Kiinalaisen ruuat reseptit kehiin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja donddu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

donddu

Vieras
Huomenna ajattelin tehdä jotain kiinalaisruuan tyyppistä sapustaa, vaihtelun vuoksi. Sushia en osaa itse tehdä joten ostan Pirkka-sushia ( niitäkään en oo maistanu, toivottavasti ovat hyviä...), mut pääruoka on hakusessa.....Vinkkejä!!
Jälkkäriksi tietysti se perinteinen friteerattu banaani vaahterasiirapilla ja vaniljajädellä :D

meillä tehdään aina tällaista kiinalaista
Blue dragon merkkistä tummaa nuudelia ja alla kastikkeelle ohje

naudan lihasuikaleita+kanasuikaleita
herkkusieniä, kesäkurpitsaa, (paljon!!) valkosipulia, paprikaa, sipulia
sweet&sour kastike

haudutetaan wok pannulla KAUAN :) tulee TODELLA hyvää!

Dumblingsit on hyviä, riisiä tietty, joku hapanimelä kasviskastikekin olis nam. Mä en ole kertaakaan Kiinassa nähnyt ravintolassa mitään friteerattua banaania, en tiedä miksi täälläpäin kiinalaisissa ravintoloissa se on suurinpiirtein se ainoa jälkkäri. Itse tekisin jotain kirsikoista.

Siis onko sulla nyt kiinalainen vai japanilainen menu hakusessa? Kun kerta sushia aiot tarjota. Kiinalaistakin ruokaa on monenlaista, jos sellaista haluaa kuin noissa Suomessa olevista ravintoloissa on tarjolla niin niissä on ainakin soijakastiketta, maissitärkkelystä ja riisiviinaa kastikkeessa, sit ne perus kanat tai lihat ja kasviksia maun mukaan. Mä ite tykkään eniten (jos ulkona syön) syödä kung po kanaa (cashewpähkinät on niiin hyviä) ja sit naudanlihaa ja sipulia.