Kierukasta!!

• Viestiketjun aloittaja tyttönen
  • Ensimmäinen viesti
tyttönen
Hei vaan kaikki :)

kyselisin, onko muita joille suunnilleen tämän ikäisenä olisi laitettu kuparikierukka? olen 21v. suostuvatko lääkärit yleensä laittamaan vaikka ei olisi synnyttänyt? olen nimittäin kokeillut jo monia pillereitä ja laastariakin, eivätkä tunnu mulle sopivan, niin ajattelin tällästä hormoonitonta vaihtoehtoa sitten. sattuiko laittaminen kauheasti ja tuliko menkoista runsaammat, itsellä kun nytkin on jo suht runsaat. kertokaa ihmeessä kokemuksianne, olisin todella kiitollinen...

kiitoksia kovasti kaikille vastaajille!!

Nainen
Mäkin haluaisin kuulla kokemuksia, tosin olen synnyttänyt jo tuplasti ja ikääkin jo kertynyt, mutta olen kanssa puntaroinut tätä vaihtoehtoa.
Sattuuko toimenpide? Vaikuttaako se mitenkään ovulaatioon? Tykkään ovulaatiosta, koska silloin seksi niin nannaa syystä tai toisesta :) Onko totta, että kierukasta jää joku ""lanka"" roikkumaan kohdunkaulaan?

kokemuksia asiasta
Minulle laitettiin kuparikierukka parikymppisenä, en ollut synnyttänyt.
Kierukan laittaminen sattui aivan älyttömästi!! Menetin pöydälle jopa tajuntani ja sen jälkeen olin pari päivää sängyssä kipuineni. Aivan kaameeta!

Kierukka jouduttiin ottamaan pois puolen vuoden käytön jälkeen ongelmien takia...vuotoja..kipuja...tulehduksia.

Nyt synnyttäneenä minulla on hormoonikierukka, joka on aivan mahtava. Ei kuukautisia, kipuja.

oma kokemus
Miulla on ollu nyt 3kk kuparikierukka. Olen sektiolla synnyttänyt 3 kertaa joten lääkäri sanoi että alapää on kuin synnyttämättömällä ja silti suostu laittamaan heti kun halusin. Ikää minulla 24v. Laittaminen sattui vähän. Menkat kestää entisen 6 päivän sijasta 14 päivää ja 2-4 päivää tulee niin runsaasti että super tamppooni + isoin side yhdessä kestää puoli tuntia. Sen jälkeen on kumpikin niin täynnä verta että jo reisiä pitkin valuu. Näinä päivinä joudun tiukasti pysymään kotona vessan vieressä. Muina päivinä riittää kun suojat vaihtaa 1-2 tunnin välein. Öisin on pakko käyttää joko isoja oikeita aikuisten vaippoja tai sitten viritettävä vauvan libero pöksyihin ettei tarvii vessassa ravata koko yötä 30min välein. Ei kipuja ei tuntemuksia kuitenkaan. Hb on 3kk:ssa laskenut 25 ""pykälää"" alemmas. Heikot on hapet. Pitää vielä 3kk seurata vuotoja ja sitten voin saada hormoonikierukan kela korvauksella, jos vuodot ei rauhotu. Näkisittepä kun meen suihkuun! Sama ku ois sika teurastettu vessassa!
Juu ja pitäis tuntua narun pätkä kohdun suulla, mutta miulla on niin lyhyeksi ainakin leikattu ne narut että ei tunnu mitään pätkiä!

Yhteistyössä