja, on ollu ennenki samanlaisii. Tai ainaki olettaisin näin! ü Vaavia kovasti haluttaisiin, saapas nähä.. Jos siellä joku pieni ihmisen alku kasvais..!

maijamehiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja i hope:
Mä oon myös ku öö aapisen laidalla, kun mietin kans et voiks olla kiinnittymisest kyse ku tänää jomotti kohtua sillee, et ei kumminkaa aivan samanlain ku menkkojen aikaa. Joskus viikko sitte oli ovis, sen kyl huamas ku oli kyl semmoset kivut ja tuntu et menkat alkaa mut tiäsin et ne on oviskipuja, on ollu ennenki samanlaisii. Tai ainaki olettaisin näin! ü Vaavia kovasti haluttaisiin, saapas nähä.. Jos siellä joku pieni ihmisen alku kasvais..!

Kyllä vähä kuulostas et saattaa olla sulla kiinnittymiskipuja! Mulla oli ihan sama viime kuussa, mahaa juili oviksen aikaa ja sitte siitä n.6pv oli pientä kipuilua, ja pieni ruskea tuhru tuli pikkuhousunsuojaan. Onnea plussailuun!!

guglushi
Alkuperäinen kirjoittaja Muumi:
Heissan! :) Törmäsin tänne ihan sattumalta ja itelläni on sellainen tilanne, että olen ihan hukassa.. On jo pidemmän aikaa ollut raskausoireita - hälyttäviä sellaisia. Vessassa saa ravata jatkuvasti! Ennen ei ole ollut tällaista... mutta sitten eilen tuli niin hirveät kivut että ajattelin että nyt ne menkat alkaa, mutta ei sitten alkanutkaan. o_O No, tänä aamuna kouluun ja tuli taas kesken päivän ja sitten sitä vuotoa alkoi tulla. Ensin aluksi oli aika runsasta, kesti ehkä 30-60 minuuttia, mutta sitten muuttui rusehtavaksi ja loppui melkein kokonaan. Kerran piti vaihtaa sidettä ja nyt jo näyttää siltä että on kohta loppumassa. :O Mitä ihmettä? Kyllä kun käyn vessassa niin välillä ei tule mukana vuotoa (menkat kun on niin aina on tullut) ja välillä taas tulee, mutta siteeseen ei tule paljon mitään. Help me!

Epäilisin että olet ollut raskaana mutta tulikin varhainen keskenmeno? Koska noin runsasta vuotoa, ainakin kuvaamasi perusteella.. Mutta toivottavasti olen väärässä! :)

littleangel
Hei ootteko mitä meiltä, voiko flussa olla raskausoire? Mulla oli ovis myös n. viikko sitten ja oltiin mieheni kanssa yhdynnässä useita kertoja oviksen molemmin puolin. TOivomme kovasti lasta.. Sitten viikonloppuna minulle tuli kauhea flussa päälle, ja on ollut huimausta sekä pahoinvointia ja ei ole tehnyt oikein mieli syödä mitään. KUitenkin jos en syö, tulee vielä pahempi olo.. Ja pientä kipuilua oli tuossa ja mietin että olisikohan ollut sitä kuuluisaa kiinnittymiskipuilua? ü
Pelottaa että taas joudun pettymään, tahtoisin niin kovasti lasta.. :)

"Miltsu"
Itsellä n.6 pv oviksen jälkeen nännit erittäin kosketusarat, nännipihaan muodostui nystyröitä,pieniä vihlaisuja vasemmalla puolen alavatsassa ja vähän alaselkäkipuja. Oireet meni ohi paris päiväs ja tänää plussasin haamuplussan (selvän semmosen!). Vielä en voi uskoa todeksi...teen parin päivän päästä vielä uuden testin ?

Kaikki tuo tuntuu spekulaatiolta, että alkion kiinnittyminen tuntuisi... ? : / Kun eikö munasolun irtoaminenkin aiheuta samanmoisia tuntemuksia??? Ovulaatio voi olla ns. myöhässäkin...
Minusta mikään ei ole selvä merkki raskautumisessa paitsi testin plussa. Kaikki muu on olettamuksia. Helppo nimittäin olla jälkiviisas - ja kaikki tuntemukset mitä oli silloin, on helppo kuitata milloin minkäkin oireiksi. Kummasti kroppa nimittäin kehittää raskausoireita, vaikka ei olisi raskaana ja hyvä jos on edes munasolu irronnut, niin jo kuvittelee olevansa raskaana... :D puhun siis nyt itsestäni ja kovasta yrityksestä tulla raskaaksi. Oireita odottaa jo yhdynnän jälkeisenä päivänä :D

