Kierukkaraskaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tottelina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tottelina

Uusi jäsen
06.06.2006
1
0
1
Moikka :wave:
Onko kellään kokemusta kierukkaraskaudesta? Itelläni on kuparikierukka ja kuukautiset myöhässä. Millanen mahdollisuus on tulla raskaaks? Mitä vaaraa kierukasta on lapselle? Ja voiko raskautta jatkaa kierukasta huolimatta? Keskenmenomahdollisuus?

Teehän testi, niin tiedät... Kyllä kuparikierukallakin voi tulla raskaaksi, mutta terveitä lapsia olen kuullut syntyvän, vaikka kierukka ollut sisällä synnytykseen asti. Mutta lääkärissä tietysti kannattaa käydä, jos selviää että on raskaana, ja kuparikierukka käytössä. Apteekista voit ostaa testin.

kuparikierrukka voi näköjään tulla itsestään ja huomaamatta pois menkkojen aikana, ite en sitä huomannut ja tulin raskaaksi , kierukka ehti olla 2kk ja kuopus oli vasta 4kk ikänen kun taas odotin, maha oli tosi kipeä ja turvonnut kun en tiennyt että olin raskaana, selvis sitten testillä,

nyt vauva 3vko ikänen. ihana pieni poika =) kannaattaa tehdä testi mahdollisimman pian, et kierrukan voi poistaa.

Kuopukseni on syntynyt kuparikierukasta huolimatta, kierukka oli pois otettaessa (n. rv 8) ihan oikein paikoillaan. Kierukan poistoon liittyy pieni keskenmenon riski. Aina ei kai kierukkaa edes poisteta, mutta siitä en osaa sanoa sen enempää.
Voihan kuukautisesi olla jääneet pois muistakin syistä, mutta kehottaisin tekemään testin jo ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Minun kuopukseni sai alkunsa hormonikierukasta huolimatta. Kierukka ollut ihan hyvin paikoillaan ainakin n.rv 9, sen jälkeen tippunut huomaamattani. Ihan terve tyttö syntyi vaikka pelkäsinkin sen hormonin vaikuttaneen jotenkin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 22:11 kieppi kirjoitti:
Miten kierukka voi tipahtaa kohdusta pois huomaamatta? Eihän se niin pieni ole. Vai onko se vain siirtynyt pois paikoiltaan, ettei ehkäisytehoa?

Mun kierukkani ainakin oli ihan paikoillaan kun jo olin raskaana. Ja sitä on mahdoton mennä sanomaan, miten voi olla mahdollista että se tulee huomaamatta pois, mutta kaikkea voi sattua.

Yhteistyössä