Kiiltokuvaperhe vai Rakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on kaikki hyvin. Hyvä, toimelias mies. Hänellä tytär, minulla poika. Ollaan tunnettu 1v. Muutettiin yhteen. Kaikki tulee toimeen keskenään. Ennen tätä miestä olin syvästi ihastunut toiseen, asioiden johdettua toiseen..emme kuitenkaan saatu suhdetta aikaiseksi. Nyt hän asuu 700km päässä, mutta tuli käymään lähellä ja lähdin tapaamaan (vuosi tässä välissä) häntä ajatuksella "aika kullannut muistot, ei hän niin ihana ole". No, sitten näin hänet.. itkin, hän itki. Hänen syli on paras paikka maailmassa, minun puuttuva palanen. Me molemmat olemme valmiita etäsuhteeseen.
Mutta.. Mitä nyt taas tekisin pojalleni, joka on herkkä ja vaikeasti tutustuu uusiin ihmisiin.. Masennusta hänellä myös. Ja nyt muuttaisimme taas (ei kaupungista, mutta uusi koti).
Jatkanko näin, vai olenko itsekäs ja laitan itseni etusijalle?

Minulla on kaikki hyvin. Hyvä, toimelias mies. Hänellä tytär, minulla poika. Ollaan tunnettu 1v. Muutettiin yhteen. Kaikki tulee toimeen keskenään. Ennen tätä miestä olin syvästi ihastunut toiseen, asioiden johdettua toiseen..emme kuitenkaan saatu suhdetta aikaiseksi. Nyt hän asuu 700km päässä, mutta tuli käymään lähellä ja lähdin tapaamaan (vuosi tässä välissä) häntä ajatuksella "aika kullannut muistot, ei hän niin ihana ole". No, sitten näin hänet.. itkin, hän itki. Hänen syli on paras paikka maailmassa, minun puuttuva palanen. Me molemmat olemme valmiita etäsuhteeseen.
Mutta.. Mitä nyt taas tekisin pojalleni, joka on herkkä ja vaikeasti tutustuu uusiin ihmisiin.. Masennusta hänellä myös. Ja nyt muuttaisimme taas (ei kaupungista, mutta uusi koti).
Jatkanko näin, vai olenko itsekäs ja laitan itseni etusijalle?

Kauhean nopeasti olet muuttanut yhteen... Olitko rakastunut tähän uuteen mieheen, jonka kanssa olet perustanut uusperheen?

Itselläni on kaksi lasta, ja tässä tilanteessa en vaan muuttaisi yhteen uuden kumppanin kanssa. Olen eron jälkeen seurustellut yhden kanssa ennen nykyistä, ja nykyiselle sanoin aika selkeästi, että uusperheet eivät ole minun juttuni ja etten tule muuttamaan yhteen kenenkään kanssa ennenkuin lapset ovat aikuisia. No, omalla kohdalla on lapsiluku täynnä, mutta jos ei olisi ja JOS harkitsisin uusperhettä ja vaikka vielä yhteistä lasta, niin kyllä mun pitäisi olla TODELLA varma ja tunteiden todella syviä ja syventyneitä, että muuttaisin yhteen. Just sen takia, etten halua lasten elämässä koko ajan elämäntilanteiden muuttuvan. Itse pitäisin aika pitkään suhteen ja lapset jopa erillään ja tutustuttaisin lapset uuteen kumppaniin vasta, kun olisin varma, että kyseessä on oikeasti sellainen suhde ja ihminen, jonka kanssa todella haluan olla, ja kun suhde vaikuttaa kestävältä.

Toisaalta en myöskään suosittele impulsiivisia rakastumisten perässä tehtyjä elämänmuutoksia, mutta en kyllä myöskään näe hyvänä vaihtoehtona järkiliittoa.

Kyllä, muutettiin liian pian yhteen.. pientä epäröintiä oli, mutta toinen hyvä ym. niin taloudellisista syistä suostuin :( En ole avomiestäni rakastanut, tykkään kuitenkin paljon..hänessä ei ole mitään vikaa, ajattelin että opin ajan kanssa rakastamaan. Niin ja ei ole yhteisiä lapsia.

Kyllä, muutettiin liian pian yhteen.. pientä epäröintiä oli, mutta toinen hyvä ym. niin taloudellisista syistä suostuin :( En ole avomiestäni rakastanut, tykkään kuitenkin paljon..hänessä ei ole mitään vikaa, ajattelin että opin ajan kanssa rakastamaan. Niin ja ei ole yhteisiä lapsia.
Tyypillinen nainen, häikäilemättömästi rahan ja oman edun perässä. Ja kun joku toinen mies kiinnostaa enemmän, niin tullaan nettifoorumille voimaantumaan ja hakemaan sympatioita perseilylle. Kaikki on naisen mielestä oikeutettua, koska tunteet ja kyynel.

Uskomatonta uusfeminististä sontaa.

Käyn kyllä itse säännöllisesti töissä. Ja toive tuli miehen puolelta että muutetaan yhteen. Pientä epäröintiä minulla oli, mutta luotin tulevaisuuteen. Tuntui hullulta maksaa 800e "ylimääräistä"

Käyn kyllä itse säännöllisesti töissä. Ja toive tuli miehen puolelta että muutetaan yhteen. Pientä epäröintiä minulla oli, mutta luotin tulevaisuuteen. Tuntui hullulta maksaa 800e "ylimääräistä"

Mitä haluaisit suhteelta? Aiemmin painotit "järkisyitä" (joskin on kyseenalaista, onko 800 euron säästö asumiskuluissa tarpeeksi järkevä syy siihen, että tekee noin lyhyen tuntemisen jälkeen päätöksen uusperheen perustamisesta), nyt sitten mietit, pitäisikö kuitenkin painottaa rakkautta ja halua. Ekasta viestistä käy ilmi, että rakkaussuhde tarkoittaisi etäsuhdetta eli matkustamista ja sitä kautta rahanmenoa. Oletko varma, ettei se rahanmeno ala harmittaa? MInkä ikäinen lapsesi on? Onko etäsuhde käytännössä mahdollinen?