Kaikki tuo tuntuu spekulaatiolta, että alkion kiinnittyminen tuntuisi... ? : / Kun eikö munasolun irtoaminenkin aiheuta samanmoisia tuntemuksia??? Ovulaatio voi olla ns. myöhässäkin...
Minusta mikään ei ole selvä merkki raskautumisessa paitsi testin plussa. Kaikki muu on olettamuksia. Helppo nimittäin olla jälkiviisas - ja kaikki tuntemukset mitä oli silloin, on helppo kuitata milloin minkäkin oireiksi. Kummasti kroppa nimittäin kehittää raskausoireita, vaikka ei olisi raskaana ja hyvä jos on edes munasolu irronnut, niin jo kuvittelee olevansa raskaana... :D puhun siis nyt itsestäni ja kovasta yrityksestä tulla raskaaksi. Oireita odottaa jo yhdynnän jälkeisenä päivänä :D
Mä olen niin monelta suunnalta kuullut noista kiinnittymiskivuista, että uskon niihin kyllä. Vaikkakaan mä en moisia tunnekaan.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään raskausoireita ennen, kuin olen oikeasti raskaana ollut. Eli mulla ei ole mitään "mukamas raskaana" oireita koskaan ollut, jotka sitten huuhtoutuu kp1 kankkulan kaivoon, kun menkat taas alkaa. Jos oireita on ollut, olen ollut myöskin raskaana.

Mutta tunnen kyllä naisen, jolla on raskausoireita aina silloin, kuin hän haluaisi raskautua. Riippumatta siitä, onko hän edes ollut yhdynnässä kuluneen kuukauden aikana :D

No jaa. Tunsin ovulaation todella voimakkaana, viikko sen jälkeen tuli ne kiinnittymiskivut (muutaman tunnin järkyttävä menkkakipu) ja siitä tiesin että nappasi. En siis kuvitellut mitään oireita, kun ei mitenkään tehty vauvaa, vain tuon ovulaation bongasin eikä mitään muita raskausoireita ole tullut.

Viimeksi muokattu:
"nasku"
Käyköhän täällä vielä joku? Anyway, törmäsin tähän ketjuun kun selailin kaikkia raskausoireketjuja ja tuli pieni ahaa-elämys olisiko minullakin ollut näitä kiinnittymiskipuja! Meillä nyt menossa ensimmäinen yk ja vasta kolmansia menkkoja odottelen esikoisen syntymän jälkeen. Ensimmäisten ja toisten menkkojen välissä 43pvää. Kierto oli ennen synnytystäkin pitkä 35-40päivää. Tänään kp 46..

Eli, viime tiistai-iltana mulla oli jonkun aikaa, ehkä 1-2h ajan, melko kovat "menkkaoireet". Alavatsaa ja alaselkää poltti ja se polte/krampit säteili myös nivusiin ja etureisiin. Olin ihan ihmeessä että mitä tää nyt on, mulla kun menkkakivut ei koskaan ala ennen vuotoa.... Tein sit testin heti ke aamuna - nega. Menkkoja ei vaan kuulu ja tänäaamuna tein toisen nega-testin. Olin bongaavinani oviksen noin viikko ennen tätä kipukohtausta, joten mietin että olisiko kyse kiinnittymiskivuista? Voihan olla et mun kroppa on vielä vähän "sekaisin", kun synnytyksen jälkeen tosiaan vasta toinen kierto menossa. Muitakin oireita on ollut, esim. koko viime viikon oli tosi runsasta valkovuotoa ja sitä ihan lorahteli housuihin. Aina piti olla tarkistamassa, että nytkö ne menkat alko! Alavatsalla on ollut nippailuja vähän väliä, aina kun "rauhoittuu", istuu tai makaa, niin tuntuu lievää menkkajuilintaa alavatsalla ja munasarjojen paikkeilla. Mitenkähän kauan tästä oletetusta kiinnittymisestä menee ennen ku hcg-hormonit alkaa olla koholla, eli milloin kannattaisi testata jos menkat ei ala?

