Kierukka pois, miten raskautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kierukoitsijau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kierukoitsijau

Vieras
Oletteko kierukan poiston jälkeen halunneet odottaa yhdet kuukautisia ennenkuin olette antaneet vauvalle "luvan tulla"? Itse mietin että otan kierukan pois ja haluaisin katsoa yhdet-kahdet menkat sen jälkeen jotta kohtu varmasti palautuisi. Itselleni tulee mieleen että onko kohtu heti kierukan poistamisen jälkeen tarpeeksi valmis ottamaan vastaan jotain, onko keskenmenon riski suurempi kun limakalvo ei ole tavalliseen tapaan päässyt paksuuntumaan ja uusiutumaan? Voi olla että olen ihan hakoteillä :D kauankohan kestää että kierto muuttuu normaaliksi taas kierukan jälkeen ja kauankohan poiston jälkeen kestää että tulee ekat menkat?

Kumpi kierukka? Mä olen tullut raskaaksi kaksi kertaa heti suoraan kuparikierukan poiston jälkeen, ja kerran kierukan kanssakin. Se ei kuulemma tarvitse palautumisaikaa, mutta suosittelevat yksien kuukautisten odottelemista jotta raskauden alkaminen olisi helpompi laskea.

Kävin poistattamassa hormonikierukan (Mirena) 25.4 raskaustoiveen vuoksi. Kaksi päivää sen jälkeen alkoi tyhjennysvuoto, joka jatkuu edelleen. Huomenna kuukautisten pitäisi alkaa, minulla oli koko kierukka-ajan säännöllinen kk-kierto. Kunhan tämä tyhjennysvuoto ja ekat poiston jälkeiset kuukautiset on ollut niin annetaan vauvalle "lupa tulla" :)

[QUOTE="Nanna";28432889]Kävin poistattamassa hormonikierukan (Mirena) 25.4 raskaustoiveen vuoksi. Kaksi päivää sen jälkeen alkoi tyhjennysvuoto, joka jatkuu edelleen. Huomenna kuukautisten pitäisi alkaa, minulla oli koko kierukka-ajan säännöllinen kk-kierto. Kunhan tämä tyhjennysvuoto ja ekat poiston jälkeiset kuukautiset on ollut niin annetaan vauvalle "lupa tulla" :)[/QUOTE]

Sattuiko poisto? Otettiinko papa samalla?
Onko tuo tyhjennysvuoto kaikilla noin pitkä?
Hei tuhannesti tsemppiä vauvahaaveluihin ja tekoon :) onko telle mones lapsi suunnitteilla? :)

Mulla on kahdesti ollut hormonikierukka. Poistoa en viimeksi edes huomannut (kysyin hölmistyneenä, että joko se tosiaan oli ohi!) joten en voi sanoa sen kyllä sattuneen :D

Ensimmäisellä kerralla kesti vajaa vuosi, jotta tulin kierukan jälkeen raskaaksi, toisella kertaa plussasin 6 viikon kuluttua poistosta, eli hedelmöittyminen tapahtui noin 3 viikkoa kierukan poiston jälkeen. Vauva on kyydissä edelleen, nyt raskaus on jo yli puolen välin.

Mulla on kahdesti ollut hormonikierukka. Poistoa en viimeksi edes huomannut (kysyin hölmistyneenä, että joko se tosiaan oli ohi!) joten en voi sanoa sen kyllä sattuneen :D

Ensimmäisellä kerralla kesti vajaa vuosi, jotta tulin kierukan jälkeen raskaaksi, toisella kertaa plussasin 6 viikon kuluttua poistosta, eli hedelmöittyminen tapahtui noin 3 viikkoa kierukan poiston jälkeen. Vauva on kyydissä edelleen, nyt raskaus on jo yli puolen välin.

Minulla laittaminen meni samalla tavalla kun gyne lopetteli selkeästi touhujaan kysyin että joko se sinne meni :) enkä tuota poistoakaan mitenkään pelkää :) paljon onnea raskaudestasi :) :) oliko sinulla kuukautisia kierukan kanssa? Minulla ollt välillä vuotopäiviä, kuukautiset? Itse haluaisin nähdä pari normi kiertoa, jotta sitten pystyisi vähän laskeskelemaankin että koska kannattaisi pupuilu lopettaa (tyttö toiveissa)

[QUOTE="Aloittaja";28432898]Sattuiko poisto? Otettiinko papa samalla?
Onko tuo tyhjennysvuoto kaikilla noin pitkä?
Hei tuhannesti tsemppiä vauvahaaveluihin ja tekoon :) onko telle mones lapsi suunnitteilla? :)[/QUOTE]

Poisto ei sattunut yhtään, ei edes nipistänyt. Jännäsin kyllä poistoa, koska kierukan laitto sattui. Papaa ei otettu, koska edellisestä on aikaa vain muutama kuukausi. Tyhjennysvuoto ja sen kesto ja määrä on ilmeisestikin aika yksilöllistä. Joillain saattaa mennä pitkäänkin poiston jälkeen ennen kuin tyhjennysvuoto ja ekat kuukautiset alkaa. Toinen vaihtoehto on se, että mulla tyhjennysvuoto jatkui suoraan kuukautisilla ja siksi vuotoa on kestänyt jo 10 päivää.

Meillä haaveillaan kolmannesta lapsesta <3

[QUOTE="Aloittaja";28432938]Minulla laittaminen meni samalla tavalla kun gyne lopetteli selkeästi touhujaan kysyin että joko se sinne meni :) enkä tuota poistoakaan mitenkään pelkää :) paljon onnea raskaudestasi :) :) oliko sinulla kuukautisia kierukan kanssa? Minulla ollt välillä vuotopäiviä, kuukautiset? Itse haluaisin nähdä pari normi kiertoa, jotta sitten pystyisi vähän laskeskelemaankin että koska kannattaisi pupuilu lopettaa (tyttö toiveissa)[/QUOTE]

Ensimmäisellä kerralla mulla oli 3 vuotopäivää 5 vuoden aikana. Toisella kertaa tunnuin vuotavan ihan jatkuvasti. Vaikka se silloin ärsytti, niin hyvä niin....siitä se ajatus kierukan poistosta lähti ja samalla sitten alkoi pohdinnat siitä, että josko meillä vielä yksi vauva mahtuisi :D

Me tehtiin tyttöä tämän neljännen kohdalla...poika on nyt kuitenkin sitten tulossa :D Aiemmat kolme kertaa ollaan vaan pupuiltu ja tyttö ollaan aina saatu. Nyt kun siihen oikein erikseen tähdättiin, niin poika tosiaan on tulossa :laugh:

Mulla oli mirena. Terveyskeskuksessa eivät saaneet sitä pois vaikka kuinka ronkkivat. Yksityinen gynekologi nappas sen pois niin etten edes huomannu. Lääkäri antoi luvan heti aloittaa vauvan yrittämisen, sillä varauksella ettei alkio välttämättä heti tartu ohueen limakalvoon.

Kaks viiikkoo kierukan poiston jälkeen testi näytti plussaa, mut vuoto alkoi samana iltana. Kävi siis juuri niikuin lääkäri epäili. Kuukauden päästä tuli heti uus plussa, joka tuossa nyt tappelee veljensä kanssa :D

Onnea yritykseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3