Kihlasormuksen käyttö jossakin muussa sormessa, kuin nimettömässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei voi ymmärtää ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei voi ymmärtää ..

Vieras
Onko kovinkin yleistä? Että siis kihla- ja vihkisormuksia pistettäisiin johonkin muuhun sormeen, kuin nimettömään?

Tuttavapariskunta tekee niin. Ilmoittivat pitävänsä niitä sormuksia muistaakseni keskisormessa. En ole varma vitsailivatko, kun eihän tuo voi tottakaan olla. Miksi ihmeessä joku tekee näin? He vitsailevat paljon, ja nainen sanoi että "voi näyttää keskaria aina esitellessään sormusta ihmisille", mielestäni huono veruke/syy/vitsi.

Eivät osanneet selittää mulle syytä tai eivät vaan kertoneet ainkaaan että miksi. Toivon että eivät ole tosissaan, mutta mitä jos ovatkin..

Mikä tämä juttu on, miksi menevät edes kihloihin jos eivät ymmärrä sen olevan pyyhä asia ja lupaus rakkaudesta eikä mikään leikki mitä voi pelata ihan miten haluaa.

Mitä mieltä olette, mielestäni on todella kummallista käytöstä tuommoinen ja vielä aikuisilta ihmisiltä!!

Nojust. Mikä pakko se sormus on edes hankkia, jos ei itse halua? Tai kuka kieltää pitämässä vaikka ukkovarpaassa. Tärkeintä kuitenki lienee se henkinen sitoutuminen. Sormus luo vain sen ulkoisen tosiasian selväksi, että hei yhessä ollaan. Ehkä kaikille tämä ei ole kaikki kaikessa, omat tunteet riittävät todisteeksi.

Miksi se ei voisi olla myös jossain toisessa sormessa molemmilla? Jotkut ei työn takia käytä ollenkaan, tai käyttää tosi harvakseltaan. Eikai sitä kihloissa/naimisissa olla vaan siksi, että saa laittaa rinkulan sormeen osoittaakseen oman statuksensa?
Mä ainakin pidän sormusta ihan vain niiden timanttien ilosta, en siksi että haluaisin näyttää maailmalle olevani varattu :D

Tuli mieleen se Sinkkuelämää jakso/jaksot, jossa Carrie pisti sormuksen roikkumaan kaulaan.