Ja muuten, nyt kun mietin taaksepäin esikoisen odotusta, niin muistan että silloinkin oli yhden illan tosi kovat alavatsakivut/alaselkäkivut ja sillä kierrolla raskauduin.. Silloinkin ehti olla vain yksi yk.. Voi kun olisikin nyt tärpännyt! :)

"eppi"
Mietin että olisko nyt tärpännyt, muutama päivä oletetun oviksen jälkeen tuli kauhea kipu etenkin vas. puolelle munasarjojen tienoille joka säteili myös muualle kohtuun mutta selkeesti enempi vasemmalla puolella. Ei mitään vuotoja ole ollut kylläkään. Pari päivää sitten tuli oksennus illalla ja kuvotusta on ollut etenkin ruokailun jälkeen. Eilen otin muutaman siiderin ja tänään oli kauhea krapula mitä normaalisti ei tule ollenkaan. Voisiko olla että olis raskaana? Pitkään yritystä takana. Lääkärissäkin kävin kivun takia samana aamuna kun tulin jo luulosairaaksi ja epäilin jotain kystaa tms mutta lääkäri vaan rauhoitteli ja otti jtn labroja joissa kaikki oli ok.

"huuhaa"
Anteeksi, mutta mielestäni kaikki kiinnittymisvuodot ja -kivut ovat vain oman päänne tuotteita, koska kiihkeästi toivotte olevanne raskaana. Mulla ei mitään tuollaista koskaan ollut, ja olen synnyttänyt 7 lasta.

"vieras"
[QUOTE="huuhaa";29012058]Anteeksi, mutta mielestäni kaikki kiinnittymisvuodot ja -kivut ovat vain oman päänne tuotteita, koska kiihkeästi toivotte olevanne raskaana. Mulla ei mitään tuollaista koskaan ollut, ja olen synnyttänyt 7 lasta.[/QUOTE]

No, se että sä olet tunnoton, ei tarkoita että kaikki on sitä....

Esikoisesta (ei suunniteltu) tunsin ihan selvästi kiinnittymiskipuja, samaten toisesta, joka sitten meni kesken. Se on sellainen tunne, että sen tuntee nimenomaan vain kiinnittymisen yhteydessä.

gggh
Viimesintä ku toivoin niin tunsin niin ovulaation (pistos oikeella ku munasolu irtos) ja siitä 6pv koko päivän mahassa kiersi niin kuin olisi menkat alkamassa. Tuli myös hieman ruskeaa tuhrua. Eli nämä oli mulla niitä kiinnittymiskipuja :) Noin viikko tuosta testi näytti plussaa :)

armili
"Eppi" mikäs tilanne, oliko kiinnittymiskipuja? Minä täällä samaa pähkäilen, limojen ja kiertopäivän perusteella ovis oli muutama päivä sitten ja tänään oli puoli päivää voimakas vihlova kipu oikealla alavatsalla. Ei olut mikään ihan lievä kipu vaan pari kertaa piti ihan lyyhistyä kun ei pystynyt "seistä suorassa". Tässä nyt kovasti mietin, onkohan tämä oviskipua vai mahdollista kiinnittymiskipua? Yleensä mulla ovis melko oireeton, mutta kerran muistan kokeneeni tällaista kipua aikaisemmin.

Höperökö?
Lukeekohan näitä kukaan? Kumminkin, meillä miehen kanssa tullut päivittäin harrastettua seksiä. Nyt eilen ja erityisesti tänään alavatsalla hiukan vasemmalla puolen ollut viiltävää ja pistävää kipua hetkittäin. Kalenterin mukaan viimeisin hedelmällinen päivä olisi ollut 7vrk sitten. Voisiko kyseessä olla kiinnittymiskivut? Valkovuotoakin ollut jonkin verran. Minulla on lyhyt kierto ja kuukautisten pitäisi alkaa muutaman päivän päästä. Nämä kivut eivät tunnu menkkakivuilta niin olen hiukan hämilläni. Lisänä on järkyttävä jano ja paineen tunne alavatsalla.

Neppa88
Hei,
Jos tätä joku lukee niin mitä mieltä asiasta.
Kumppanini kanssa harrastimme noin neljä päivää sitten seksiä ekaa kertaa ja osan ilman ehkäisyä, seuraavasta tai sitä seuraavasta päivästä lähtien ollut hieman huonoa oloa outoa oloa, ehkä enemmän virtsaamisen pakkoa, painetta alavatsassa, pari päivää sitten alkoi tulla pieniä määriä limaa, ja eilen hieman mutta tänään vähän kovempia vihlovia toistuvia, sykkiviä, alavatsa kipuja oikealla puolella melko alhaalla alavatsaa ja tuntuu että alavatsassa pallomainen paine.
Kuukautiset alkoivat noin 8 päivää sitten, ovat vähän epäsäännöllisiä, ja verta ei enää tullut kuin muutama tippa ehkä yhdynnän aikoihin. Vähän ruokahalun menetystä ollut nyt tuntuu nälkä olevan.
Olen vähän hukassa mitä ajatella.

Yhteistyössä