Kierukkaraskausepäily, ekaa odotetaan/pelätään

Heippa, enpä olisi vuosi sitten uskonut kirjoittelevani tälle palstalle. Ensinnäkään en ajatellut tulevani äidiksi/löytäväni itsestäni äidinvaistoja ihan hetkeen, siksi ehkäisynä toimii Mirena nyt toista vuotta. Hyvin on pelannut; paikoilleen laitettiin epäonnistuneen e-pilleriehkäisyn (!) takia, menkat tosin kivuliaat mutta muuten huoleton ehkäisymuoto.

Paitsi nyt. Mun menkat on ennen tulleet tosi lyhyellä ja säännöllisellä kierrolla kuin Manulle se kuuluisa illallinen, tiuhaan ja niukkoina kunnes lakkasivat. Vuosin viime kuussa kahdesti; vaikka kuinka lasken päiviä jälkimmäisestä vuodosta, mennään jo pitkälti toista viikkoa kun niiden "pitäisi" tulla.

Olen tullut suhteellisen neuroottiseksi e-pillereiden taannoisen pettämisen takia, joten ekana päivänä kun menkkoja ei kuulunut, tein testin. Negaa näytti, huokaisin helpotuksesta. Eilen plussasin, tai sitten kuvittelin, koska tänään näyttää negaa. En tiedä mitä ajatella, todennäköisesti kaikki on ok (varmuuden saan kunhan pääsen verikokeisiin) ja menkat puuttuu ihan muista syistä. Sairaalloinen väsymys, yökötys ja vatsakipu kuitenkin pistää pään suht sekaisin ja mietityttää. Olen tällä hetkellä lomalla, nukun päivät läpeensä ja herään kummallisiin nippailuihin mahassa. Potentiaalinen kasvava elämä mahassani saa hymyn huulille, vaikka elämäntilanne ei olekaan optimaalinen.

Kysymys siis kuuluu tosta plussaamisesta ja sitten negan saamisesta. Mitä tapahtuu? Pyörin ympyrää kämpässä, minkä väsymykseltä jaksan, ajattelin jos joku osaisi rauhoittaa mieltäni ennen verikokeita. Kiitos!
 
Suosittelen uuden testin tekemistä ja jos vieläkin on epävarma olo sen jälkeen niin mene verikokeeseen tai soita neuvolaan. Se on voinut olla myös aikainen keskenmeno josta johtuen on näyttänyt plussaa ja seuraava sitten nega kun raskaushormoni on vähentynyt elimistöstä.

Nega voi olla virheellinen, plus yleensä ei. Ellei ole kysymys tuosta aikaisemmasta mitä selitin.

Tsemppiä. Kyllä kaikki järjestyy :)
 
Kyllä varmaan tuo uusi testi on tässä kohtaa se halvin ja nopein vaihtoehto. Tai osta varmuuden vuoksi vaikka parikin testiä niin että voit varmentaa... Eihän kyllä lääkärin/terveydenhoitajan lähetteelläkään labrassa otetuissa verikokeissa tulosten saamisessa kauaa mene... Nuo oireethan voi johtua ihan siitä ihmisen kierosta mielestä, että tulee noita "valeraskaus"-oireita kun asiaa oikein pelkää, eikä ne välttämättä tarkota mitään, toisaalta mullakin on lähipiirissä kaksi tapausta joissa ollaan tultu kierukasta huolimatta raskaaksi.. Teeppä niitä apteekin raskaustestejä, eiköhän niistä joku vastaus jompaan kumpaan suuntaan tule..
 
mulla kävi myös noin että ensin oli plussa ja seuraavana päivänä nega..tein vielä kaksi testiä seuraavana päivänä aamulla ja illalla..noh menetin toivoni ja ajattelin että no empäs ookkaan raskaana..mutta raskausoireet vaan lisäänty ja olin aivan varma raskaudesta..menin verikokeeseen seuraavana päivänä ja sain tulokset: raskaana ja hcg 62 oli arvoni..=) nyt ollaan jo rv 21 <3
 

Yhteistyössä