kierukka vai pillerit????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
auttakee ny tyhmää kun en tiä miten noi eroo?oon lukenu ehkäsy sivuilta kyl,mut se että onko nois bilsuissa rintasyöpäriski suurempi ku kierukas? ja mitä muuta eroa? pillerit otettava päivittäin,kalliimpia jne. mut kun ei tahtos mitään hökötystä sisälle vaikka se olis kätevä. rintasyöpää suvussa paljon ja ei tahtos kyl yhtää lisää aiheuttajia siihen,mut mut mut....
miten täälä,onko paljo pillerin käyttäjiä?miks pillerit eikä kierukka?
pillerit vaikuttaa paljon paremmilta,mut pelottaa jos suurempi riski rintasyöpään.jos se kierukka sit olis vähän hormoonitasoltaan vähäisempi??
täl hetkel ei haaveissa lapsia lisää...on jo niin monta tullu vaan :)
Kiitos jos jaksatte kertoa!

vähän ohi topicin mutta oletko miettinyt kapselia? Se ei lisää rintasyöpäriskiä kun siinä ei ole estrogeenia ollenkaan ja ei tarvi työntää mitään hökötystä kohtuun vaan se laitetaan käsivarteen...

kapseli?hmm täytyypä tsekata ;)
kuparisesta huonoja kokemuksia kuullu ja pettänyt,mä varmaan tulisin raskaaks kuparikierukasta ku nii helpolla tuun....jos sen luotettavuutta epäillään aina :(

Pillerit siksi, että tietää ettei ole raskaana ja tietää koska vuoto tulee.

Kierukka siksi, ettei ole vuotoja lainkaan, mutta koko ajan pelko taustalla, että entä jos onkin raskaana.

mulla oli Jadelle merkkiset ehkäsykapselit käessä, laitto oli kivuton samoin poisto vaikka jo 4kk aikana olivat alkaneet kapseloitumaan :( poisto kesti reilut 30min, kaks lääkäriä. suosittelen jos et paina yli 60kg, tulee menkat muuten tosi,tosi useasti, sen takia poistatin, painoa oli silloin 66-69

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pillerit siksi, että tietää ettei ole raskaana ja tietää koska vuoto tulee.

Kierukka siksi, ettei ole vuotoja lainkaan, mutta koko ajan pelko taustalla, että entä jos onkin raskaana.

Mulla kyllä tulee ihan säännöllisesti menkat vaikka onkin hormonikierukka. On vaan tosi niukat eikä kestä kuin pari päivää. Muutenkin kierukka ainakin mulla aivan loistava, ei sivuvaikutuksia eikä tarvitse muistaa mitenkään!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Entäs se rengas? Seki kyl pitää sisälle laittaa. Mut ei tietääkseni sisällä niin paljon hormoneja

Kai siinä niitä hormoneja yhtälaisesti on kuin e-pillereissäkin, vaikuttaa vaan tasaisesti ja paikallisesti, eikö?

No ei ole kyllä tarvinnu kuparikierukan kanssa miettiä onko raskaana vai no. Pillerit oli aikasemmin ja ok tiesi minutilleen koska lorahtaa mutta siihempä niiden ihanuus loppuukin. Paino nousee, mielialan vaihtelut jne jne.

Yhteistyössä