Äly hoi älä jätä. Miksi muutit miehen kanssa yhteen jos et kerran häntä rakasta ja olit epävarma yhteen muuttamisesta. Ihme perseilyä tuollainen toiminta. Kaikkein parasta olisi kun muuttaisit pois ja pitäisit pitkän tauon miesasioissa ja keskittyisit poikaasi.

Joo toki itse muutin 10kk seurustelun jälkeen yhteen miehen kanssa jolla tytär, itselläkin on tytär. Mutta me rakastamme toisiamme, olemme edelleen vuosia myöhemmin yhdessä ja olemme menneet naimisiin. Yhteinen lapsi saa tulla jos on tullakseen.

Olin 30v saadessani lapseni. Hän on nähnyt kaiken maailman pahuuden mitä parisuhteessa on. Lyöminen on normaalia. Kiiltokuva perhe = Syödään yhdessä, halitaan, ei ryypätä, ei alisteta ketään perheenjäseniä, käydään yhdessä kaupassa, siivotaan, laitetaan pihaa yhdessä, lapsi pääsee vaihtaan autonrenksita, nikkaroida.. , lomaillaan perheenä tai ylipäätään ollaan ulkona yhdessä. Haluan että poika näkee mitä normaali parisuhde on. Mutta kysymys oli siis perhe vai rakkaus. Kuvittelisin että mielipiteenne on perhe? Sanoin jo aiemmin, ettei nykyisessä miehessä ole mitään vikaan, tykkään hänestä paljon.

Olin 30v saadessani lapseni. Hän on nähnyt kaiken maailman pahuuden mitä parisuhteessa on. Lyöminen on normaalia. Kiiltokuva perhe = Syödään yhdessä, halitaan, ei ryypätä, ei alisteta ketään perheenjäseniä, käydään yhdessä kaupassa, siivotaan, laitetaan pihaa yhdessä, lapsi pääsee vaihtaan autonrenksita, nikkaroida.. , lomaillaan perheenä tai ylipäätään ollaan ulkona yhdessä. Haluan että poika näkee mitä normaali parisuhde on. Mutta kysymys oli siis perhe vai rakkaus. Kuvittelisin että mielipiteenne on perhe? Sanoin jo aiemmin, ettei nykyisessä miehessä ole mitään vikaan, tykkään hänestä paljon.

Olen yksi noista aiemmin vastanneista, ja minä nimenomaan valitsisin rakkauden. Mutta se olisi tapahtunut niin, etten olisi alunperinkään muuttanut yhteen miehen kanssa, johon en ole oikeasti rakastunut. Kyllä suhteita voi olla muitakin, en siis tarkoita että pitäisi selibaatissa odotella Sitä Oikeaa (jota ei välttämättä koskaan löydy). No, näiden uusien taustatietojen perusteella YMMÄRRÄN, miksi valitsit tuon mitä nyt kerroit valinneesi. Mutta tähän on vaikea ottaa kantaa - sun pitää itse tietää, mikä sinulle painaa enemmän vaakakupissa. En osaa sanoa, mitä sinun tilanteessasi valitsisin. Luultavasti valitsisin rakkauden.

Itse en jäisi kulissiliittoon. Tosin vaikea kuvitella ihan tällaista tilannetta, kun en olisi sellaista aloittanut alunperinkään. Kyllä minullakin on sellaisia suhteita ollut, joissa en ole ollut rakastunut, mutta niissä on ollut joko selvää, että kyseessä on kaverillisempi seksisuhde, tai sitten ovat olleet jonkinlaisia kevyempiä deittailutyyppisiä suhteita.

Kiitos vastauksesta, en tosiaan olisi halunnut "selittää" syytä, mutta pakko oli että edes vähän ymmärretään, ettehän ajatuksenlukijoita ole :)
Olen yksi noista aiemmin vastanneista, ja minä nimenomaan valitsisin rakkauden. Mutta se olisi tapahtunut niin, etten olisi alunperinkään muuttanut yhteen miehen kanssa, johon en ole oikeasti rakastunut. Kyllä suhteita voi olla muitakin, en siis tarkoita että pitäisi selibaatissa odotella Sitä Oikeaa (jota ei välttämättä koskaan löydy). No, näiden uusien taustatietojen perusteella YMMÄRRÄN, miksi valitsit tuon mitä nyt kerroit valinneesi. Mutta tähän on vaikea ottaa kantaa - sun pitää itse tietää, mikä sinulle painaa enemmän vaakakupissa. En osaa sanoa, mitä sinun tilanteessasi valitsisin. Luultavasti valitsisin rakkauden.

Itse en jäisi kulissiliittoon. Tosin vaikea kuvitella ihan tällaista tilannetta, kun en olisi sellaista aloittanut alunperinkään. Kyllä minullakin on sellaisia suhteita ollut, joissa en ole ollut rakastunut, mutta niissä on ollut joko selvää, että kyseessä on kaverillisempi seksisuhde, tai sitten ovat olleet jonkinlaisia kevyempiä deittailutyyppisiä suhteita.

Rakkaus tietenkin. Jos jäät olemassaolevaan suhteeseen, muutut ennen pitkä katkeraksi eikä ole enää kiiltokuvaa.

Mutta on sulla paikkailemista. Teit väärin sekä nykyistä miestä että lastasi kohtaan.

Yhteistyössä