Kihlat teräksestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihlautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihlautunut

Vieras
Olemme ostamassa kihloja ja sormusten materiaaliksi päätimme valita perinteisen kullan sijasta teräksen. Tuleva vihkisormus on sitten kultaa.

Onko teillä muilla teräskihloja ja mitä mitä mieltä olette?

Olen varmaan huono arvioimaan kun sormus on laatikossa eikä käyttöön tule vaikka liitto jatkuukin mutta ajatuksena teräs ei olisi mun juttu. Valkokulta, timantit jees. En kyllä tiedä olenko ikinä edes kokeillut terässormusta.

Kihlasormus on terästä ja siinä on yksi kivi. Kirkas ja pysyy siistinä vuodesta toiseen. vihkisormus on mattapintainen titaanisormus kolmella kivellä. Kauniita molemmat eikä kaipaa puhdistamista.
Syynä on allergia kullalle. Keltakullasta en edes tykkäisi ja valkokullasta vielä vähemmän koska on ruman väristä.

Meillä on teräksiset, ihan tuommoset tavallisen näköiset, mattapintaiset. Tykätään kovasti.

Vihki sitten aikanaan tulee olemaan valkokultaa tai jotain muuta, paitsi keltakultaa, josta en tykkää yhtään.

Jos niitä sormuksia on tarkoitus pitää yhdessä, niin silloin samaa materiaalia molemmat, oli ne sitten mitä tahansa. Minäkin vähän tuota kullan ja teräksen kestävyyttä toisiensa vieressä epäilen ja mahdollista elektrolyysiä, jos niitä kaikessa mahdollisessa käytetään yhdessä.

Minä todennäköisesti tule pitämään sitten kun vihkiä (kun sen joskus saan :p ), kun haluan leveän sormuksen, ja tämä kihla on sen verran leveä, että olisi ensimmäiseen niveleen asti sitten sormuksia :D

Mitä väliä? Meillä ei kummallakaan ole enää kihla- tai vihkisormuksia käytössä (ovat toki tallessa). Yhdessä ollaan oltu "ikuisuus" ja naimisissakin yli 20 vuotta.

On sitä ennen vanhaan menty kihloihin tuohisormuksillakin, joten mikäs vika teräksessä on? :D Ja teräskorut on hyvin usein pinnoitettu rhodiumilla, joten mikäköhän sen "kullankesto" mahtaa olla?? Viisaammat kertokoot...

Yhteistyössä